Citat:
Ursprungligen postat av
CockWitch
Rapporteringen är givetvis inte korrekt. Inte i närheten. Men att bara 2000 ryssar skulle ha dött, det behöver man inte ens media för att att förstå att det inte är rimligt.
Jag står inte på någons sida. Och jag vet att INGENTING jag läser om detta är pålitligt.
Om jag skulle gissa så tror jag inte att Ukraina vinner detta så vida inte NATO ingriper.
Jag tar avstånd från alla propaganda och de bilder jag ser försöker jag betrakta för vad de är. De kan vara tagna helt ur sitt sammanhang, de kan vara äkta, de kan vara arrangerande.
Detta är inte bara ett proxykrig, det är också ett propagandakrig som jag skulle säga världen inte tidigare skådat.
Håller med att det går inte att lita på något man läser om kriget, och det är lika från bägge sidor.
Media i Sverige håller ju naturligtvis på Ukraina och då skrivs det väldigt mycket just till fördel Ukraina, men om det är riktigt sant det vet man ju inte.
Tror heller inte att Ukraina kommer att vinna detta, dessutom missbedömde USA och Nato Rysslands kapacitet, och det var ett stort misstag som gjorde att många civila har fått lida.
Tror Zelenskyj har gjort för många misstag nu så stödet kommer att minska kraftigt, i alla fall från USA.