Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-11-23, 14:56
  #25
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Problemet uppstår egentligen när svenska kvinnor i förorten behöver ta på sig huckle för att slippa bli trakasserade och våldtagna.
Jag är riktigt jävla orolig för utvecklingen i det här landet.
Citera
2022-11-23, 16:19
  #26
Medlem
Är det verkligen ingen i den här tråden som förstår att det finns olikheter mellan kulturer och att kulturer inte kan ”vara fel” ?
Citera
2022-11-23, 17:58
  #27
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du inga kläder av kulturella skäl?
Då kallas man nudist eller naturist om man inte har kläder på sig, eller fula gubben.
Citera
2022-11-23, 22:19
  #28
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Då kallas man nudist eller naturist om man inte har kläder på sig, eller fula gubben.
Jag tror du förstår vad jag menade. Jag antar att du har kläder och att du använder dem, och jag tvivlar väldigt duktigt på att dessa inte är influerade av kulturen du har växt upp i.
Citera
2022-11-23, 22:20
  #29
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knickerbocker
Är det verkligen ingen i den här tråden som förstår att det finns olikheter mellan kulturer och att kulturer inte kan ”vara fel” ?
Hur menar du med att en kultur inte kan vara fel? Tänker du ur ett filosofiskt perspektiv, typ "det finns ingen objektiv moral"?
Citera
2022-11-23, 22:59
  #30
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Ser för jävligt ut med hijab så klart inte kvinnor väljer det själva. Kvinnor vill vara fina.
Citera
2022-11-23, 23:00
  #31
Medlem
john-henry-edens avatar
Upp till var och en om man vill ta på sig slöja eller ej. Man ska varker tvinga på slöjan, eller tvinga av slöjan. Båda är diktatorisk beteende som inkräktar på individens frihet
Citera
2022-11-23, 23:21
  #32
Medlem
chockemegentlys avatar
För att kvinnor med hijab och kvinnor som är "emot" hijab har inte samma värderingar och syn på livet.

Kvinnor som är emot hijab lever för det ytliga. Dom är så hjärntvättade av samhället att jag nästan tycker synd om dom. Indoktrinering och manipulering av det högsta grad.

Tror det eller ej, men muslimka kvinnor bär slöjan med stolthet ! Slöjan bär muslimka kvinnor av ren kärlek för Gud (The One and Only). Men det är något som ni ändå aldrig kommer att förstå (stackars)



And we don't give a fuck om ni gillar det eller ej. Our aim is higher then your opinions 😉
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback