Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-24, 03:28
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det är just sådana saker som man forskar kring. Vi kan bosätta oss på Arktis och ISS, så jag tror inte månen behöver vara så långt borta. Problem är till för att lösas.

Dom avslöjar så klart inte alla problem öppet då dessa "månprogram" är till för eliten och inte för Bengan Karlsson i Farsta. Om dom öppet skulle säga "omöjligt" så skulle gradvis skattepengar till projektet att strypas.

Under räkenskapsåret 2022 hade National Aeronautics and Space Administration (NASA) hiskliga 29,20 miljarder dollar fördelat på sina olika aktiviteter. It`s all about the Money and Power misstänker jag, och Bengan Karlsson med familj kommer aldrig att ha råd att bosätta sig på månen.. ok då, kanske en veckas semester i "Klippiga Grå Bergen" med utsikt över parkeringsplatsen.
Citera
2022-11-24, 05:17
Medlem
sfrges avatar
Ja, det låter ju som årtusendets aprilskämt.
Börja med att skicka dit folk och sen kan vi ta det därifrån.

Hur fan har dom tänkt att dom skulle få till en sån grej inom åtta år? Och vem fan skulle vilja bo i några jävla moduler ute i en karg iskall stenöken resten av livet?
Dom lär ju inte bygga upp villaområden med trähus däruppe.

Dom ända jag skulle kunna tänka mig som skulle vilja bo där uppe är kriminella som anses som paria. Pedofiler, seriemördare.
Dom som är hatad av alla här på Jorden.
Citera
2022-11-24, 05:20
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Ja, det låter ju som årtusendets aprilskämt.
Börja med att skicka dit folk och sen kan vi ta det därifrån.

Hur fan har dom tänkt att dom skulle få till en sån grej inom åtta år? Och vem fan skulle vilja bo i några jävla moduler ute i en karg iskall stenöken resten av livet?
Som typ ISS eller Arktis? Och ingen har väl sagt att man ska bo där resten av livet.

Men jag skulle vara på om jag fick förslaget, att bo där resten av livet.
Citera
2022-11-24, 05:36
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Som typ ISS eller Arktis? Och ingen har väl sagt att man ska bo där resten av livet.

Men jag skulle vara på om jag fick förslaget, att bo där resten av livet.

Ja, jag tänkte väl fel där. När jag läste bo så tänkte jag liksom att bosätta sig där. Att dom bygger forskningsstationer där kan jag köpa mer.
Men aldrig inom åtta år. Det låter som nys. Dom har haft över 50 år på sig att återvända dit.
Börja med att skicka dit några gubbar så får vi se om det finns någon substans alls i detta.

Varför skulle du vilja bo på Månen? Hur ser ditt liv ut här på Jorden? Har du inga anhöriga?
Citera
2022-11-24, 06:37
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Varför skulle du vilja bo på Månen? Hur ser ditt liv ut här på Jorden? Har du inga anhöriga?
Elon vill bo på Mars och han har så många vänner som pengar kan köpa. Folk är olika.
Citera
2022-11-24, 08:13
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon vill bo på Mars och han har så många vänner som pengar kan köpa. Folk är olika.

Vad fan. Vill Musk bo på Mars😄? Det lät riktigt kul.
Citera
2022-11-24, 11:01
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Det kommer givetvis inte lyckas men om vi leker med tanken lite..

Alla som flyttar till månen kommer behöva vara grönmarkerade i sitt digitala ID, dvs fullt vaxxade och således ha större chans att drabbas av hjärtproblem och blodproppar.
Urvalet kommer vara komplicerat för personerna som flyttar dit måste enligt dagens (och framtidens) standard representera alla bokstäver i HBTQIA+ religionen.

Troligtvis måste även världsreligionerna vara representerade vilket kommer leda till en konflikt med PRIDE religionen.

I framtiden kommer även pedofiler ha kommit in i värmen och få sin egen bokstav inom HBTQIA+, det skulle således vara diskriminerande om inte barn åker med som är tillägnade pedofilernas njutning.

Det kommer bli stökigt på första rymdfärjan! Transor, religiösa extremister, pedofiler, personer som identifierar sig som hundar motsvarande, bögar i gimpsuits, självmordsbombare och rabiata feminister insmorda i mensblod. Det enda med säkerhet som inte kommer finnas med är medelålders vita CIS-män.
Det ligger faktiskt sanning bakom din ironi. NASA:s Team Artemis har rensat ut de vita, manliga astronauterna ur teamet och de är inte längre aktuella som kandidater att bli de första människorna på månen på 50 år.
Citat:
@NASAArtemis
With #Artemis, @NASA will land the first woman and first person of color on the Moon. Take the next giant leap with us.
https://twitter.com/NASAArtemis

"The next giant leap" för oss in i ett rasistiskt och diskriminerande samhälle.
Senast redigerad av wwr 2022-11-24 kl. 11:07.
Citera
2022-11-24, 11:04
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Dom avslöjar så klart inte alla problem öppet då dessa "månprogram" är till för eliten och inte för Bengan Karlsson i Farsta. Om dom öppet skulle säga "omöjligt" så skulle gradvis skattepengar till projektet att strypas.

Under räkenskapsåret 2022 hade National Aeronautics and Space Administration (NASA) hiskliga 29,20 miljarder dollar fördelat på sina olika aktiviteter. It`s all about the Money and Power misstänker jag, och Bengan Karlsson med familj kommer aldrig att ha råd att bosätta sig på månen.. ok då, kanske en veckas semester i "Klippiga Grå Bergen" med utsikt över parkeringsplatsen.
Det är en fruktansvärd summa pengar, hela 68 kronor per amerikan och månad...
Citera
2022-11-24, 11:58
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är en fruktansvärd summa pengar, hela 68 kronor per amerikan och månad...

Precis - staten snor dina pengar till något du aldrig kommer få ta del av
Citera
2022-11-24, 12:44
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag bor i Sverige och hade gärna bidragit med det för detta projekt...
Citera
2022-11-24, 13:07
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:

Detta är så jävla fattigt och fantasilöst. Vi talar alltså om 68 spänn per amerikan och månad. Jag skulle gärna leva i en värld där alla betalade en skatt på 10 % för att få igång kolonier på mars och månen. Har svårt att tänka mig något som skulle vara mer motivationshöjande. Dessutom är det ganska självklart att den forskning som krävs för att utveckla tekniska system och lösningar för till exempel lagring av energi och hydroponisk odling kommer att föra oss framåt på ett sätt som vi har nytta av. Även på jorden.

För att inte tala om att vi förr eller senare måste börja lägga ägg i fler korgar för att överleva som ras. Sen finns det inte direkt någon motsättning mellan att satsa på rymdprogram och åtgärda problem vi står inför här och nu. Om det är där skon klämmer.
Citera
2022-11-24, 13:34
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Detta är så jävla fattigt och fantasilöst. Vi talar alltså om 68 spänn per amerikan och månad. Jag skulle gärna leva i en värld där alla betalade en skatt på 10 % för att få igång kolonier på mars och månen. Har svårt att tänka mig något som skulle vara mer motivationshöjande. Dessutom är det ganska självklart att den forskning som krävs för att utveckla tekniska system och lösningar för till exempel lagring av energi och hydroponisk odling kommer att föra oss framåt på ett sätt som vi har nytta av. Även på jorden.

För att inte tala om att vi förr eller senare måste börja lägga ägg i fler korgar för att överleva som ras. Sen finns det inte direkt någon motsättning mellan att satsa på rymdprogram och åtgärda problem vi står inför här och nu. Om det är där skon klämmer.

Varför inte satsa dessa enorma belopp på att fixa planeten vi redan bebor?
Har svårt att tänka mig något som skulle vara mer motivationshöjande om alla tog i problemen som går att lösa men där girigheten tyvärr styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in