2022-11-29, 12:42
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är skillnad på frustration och ilska. Googla gärna.
Ja det är skillnad men jag tycker han ska vara tacksam och diplomatisk när det gäller konversationer med sina partner.
Citera
2022-11-29, 12:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är svårt för oss att gissa. Det bästa stället att anfalla är hårdast försvarat också.

Sen kan det också handla om att binda trupper. Det är svårt för oss att bedöma matematiken.

Jag tycker ju som sagt det verkar helt hopplöst att komma över floden och sedan upprätthålla logistiken. Samma problem som ryssarna hade, kommer Ukraina att ha.

Nej så behöver det ju inte alls vara.

Det kan vara att det bästa stället att anfalla är det som är dåligt försvarat.

Eller att man lurar fienden att man kommer att inleda en offensiv (mot Cherson t ex), och får dem att koncentrera försvaret dit. Då anfaller man på annan plats i stället, typ Charkiv.

Det kan också vara så försvararen missbedömer var det är bäst att försvara, och lämnar bästa ställe att anfalla oförsvarat.
Citera
2022-11-29, 12:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja det är skillnad men jag tycker han ska vara tacksam och diplomatisk när det gäller konversationer med sina partner.
Det får man tycka men det är fullt förståeligt att han känner frustration.

Du befinner dig inte i hans skor.
Citera
2022-11-29, 12:45
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Du är rolig du. Tror du att USA ska sluta stöda Ukraina för att du sitter och hittar på historier om hur osams Zelensky och Biden är här på FB

Väst kommer att stöda Ukraina tills ryssen är ute ur landet, förstår inte varför dina uppdiktade sagor här skulle ändra något?
Citera
2022-11-29, 12:46
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Handlingar talar sitt tydliga språk. Alla utförda på Putins strikta order.

Att fortsätta och öka stödet till Ukraina både militärt, tekniskt samt humitärt är det enda rimliga svaret. Givet Ukraina så önskar.

Slava Ukraina!
Säg det till Pål Jonson istället.
Citera
2022-11-29, 12:46
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom BÖGLIGA studierna fortsätter men låt oss säga dödliga. Vi har idag totalt 88380 eliminerade ryska fascister vilket innebar ett tillskott av 480 senaste dygnet. Det innebär att snittet ökar till 318 per dygn, det har tydligen funnits perioder då dom ryska bögförlusterna var små.

Kan vi dom flesta dygn pressa upp siffran till över 318 så blir utfallet gott.

I övrigt sticker det ut att Ukraina lyckades skjuta ned 2 stridsflygplan. I övrigt inte så på fallande stora materiella förluster för HBTQ-federationen, vi har 3 eliminerade tanks, 5 bepansrade fordon, 2 artillerisystem och 7 lastbilar/tankbilar.

Kylan kommer att knäcka Bögfederationens styrkor.

Ser vi 100 000 innan nyår tro?
Citera
2022-11-29, 12:47
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du är rolig du. Tror du att USA ska sluta stöda Ukraina för att du sitter och hittar på historier om hur osams Zelensky och Biden är här på FB

Väst kommer att stöda Ukraina tills ryssen är ute ur landet, förstår inte varför dina uppdiktade sagor här skulle ändra något?
Nu får du bara för dig massa saker, jag tror inte usa kommer göra det, jag vill inte det heller. Men Zelensky borde fortfarande vara diplomatisk med sina partner.
Citera
2022-11-29, 12:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej så behöver det ju inte alls vara.

Det kan vara att det bästa stället att anfalla är det som är dåligt försvarat.

Eller att man lurar fienden att man kommer att inleda en offensiv (mot Cherson t ex), och får dem att koncentrera försvaret dit. Då anfaller man på annan plats i stället, typ Charkiv.

Det kan också vara så försvararen missbedömer var det är bäst att försvara, och lämnar bästa ställe att anfalla oförsvarat.

Formulerade mig kanske dåligt. Det bästa stället att anfalla är ju där man vinner Det jag menar är att där kan vara topologi, vegetation, politik, lokalbefolkningsstöd, logistik, etc som gör ett ställe sårbart. Men försvararen kompenserar ofta med att ha mer trupper där. Och just denna sista variabel har vi inte full information om. Kharkov-offensiven var ett bra exempel på det. Det minst kritiska att förlora för ryssen så teoretiskt sett det sämsta att anfalla. Men det var extremt underbemannat, så därför gjorde Ukraina en lyckad offensiv där ändå.
Citera
2022-11-29, 12:50
Medlem
Citat:
Zelensky borde vara tacksam, den enda anledningen till att Ukraina fortfarande existerar är pga Nato. Don't bite the hand that feeds you.

Håll dig till källor.
Vem bryr sig om saker som hände för 5 månader sen?
Uppenbart att du vill få det till att Zelensky är dålig. Visst kan du ge honom cred för att ha löst detta bråk och väst har fortsatt förse Ukraina med stöd?
Citera
2022-11-29, 12:50
Medlem
Citat:
Frågan är ju varför man inte gjort det tidigare, finns ju en stor chans att Putin eskalerar kriget ännu mer om Ukraina börjar spränga militära mål inne i Ryssland, men det är väl oundvikligt att Putin eskalerar kriget ändå. SKICKA ARCHER!
Är det kavallerichocker med dragna sablar? Tveksamt om barnamördare v.puttins junta överlever ännu en mobilisering, pensionerade diktatorer brukar inte åldras väl.
Citera
2022-11-29, 12:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det minst kritiska att förlora för ryssen så teoretiskt sett det sämsta att anfalla. Men det var extremt underbemannat, så därför gjorde Ukraina en lyckad offensiv där ändå.
Vad baserar du det på?

Ryssland förlorade en extremt viktig järnvägspunkt i Kupiansk.
Citera
2022-11-29, 12:55
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Håll dig till källor.
Vem bryr sig om saker som hände för 5 månader sen?
Uppenbart att du vill få det till att Zelensky är dålig. Visst kan du ge honom cred för att ha löst detta bråk och väst har fortsatt förse Ukraina med stöd?
Vet inte om jag kan säga att han löst så mycket för det vet jag inte, det är nog mer realistiskt att usa fortsätter skicka vapen oavsett hur relationen blir för dom kan köra ryska armen i marken utan att offra sina egna soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in