2022-11-19, 19:24
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu börjar det. Varför lovade i så fall naziryssland sina landsman i kehrson att man aldrig skulle lämna dem?

När gjorde de detta? Du menar ett officiellt uttalande?
Citera
2022-11-19, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Frågan är vem som kommer klara vintern bäst, det kanske till och med kan avgöra kriget. Som vanlig lekman tror jag faktiskt Ukraina har ett övertag här

Varför tror du det?
Citera
2022-11-19, 19:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja Ukraina har återtagit en liten del. Tror dock inte vi sett det sista i den frågan.
En liten del?

De har tagit tillbaka 55% sedan början av invasionen.

1500km² nu vid Kherson.
Citera
2022-11-19, 19:27
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför gjorde de inte det omgående då? Varför stannade de i Kherson så länge som de gjorde och blev tvingade att fly och lämna utrustning värd miljoner?

Har Ukraina redan korsat floden?
https://www.youtube.com/watch?v=DdBeoSPWyvo&ab_channel=EngineerReact

Tror varken du eller jag är några militärstrategiska genier? Eller ? Men vad jag vet så är inte Ryssarna dummare än någon annan på jorden, och vad menar du Kherson ska göra för skillnad för konflikten?
Citera
2022-11-19, 19:28
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
En liten del?

De har tagit tillbaka 55% sedan början av invasionen.

1500km² nu vid Kherson.

Okej, säker på att detta inte var en "buffertzon" för att säkra Krim och östra delarna? Just saying
Citera
2022-11-19, 19:31
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Varför tror du det?

Tillgång till västerländsk utrustning.
Citera
2022-11-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det man kommer trappa upp är bombning av civil infrastruktur och el/vatten/matförsörjning.

Och sluta tramsa. Ryssland har världens näst-största militärstyrka. Den kan radera Ukraina från kartan på en vecka .
Så det du påstår är att dom bara leker med ukraina nu? Att alla ryska soldater som stupat har gjort det som träning inför stundande triumfer?
Men du har rätt i en sak. Ryssland är duktig på att bomba infrastruktur och civila men fullständigt värdelösa på att träffa militära mål
Citera
2022-11-19, 19:32
Medlem
crusades avatar
Citat:
Okej, säker på att detta inte var en "buffertzon" för att säkra Krim och östra delarna? Just saying

De hade Krim innan krigsutbrottet, nu är de på väg att förlora Krim.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Tror varken du eller jag är några militärstrategiska genier? Eller ? Men vad jag vet så är inte Ryssarna dummare än någon annan på jorden, och vad menar du Kherson ska göra för skillnad för konflikten?
Om du inte ser vad Kherson gör för konflikten så är jag helt klart ett större militärt geni än vad du är!

Nu är hela ryskockuperade området från Dnepr ner till Krym inom ukrainsk räckvidd med HIMARS. Alla logistiska hubbar för att föra material mellan västra och östra Ukraina inom räckvidd inklusive flera järnvägsknutar.

EDIT: Jag ska även tillägga att flera av oss förutsåg Khersons fall. Ingen kan behålla den sidan stranden med så dålig logistik. Trots det så fanns det flera pro-ryssar som sa att allting kring Kherson var en fälla. Kherson kommer aldrig fall. Se var vi är nu?

Att Ryssland gräver skyttevärn i norra Krym är ett tecken på att de själva är osäkra på att behålla hela Kherson Oblast. Eller hur?
Senast redigerad av Conception 2022-11-19 kl. 19:36.
Citera
Medlem
Citat:
Okej men tror inte Putin ger sig så lätt. Vi får se

Zelensky ger sig inte så lätt heller. Och Ryssland har inga vänner kvar: förutom efterblivna nationer förstås
Citera
2022-11-19, 19:33
Medlem
Citat:
När gjorde de detta? Du menar ett officiellt uttalande?

Ja. Man var där för evigt och det är en del av heliga Ryssland osv osv. Precis som Lyman och andra platser
Citera
2022-11-19, 19:33
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nej, alla vet inte det.

Om jag förstått rätt så är du någon helt insnöad stalinist helt utan kunskap om omvärlden medan jag har halvrysk släkt från Donbas.
Dom lär ju veta om de har blivit mördade av Ukrainare eller flytt från naziryssland.

Har dem flytt från Naziryzzland? Varför då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in