Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-18, 22:49
  #3361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hjälper det om du slår upp ordets betydelse, det finns ordböcker på internet?


är väll det fjärde (raka) argumentationsfel på lika många inlägg från dig nu...


Det kan finnas andra förklaringar, det är inte alls svårt att bemöta.
Och om jag säger "det är rätt att mörda andra människor, om man kan, och det oavsett hur skicklig man är på att rationalisera varför man inte bör mörda andra människor".

Sug lite på den.
Citera
2022-11-18, 22:52
  #3362
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha. Ja, det finns ju både stora och små kvinnor vad nu det har för betydelse när larmet går att abortläkaren är i antågande.

5 meter ifrån? Gigantisk kvinna eller gigantisk spruta jag vet inte riktigt hur du får ihop det eller ja det får du inte eftersom du uppenbarligen inte ens förstår hur en abort går till.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja till riktig vetenskap räknar vi filmer på centimeterstora embryor springandes mot nödutgången och djupintervjuer med de flyende embryona i Uppståndelsemagasinet.

Nä telefonsamtal om deras känslor som dom har med big pharma är vad som räknas det är er "vetenskap".
Citera
2022-11-18, 22:57
  #3363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
5 meter ifrån? Gigantisk kvinna eller gigantisk spruta jag vet inte riktigt hur du får ihop det eller ja det får du inte eftersom du uppenbarligen inte ens förstår hur en abort går till.

Nä telefonsamtal om deras känslor som dom har med big pharma är vad som räknas det är er "vetenskap".
Ja när abortläkaren är fem meter ifrån kvinnan går larmet. Vad fan har hur stor hon är med saken att göra?

Nej, de har inga samtal med big pharma. Big pharma tror nämligen att de inte kan prata med sina obefintliga stämband.
Citera
2022-11-18, 22:58
  #3364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Och om jag säger "det är rätt att mörda andra människor, om man kan, och det oavsett hur skicklig man är på att rationalisera varför man inte bör mörda andra människor".

Sug lite på den.

Jo, du är ju inte ensam om känna så kring bebisar (eller för den delen andra "semantiska" variationer för människor må de vara tutsier, judar, samer, bögar etc osv) , uppskattar dock ärligheten, de flesta envisas med att där måste finnas någon rationell förklaring, trots att de själva inte har någon.
Citera
2022-11-18, 23:04
  #3365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo, du är ju inte ensam om känna så kring bebisar (eller för den delen andra "semantiska" variationer för människor må de vara tutsier, judar, samer, bögar etc osv) , uppskattar dock ärligheten, de flesta envisas med att där måste finnas någon rationell förklaring, trots att de själva inte har någon.
Jag har dock en rationell förklaring för varför det ibland är rätt att mörda. Och eftersom du saknar en sådan så vinner jag automatiskt från ett rationellt perspektiv.
Citera
2022-11-18, 23:05
  #3366
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja när abortläkaren är fem meter ifrån kvinnan går larmet. Vad fan har hur stor hon är med saken att göra?

Nej, de har inga samtal med big pharma. Big pharma tror nämligen att de inte kan prata med sina obefintliga stämband.

Ultraljudsfilmer, abortläkare som går in i kvinnan, giftet som tar sönder bebisen. Jag vet inte vad du inte förstår här så kanske bara kolla på filmerna från Planned Parenthood och sluta svamla en gång för alla?

Klart ni tror, ni vet ju vad dom känner och inte. Har du fortfarande inte förstått det än så bedriver big pharma noll live forskning på 8 veckors gamla bebisar så ni sitter och spyr ur er total kvasi-vetenskap som man får vara tämligen simpel för att tro på. Vad dom som tjänar miljarder på att slakta bebisar påstår är ju nämligen totalt ointressant för oss andra som inte är lakejer. Klart inte Marlboro kommer säga att cigaretter är dåliga. Får kommer dock förbli får.
Citera
2022-11-18, 23:06
  #3367
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast tvångssterilisering är ju något HELT annat än att döda ett liv som redan finns.
Men det hade väl varit bättre om Mona Sahlin och liknande människor hade blivit bortaborterade, vad är det för värde med alla blivande brottslingar som föds i parti och minut i förorterna?
Det sista vi behöver är fler människor på jorden, tänk så mycket bättre Sverige hade varit om Reinfeldts och Bildts föräldrar hade gjort abort.
Citera
2022-11-18, 23:10
  #3368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ultraljudsfilmer, abortläkare som går in i kvinnan, giftet som tar sönder bebisen. Jag vet inte vad du inte förstår här så kanske bara kolla på filmerna från Planned Parenthood och sluta svamla en gång för alla?

