2022-11-16, 17:05
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Lättast om du klickar på mitt användarnamn och sen 'inlägg i detta ämne' eller liknande.

Jag tror det är nyttiga lektioner på sitt sätt att ha varit på insidan, men i mitt fall satte det spår i hur jag relaterar till andra människor än idag. På ngt sätt sitter kåkreglerna kvar i skallen och jag har t ex jävligt svårt för dissningar som andra bara rycker på axlarna åt. Kan vara vardagliga grejer som att ngn tränger sig i kön i butiken etc. Det får liksom fel proportioner i skallen.

Ah det underlättade, tack.

Agerar du på känslorna eller klarar du att hantera det civilt trots kåkimpulserna?
Citera
2022-11-16, 17:23
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Ah det underlättade, tack.

Agerar du på känslorna eller klarar du att hantera det civilt trots kåkimpulserna?

Det är lite borderline, men klarar att trycka bort våldsimpulser. Ansvarskänslor gentemot de närmaste hjälper att sätta spärrar (har fru o småbarn).

Däremot har det hänt att jag har skrikit på folk på ett sätt som måste te sig omotiverat för ngn som aldrig upplevet insidan. Det är det där med att inte backa osv.

Ibland känns det tröttsamt och man tänker ungefär som att folk borde kunna se vad jag är kapabel till och inte ens tänka på att jiddra. Men så funkar det naturligtvis inte och det är då det klickar till.
Senast redigerad av ExConvict 2022-11-16 kl. 17:58.
Citera
2022-11-16, 17:24
Medlem
Mr-Kristers avatar
En fråga också. Det var en massa fokus på hälsenor överallt på insidan, folk som haltade runt och folk som pratade om ont i hälsenor. Jag fattade aldrig grejen, mer än att det var något underförstått med det

Ett exempel, en grabb såg att jag hade en skada på handen, som jag fick vid gripandet. Han frågade om han skulle hjälpa mig skriva en hemställan för att få det tittat på, sagt och gjort. Han skrev, jag lämna in. Såg inte helt vad det stod pga handstil och brydde mig inte heller. Men när jag träffar läkaren så frågar han om min hälsena och visar att det på hemställan står att jag söker vård för hälsenan...

Av nån anledning frågade jag aldrig han som skrev den, men får passa på nu. Någon som har en förklaring eller teori?
Citera
2022-11-16, 17:30
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Det är lite borderline, men klarar att trycka bort våldsimpulser. Ansvarskänslor gentemot de närmaste hjälper att sätta spärrar (har fru o småbarn).

Däremot har det hänt att man jag jag har skrikit på folk på ett sätt som måste te sig omotiverat för ngn som aldrig upplevet insidan. Det är det där med att inte backa osv.

Ibland känns det tröttsamt och man tänker ungefär som att folk borde kunna se vad jag är kapabel till och inte ens tänka på att jiddra. Men så funkar det naturligtvis inte och det är då det klickar till.

Tur det, så du slipper fler vändor på kåken, låter som du kan det där redan. Ansvarskänsla över sin familj är en vacker manlig egenskap, jävligt vacker. Fortsätt kämpa

Nej, så fungerar det inte. Jag är världens största och uppenbaraste mes, och ingen vågar bråka med mig. Ironiskt på nått sätt och jag förstår att det är frustrerande.
Citera
2022-11-19, 03:18
Medlem
Lala.s avatar
Jag hittade precis till sidan där man kan läsa svar på 123 frågor om kriminalvården. Bland annat fick jag lära mig att man tjänar 13 kronor per dag och måste vara sysselsatt med exempelvis studier eller jobb. Men det var konstigt att det inte nämndes vad för typ av jobb. Vad får man jobba med i fängelset?
Citera
2022-11-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Tillberga utanför Västerås.

Fick Kolmården, m3n bara 45dagsr på att ställa in mig. Hinner aldrig ordna allt, så skall snacka med dem på Måndag.

Finns liten chans till IÖV trots allt, får se på Toadag
Citera
2022-11-19, 15:49
Medlem
Är det samma vad man får ta mes till en Klass 3 som klass 2?

Tänkte börja preppa lite till min kollo vistelse.
Citera
2022-11-19, 20:45
Medlem
Mr-Kristers avatar
Om nån är nyfiken på hur Kumla C och D, ISOL, Psyk, Omvårdnad, T-hus, en säkerhetsavd och arbetsplats ser ut så. https://ibb.co/6vfkmLn
Citera
2022-11-19, 20:47
Medlem
Citat:
Om nån är nyfiken på hur Kumla C och D, ISOL, Psyk, Omvårdnad, T-hus, en säkerhetsavd och arbetsplats ser ut så. https://ibb.co/6vfkmLn

Tack. Fans även ett klipp på youtube om några som besökte Kumla. Var random Malung movies tror jag. Ganska intressant.
Citera
2022-11-19, 20:52
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Tack. Fans även ett klipp på youtube om några som besökte Kumla. Var random Malung movies tror jag. Ganska intressant.

NP. Hittar inte vad du menar på youtube, förutom ett klipp från Hall, det du tänker på? Länka gärna annars
Citera
2022-11-19, 20:55
Medlem
Citat:
NP. Hittar inte vad du menar på youtube, förutom ett klipp från Hall, det du tänker på? Länka gärna annars

Jag menade hall ber om ursäkt för fel informationen.
Citera
2022-11-20, 03:29
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Är det samma vad man får ta mes till en Klass 3 som klass 2?

Tänkte börja preppa lite till min kollo vistelse.

Hur förbereder du dig? Jag trodde inte man fick ta med sig något. Får jag fråga vad du är dömd för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in