2022-11-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Varför uppför de sig som araber och beter sig som araber?

Iranierna är perser, inte araber. Perserna är den stora majoriteten i Iran. Landet hette f ö tidigare Persien. För både perser, men även för araberna, är skillnaden mycket viktig. Att kalla en iranier för arab är i det närmste en förolämpning.

Däremot delar araber och perser religion och har stort gemensamt kulturarv.
Citera
2022-11-21, 10:46
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Grunden till HIV/AIDS epidemin är kriget i Afghanistan där en väldigt stor del av ryska armén började injicera heroin (det var billigt och det finns ingen sprit där). Sen har det tricklat sig igenom samhället, dedovchina med sin bögkultur underlättar inte heller precis. Lägg därtill misär och elände där många kvinnor tvingas prostituera sig eller blir allmänt våldtagna så har du receptet för en humanitär katastrof.

Det var ju det där med ryskt beteende. Jag var som tidigare sagt en del där i början på 90-talet.
Ryssar hade noll respekt för alkohol och narkotika eftersom det enligt den officiella doktrinen varken fanns narkotika eller alkoholproblem i den optimala av alla civilisationer.
Knark var ett icke-problem. Själv blev man ju itutad under hela sin skolgång att testa inte ens röka en joint för det kommer innebära att du fastnar i ett tungt missbruk av riktigt farliga kemiska produkter.
Ryssarna har aldrig fått lära sig det där att heroin inte på sikt är en framgångsfaktor. Och eftersom heroin per definition inte finns i det utopiska drömsamhället så kan det ju inte heller finnas några heroinister.
Lika lite som det finns bögar trots att vi bara i den här tråden haft uppe mycket grovt bögmaterial producerat av ryska perversiteter
Citera
2022-11-21, 10:55
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Förlusterna för bögarmén steg något sista dygnet och uppgick till 390 eliminerade våldtäktsryssar. Nu börjar även tanksen försvinna igen, 6 st nedkämpade och dessutom 5 st bepansrade stridsfordon som förstörts.
Tilläggas skall också 2 förstörda artillerisystem och 7 övriga fordon som kan vara lastbilar och tankbilar.

Den som bäst förutsåg utvecklingen får anses vara Djupfrys som beräknade 370 st elimerade bögfascister medan jag själv ligger som tvåa med 410 st mångfaldsförbrytare. Ezity på en överraskande tredjeplats med 412 eliminerade ryssar.

Låt oss räkna med en viss övervärdering men ta hänsyn till också skadade och svårt skadade. Om vi kan hålla siffran 500 ryssar som inte kan fortsätta kriget, ja då har vi arméer som smälter ned med 15000 per månad, det förstår väl vem som helst att det är ohållbart. Hur vi än ser på bögnationen Ryssland---det finns ingen möjlighet att dra ut på detta krig, man måste avsluta det. Sker det inte inom rimlig tid beräknar jag kollapsen komma i september nästa år allra senast.
Jag återkommer med ny beräkning ikväll.

Nja, vi låg väl på 20 st ifrån bägge två fast åt olika håll. Så vi får nog se oss på delad förstaplats.
Men vad som värmer mig mest är förstört ryskt artilleri och luftvärn.
De har de svårt att ersätta. Samtidigt har de enorma lager av ballistisk ammunition. Men de skall ju ha folk också som vet hur man hanterar det.
Man hoppas att ett sprängt luftvärn även innebär att de som bemannade det också stryker med.
Jag är min vana trogen optimistisk i mina bedömningar och räknar med att ryssen tar sitt pick och pack och har försvunnit ifrån invaderad mark innan majs månad utgång
Citera
2022-11-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Klart bättre fakta än Bitchute och andra foliehattskällor som ni ryssrunkare hämtar era fantasier ifrån!

Du får gärna visa på exempel på fake news som Wilderäng hittat på. Och det där med fartkameror kom inte från honom ursprungligen, dessutom var det ju bara en teori och inget påstående.

Att det stulits optik från fartkameror kan jag i alla fall vittna om då jag kör en del i Norrtälje kommun
har sett flera stolpar som är intakta i övrigt men glaset och innandömet verkar saknas.
Vart dom säljs är ju svårt att veta dock verkar ju Ryssarna ha använt Fransk optik på sina T 14
så där kan man ana att dom är i behov av någon ersättningsprodukt.
Trafiksituationen i Norrtälje har i alla fall blivit bättre inga vansinnesomkörningar mellan kamera
stolparna längre nu kör folk om där sikten är bra igen så trafiken känns mycket lugnare.
Alltid någon liten fördel i alla fall.
Citera
2022-11-21, 11:08
Medlem
KillPus avatar
Nu börjar det lukta "vinterkriget"! Fler och fler bilder på frysna lik på Z-orcher! Vi får tipsa UAF-hjältarna att dessa går att använda som vägvisare...precis som suomi-hältarna gjorde med ryZZens röda äckelfarfar under vinterkriget! Såg en sån vacker bild på nätet nånstans!
Citera
2022-11-21, 11:28
Medlem
donald12s avatar
Orcherna talar klarspråk att förhandlingar enbart är till för att bygga upp sina egna trupper för att kunna anfalla igen.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/z0j3bf/accused_war_criminal_zakhar_prilepin_admits_on_tv/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Citera
2022-11-21, 11:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Här snor de en stridsvagn med hjälp av en vanlig personbil. Ser roligt ut.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1594446981128126464

Edit; de kanske spelar videon baklänges?
Citera
2022-11-21, 12:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja ryssland liksom andra fd sovjetstater raserades och koloniserades under 1990-talet av USA/EU och mycket eget bröts ned. Ja ryssland har litat till västerländsk elektronikutveckling tills för ett tiotal år sedan och gör egen.

Eftersom denna tråd handlar om kriget i Ukraina mellan (rest) Ukraina och Ryssland så är det väl ändå klokast att jämföra utvecklingen dessa två stater som hade ganska likvärdigt utgångsläger 1990.

Hur har egen utveckling av elektronik utvecklats i Ukraina respektive Ryssland sedan 1990 och så vidare.

Utan tvekan så har utvecklingen varit bättre i Ryssland än i Ukraina sedan dess. Ukraina har blivit mer efterblivet och beoende av väst medans Ryssland starkare.

När det gäller män så tror jag även männen i Ryssland blivit starkare och Ukrainas svagare men känner mig inte säker. Vad tror du? En sak som jag är ganska säker på är att både ukrainska och ryska män är starkare än svenska män. Vad tror du? :-)

Jag tror dessutom att både ukrainska och ryska män knullar mer och oftare än svenska män. Fan vad jag önskar att Ukraina och Ryssland startar krig tillsammans mot de ynkliga och fega svenskarna.

Ukraina är bra på vapenutveckling, t.ex Poseidon-missilen. Men ingen stat kan vara bäst på allt. Så Ukraina köper, givetvis, den bästa elektroniken ifrån sina vänner i väst.

OT. Helt klart så är kvinnor, egentligen, kåtare än män. Men smaken varierar: allt ifrån velour till supermacho. Bäst tycker de om mångsidiga män som kan variera mellan allt ifrån lite följsamhet till superdominanta.
Citera
2022-11-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nja, vi låg väl på 20 st ifrån bägge två fast åt olika håll. Så vi får nog se oss på delad förstaplats.
Men vad som värmer mig mest är förstört ryskt artilleri och luftvärn.
De har de svårt att ersätta. Samtidigt har de enorma lager av ballistisk ammunition. Men de skall ju ha folk också som vet hur man hanterar det.
Man hoppas att ett sprängt luftvärn även innebär att de som bemannade det också stryker med.
Jag är min vana trogen optimistisk i mina bedömningar och räknar med att ryssen tar sitt pick och pack och har försvunnit ifrån invaderad mark innan majs månad utgång

Du kan ha rätt men kollapsen är utdragen. Den kan komma plötsligt nästa sommar senast i september. Kollapsen innebär att militären inte lyder det politiska etablissemanget.

Det blir bli en djup spricka till våren som fördjupas hela tiden. Den kanske finns redan nu men vi har inte möjlighet att se den.
Citera
2022-11-21, 12:38
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Det goda exempel som Ryssland kan visa är att falla sönder av sig självt. Statsbildningen Ryssland är idag för stort för att kunna styras utan förtryck och korruption. Stalin började med deportationer och exporterade ryssar och ukrainare till Sibirien, andra flyttade in till Centralasien för ideologisk kolonisation, galna Kaukasusmuslimer flyttade in till Moskvaregionen, judar tog för sig som oligarker, osv. Allt är nu en homogeniserad sörja.

Jag tror inte EU kommer längre mot en federation. Däremot bejakar jag västeuropeiskt samarbete, militärt, kulturellt och merkantilt. En stark och stabil civilisation byggs från basen, individ, familj, grannskap, region, nation. När överbyggnaden blir för tung och centraliserad uppstår maktgalenskap och korruption. Det drabbade Ryssland, det håller på att drabba USA nu, och EU skulle kunna följa efter. Även Kina kan vara ett exempel på ett ostyrbart land.

Framtiden är decentralisering. Det har ukrainarna upptäckt, och de slåss med näbbar och klor för det.

Mycket klokt inlägg. Hur skulle det byggas upp från grunden enligt dig? Kommunnivå upp till nationsgränser som delas efter kultur och språk, men hur ska man bygga upp makten och lagstiftandet internationellt?
Citera
2022-11-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Kineserna är på kanske 40 nano - 1980 tals teknik

Det handlar om hur man stöper sjava silikon struten - inte ens den absolut grundläggande steget klarar inte Kina.

Vad jag har läst så tillverkade Kina low-end till mid-end chip. Men då USA dragit in licensen för mid-end så kan de bara producera low-end just nu.

Och dom har aldrig lyckats bemästra tekniken för att tillverka maskinerna som gör chip.

Folk lurar sig själva när dom tror att Kina är någonstans ens i närheten av att utmana USA / Väst.
Citera
2022-11-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag känner inget behov att berätta Donbass historia dels för att jag inte känner till den och dels för att jag inte känner minsta behov att göra det. Det precis enda jag ville säga var att man beter sig väldigt ointelligent om man gör som signaturen Hejja Finland och söker sig till etniska extremister när man vill hitta sanningen om ett områdes historia.

Det är verkligen inte betydelselöst som du i ditt meningslösa inlägg påstår.

??? Du känner inte till Donbass historia, men vet ändå att ryssarna bott där i hundratalsår? Jag antar att du "vet" för att du har hört någon annan säga det?

Och PS: litar du inte på internetkällor, så finns det tryckta böcker man kan läsa. Böcker tryckta på 1970- eller 1980-talen torde inte fejk som hittats på för att skada Putin eller Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in