Klart ni tror, ni vet ju vad dom känner och inte. Har du fortfarande inte förstått det än så bedriver big pharma noll live forskning på 8 veckors gamla bebisar så ni sitter och spyr ur er total kvasi-vetenskap som man får vara tämligen simpel för att tro på. Vad dom som tjänar miljarder på att slakta bebisar påstår är ju nämligen totalt ointressant för oss andra som inte är lakejer. Klart inte Marlboro kommer säga att cigaretter är dåliga. Får kommer dock förbli får.
Jag svamlar inte. Filmerna visar precis som jag sa hur de centimeterstora embryorna tar sin bug out bag och försöker dra. Och de har berättat i kvalitativa forskningsintervjuer publicerade i Uppståndelsemagasinet om varför de försökte fly.

Det är du som tjatar om Big pharma.
Citera
2022-11-18, 23:10
  #3369
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jag har dock en rationell förklaring

Apropå rationalitet.
Jag väntar fortfarande på svar ifrån dig absinten.

Citat:
absinten, kan du svara ärligt om detta stämmer?

Du ser oss som lite dumma och oförnuftiga som drivs av djuriska instinkter. Vi är lite dumma eftersom vi inte har förstått att vi måste höja oss över dessa primitiva tribalistiska instinkter tänker du. Vi saknar utbildning osv så därför fattar vi inte bättre.

Medan du å andra sidan har förstått hur ting ligger till. Vi kommer med irrationella instinkter, men du är en rationell man som grundar dig på vetenskap. Du har förstått att ras och sådant inte borde betyda någonting.

När du då ser oss sitta här och prata om att det är viktigt att vårt folk ska fortsätta vara i majoritet och får fortsätta existera etc, så ser du en fara i detta resonemang. Börjar våra idéer sprida sig till andra dumma vita människor som börjar få för sig att det är något speciellt med den vita rasen så kommer det resultera i ofantlig lidelse för alla andra, och det vill du ju inte.

Därför är det av ditt intresse att prata om ras som ”bara en hudfärg”, för att på något sätt minimera betydelsen.

Här är tråden: (FB) Ni som "vill bevara sverige svenskt", vad är det ni vill bevara egentligen?
Citera
2022-11-18, 23:14
  #3370
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag svamlar inte. Filmerna visar precis som jag sa hur de centimeterstora embryorna tar sin bug out bag och försöker dra. Och de har berättat i kvalitativa forskningsintervjuer publicerade i Uppståndelsemagasinet om varför de försökte fly.

Det är du som tjatar om Big pharma.

Kolla bara på ultraljudsfilmerna så behöver du inte sitta och gissa längre.

Ja det är enbart big pharma som påstår tramset ni kommer dragandes med så vem tror du betalar för allt? Vem tjänar miljarder? Du är så naiv att du gjort dig själv efterbliven. Eller så är det dom goa pillren som lilla torskIpsi inte kan vara utan.
Citera
2022-11-18, 23:16
  #3371
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Och om jag säger "det är rätt att mörda andra människor, om man kan, och det oavsett hur skicklig man är på att rationalisera varför man inte bör mörda andra människor".

Sug lite på den.

Hade du bara erkänt från början dock att du är en regelrätt psykopat så moral är inte ens ett koncept för dig så hade vi andra inte behövt slösa tid på ditt svammel.
Citera
2022-11-18, 23:28
  #3372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jag har dock en rationell förklaring för varför det ibland är rätt att mörda. Och eftersom du saknar en sådan så vinner jag automatiskt från ett rationellt perspektiv.

jo jag vet, 4 olika argumentationsfel följt av ett rationellt argument…och den stora vinnaren är du, för du fick en chans att lära dig många nya saker, både om dig själv och värdet av ärliga argument

Citat:
”det är rätt att mörda andra människor, om man kan, och det oavsett hur skicklig man är på att rationalisera varför man inte bör mörda andra människor"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback