2022-11-09, 20:40
Medlem
Duerfs avatar
Han är ju inte en analytiker utan en pensionär iklädd cheerleadinguniform som viftar med ryskfärgade pom-poms. Det stod ju klart från dag ett att han är en dåre som bara har en agenda: att torgföra åsikten att Ukrainas motstånd är meningslöst och det är lika bra de ger upp.

I bästa fall är han bara en nyttig idiot.
Citera
2022-11-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Hur går det för Ryssland? De verkar ha lite problem med att ta territorium och hålla sina soldater vid liv.

Hur många hundra tusen ryska soldater behöver de till?

Ryssland gick in med 250 000 professionella och välutrustade soldater
Efter 7 månader fyller de på med ytterligare 200 000 värnpliktiga dock verkar de vara betydligt sämre utrustade och med lägre moral.
Jag gissar på att de nya soldaterna håller max 4-6 månader.
Så Ryssland kommer behöva fylla på med ytterligare 200 000-300 000 soldater nu till våren om de ska kunna vinna kriget.

Det ser tufft ut för Ryssland och Macgregors prognos…
Jag tror nog att de behöver dessa 200-300 000 soldater bara för att kunna fortsätta hålla liv i kriget till våren...
Citera
2022-11-11, 17:46
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jag tror nog att de behöver dessa 200-300 000 soldater bara för att kunna fortsätta hålla liv i kriget till våren...
Sant, Ryssarna kommer behöva ytterligare minst 600 000 motiverade, tränade och välutrustade soldater för att kunna vända det här kriget.

Problemet är att Ryssland saknar soldater, utrustning och stridsmoral.

Att de drar sig tillbaka från Cherson visar att är försiktiga med de soldater de har kvar.
Citera
2022-11-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Sant, Ryssarna kommer behöva ytterligare minst 600 000 motiverade, tränade och välutrustade soldater för att kunna vända det här kriget.

Problemet är att Ryssland saknar soldater, utrustning och stridsmoral.

Att de drar sig tillbaka från Cherson visar att är försiktiga med de soldater de har kvar.
Det var väl dags. Om floden hade börjat frysa skulle det bli nästan noll inflöde av förnödenheter in till Khersonfickan. Tror att de hade offrat några tiotusen soldater utan att blinka om de inte hade så svårt att få nya.
Citera
2022-11-22, 04:55
Medlem
Vissa tror fortfarande att Ukraina inte kommer att vinna det här. Samma tänk som Douglas Macgregor & Scott Ritter har mao.

"Ukraine CANNOT Win" - US General Milley
https://www.youtube.com/watch?v=7KOzaDjmXCI

https://www.voanews.com/a/ukraine-military-victory-unlikely-soon-top-us-general-says/6837655.html

Sannerligen intressant analys.
New Atlas LIVE: Kherson Withdrawal - Seeing the Bigger Picture
https://www.youtube.com/watch?v=nsn86rUWqoA
Citera
2022-11-22, 21:36
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Över 400 000 döda ukrainska soldater och du tycker att kriget går bra släpp sargen och kom in i matchen

Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Missade du min fråga om du har några bevis för att översten är betald av Kreml?
alla svar från Putintrollen, har du några bevis?Putintrollen har inte bevis några själva. Vem startade anfallskriget mot en fredlig nation, just precis Putin och hans orcher. Det behövs inget bevis mot detta utan det är ett notoriskt faktum.
Citera
2022-11-23, 19:11
Medlem
Jag litar på den svenska relativt samlade bedömningen av olika delar som följer detta fokuserat.

För övrigt undrar jag när det civiliseade samhället ska se till att den terroriststat som "Ryssland" utgör ska sättas åt På Riktigt och sätta terroristerna i fängelse eller möjligen låta de dömas av de som drabbats så att straffet blir en lika makaber historia som de utfört själva mot en mångfald.
Citera
2022-11-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Jag litar på den svenska relativt samlade bedömningen av olika delar som följer detta fokuserat.

För övrigt undrar jag när det civiliseade samhället ska se till att den terroriststat som "Ryssland" utgör ska sättas åt På Riktigt och sätta terroristerna i fängelse eller möjligen låta de dömas av de som drabbats så att straffet blir en lika makaber historia som de utfört själva mot en mångfald.

Det är ingen Svensk bedömning utan propagandan som vi kör här för att fortsätta finansiera kriget.

Kriget är en köttkvarn åt båda hållen, runt 100k döda på båda sidor.
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372

Ukraina får slut på manskap innan Ryssland får det.
Ukraina får mycket utrustning men så mycket överlagrad skit har vi inte i Europa.

Europas militär är ett skämt, USAs är överlägset bäst i världen men de styr också hela världen och kan inte skeppa allt till i Ukraina. De måste se upp för Taiwan/Kina och allt möjligt.
Europa är nästintill demilitariserat förutom Polen, England och Frankrike , och de har samma sits, kan inte skicka iväg mycket mer , reservammon och utrustningen tar slut

Dessutom är nu hela Ukrainas elnät utslaget, Ryssarna behöver inte ens avancera.
Det kommer krigas och dödas åt båda håll längs frontlinjen och Ukraina kommer vara förstört för årtionden framåt

Välkommen till verkligheten
Citera
2022-11-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Det är ingen Svensk bedömning utan propagandan som vi kör här för att fortsätta finansiera kriget.

Kriget är en köttkvarn åt båda hållen, runt 100k döda på båda sidor.
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372

Ukraina får slut på manskap innan Ryssland får det.
Ukraina får mycket utrustning men så mycket överlagrad skit har vi inte i Europa.

Europas militär är ett skämt, USAs är överlägset bäst i världen men de styr också hela världen och kan inte skeppa allt till i Ukraina. De måste se upp för Taiwan/Kina och allt möjligt.
Europa är nästintill demilitariserat förutom Polen, England och Frankrike , och de har samma sits, kan inte skicka iväg mycket mer , reservammon och utrustningen tar slut

Dessutom är nu hela Ukrainas elnät utslaget, Ryssarna behöver inte ens avancera.
Det kommer krigas och dödas åt båda håll längs frontlinjen och Ukraina kommer vara förstört för årtionden framåt

Välkommen till verkligheten

ÅJ!!!!
DET FINNS VERKLIGEN IDIOTER PÅ FLASHBACK. PRECIS SOM NÅGON PÅSTOD. NU VET JAG FRÅN EGEN KÄLLA.
Citera
2022-11-23, 20:04
Medlem
Det var någon idiot här som påstod att europeiska miltären är ett skämt. Frankrike och England skrattar inte ens ryssen bort i skarpt läge, hur än vodkastinn han än är. Ryssland har visserligen kärnvapen men i övrigt har de spelat bort miltärbudgeten.

Jag råkar besitta en del kunskap i ämnet och jag vill säga att både påståenden från avdankade militärer som vill synas och andra mer eller mindre amatörmässiga påståenden och särskilt de som har rysstrollsläktskap ska överväga vad ni säger eftersom ni riskerar bli idiotförklarade.

Ta reda på mer fakta innan ni uttalar er.
Citera
2022-11-23, 20:38
Medlem
McGregor är inte Rubelbestyckad men däremot så är han en extrem Anti-Globalist.
Så självklart är han biased i kriget då han vill se globalismen förlora och att USA lägger all energi på USA som många anti-globalistiska Republikaner vill

Han säger mycket skit men mycket är sant också.

Jag ser inte hur Ukraina ska vinna något
Ryssland kan pumpa in i samma takt, Ukraina har också skyhöga förluster och kommer få slut på manskap

Framförallt går landet nu tillbaka till stenåldern utan el, förhandlingar nästa vår
Ryssland får bitar av Öst/söder
Citera
2022-11-23, 21:42
Medlem
CockWitchs avatar
Rapporteringen är givetvis inte korrekt. Inte i närheten. Men att bara 2000 ryssar skulle ha dött, det behöver man inte ens media för att att förstå att det inte är rimligt.

Jag står inte på någons sida. Och jag vet att INGENTING jag läser om detta är pålitligt.

Om jag skulle gissa så tror jag inte att Ukraina vinner detta så vida inte NATO ingriper.

Jag tar avstånd från alla propaganda och de bilder jag ser försöker jag betrakta för vad de är. De kan vara tagna helt ur sitt sammanhang, de kan vara äkta, de kan vara arrangerande.

Detta är inte bara ett proxykrig, det är också ett propagandakrig som jag skulle säga världen inte tidigare skådat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in