2021-10-01, 15:16
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det viktigaste blir väl hur guiden ser på det antar jag. Med det där anslaget och de priserna, i kombination med det trots allt hyfsat perifera läget, så behöver han nog skotta in en eller helst två stjärnor i Guide Michelin så snart han bara kan. Misslyckas han med det, vilket han väl inte borde göra, så är det nog dödfött...

Ja, Aira, blev väldigt ”besvikna” över sin enda stjärna. Och utan att ha varit där ännu, så förstår jag att man gjorde alla rätt för att få två stjärnor redan i år. Ett resultat pga Corona?
Jag vet inte.

Men det får mig att inse hur lynnigt det kan bli för Pontus att plocka hem stjärnor. Får han en stjärna, första gången, så är det enl Lex Aira att vänta och vara glad över.
Om han gör sin läxa.
Samtidigt som Aira får sin andra?

Citera
2021-10-02, 19:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ja, Aira, blev väldigt ”besvikna” över sin enda stjärna. Och utan att ha varit där ännu, så förstår jag att man gjorde alla rätt för att få två stjärnor redan i år. Ett resultat pga Corona?
Jag vet inte.

Men det får mig att inse hur lynnigt det kan bli för Pontus att plocka hem stjärnor. Får han en stjärna, första gången, så är det enl Lex Aira att vänta och vara glad över.
Om han gör sin läxa.
Samtidigt som Aira får sin andra?

Det finns väl ingen direkt rättvisa i det där vad jag har förstått. Det är väl inte helt ovanligt att franska restauranger som var bra för tjugo år sen har två stjärnor kvar mest på slentrian, namn och gamla meriter, medan det kan vara väldigt trögt för nya som inte har en rad framgångsrika gourmet-restauranger bakom sig att få första stjärnan. Har säkert blivit bättre dock, om inte annat verkar det avsevärt enklare att få stjärnor utanför storstäderna numera vilket väl är rimligt.
Citera
2021-10-08, 16:15
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det finns väl ingen direkt rättvisa i det där vad jag har förstått. Det är väl inte helt ovanligt att franska restauranger som var bra för tjugo år sen har två stjärnor kvar mest på slentrian, namn och gamla meriter, medan det kan vara väldigt trögt för nya som inte har en rad framgångsrika gourmet-restauranger bakom sig att få första stjärnan. Har säkert blivit bättre dock, om inte annat verkar det avsevärt enklare att få stjärnor utanför storstäderna numera vilket väl är rimligt.

Stjärnorna uppskattas iaf ännu även av luttrade rävar.
Såg ett Instagram-inlägg (Noma officiella) som filmade när Noma i CPH i realtid fick info om sin tredje stjärna, och oj vad det firades !! Med gäster i matsalen.
Den var efterlängtad.

Men visst går det där på rutin i konservativa kretsar. Företrädesvis närmare Paris än var vårt höga Norden ligger.

Citera
2021-11-07, 17:51
Bannlyst
24/25 poäng i DI Weekend.
Det verkar vara mycket som görs rätt däruppe.
Besök bokat.
Citera
2021-11-07, 19:58
Medlem
cdec: ta gärna bilder och posta i din tråd, nyfiken.
Citera
2022-11-26, 11:05
Medlem
mjukmjukares avatar
Bumpar denna krog.

Har inte hört ett ord om denna krog efter att dom öppnade.
Vad händer här? Hur går det?

,
Citera
2023-01-02, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Bumpar denna krog.

Har inte hört ett ord om denna krog efter att dom öppnade.
Vad händer här? Hur går det?

,

La Tour är fullt varje öppen kväll, men hamnade direkt i samma tråklyx/business-segment som Wedholms fisk och OK.
Pontus lyckades inte, som han hoppades, locka en foodie- och krogispublik.
Där har Astoria och Chez Jolie lyckats mycket bättre.

Men nu försöker han igen genom att öppna ’Le Bar’, en enklare del av Le Tour med mer bistro/bar-inriktad meny och cocktails.
Återstår att se om han lyckas hamna i creddiga instaflöden med den satsningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in