Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-21, 22:03
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS

Vad har en man som begår ett faktiskt övergrepp mot en kvinna som inte vill, med att bli oskyldigt anklagad / dömd där kvinnan VILLE från början som sedan ångrar sig, eller t.o.m hittar på historian helt och hållet?

?? obegripligt formulerad mening.
antar att du frågar vad har en man som begår en våldtäkt med en man som inte begår en våldtäkt att göra?

Säg mig? Om du inleder något sexuellt med en annan person, ex. ett hångel, har du då någon rättighet att avbryta om du tappar lusten mitt i allting?
Svarar du ja de thar jag rätt till så bör du fråga dig varför kivnnor inte skulle ha samma rättighet.


Citat:
Ja, som är så pass rättssäkert att man ens inte behöver bevis, bara vittnets trovärdighet. Undra vad som kan gå fel...

Det finns vissa idioter till män som begår övergrepp. Jag blev själv utnyttjad som barn så min åsikt om våldtäktsmän samt pedofiler är låga om dessa, de förtjänar kastrering och i vissa fall dödsstraff.

Däremot ska man inte i en rättsstat kunna döma någon för våldtäkt utan faktiska bevis. Jag har bevisat att detta förekommer så påstå inget annat.

Återigen detta är enkom antifeministiskt trams.
De allra flesta våldtäktsanmälningar leder idag till nedläggning innan det ens kommit till domstolen, för att där inte fanns bevis. Det gör även med samtuyckelagen.
Citera
2022-07-22, 03:01
  #482
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
?? obegripligt formulerad mening.
antar att du frågar vad har en man som begår en våldtäkt med en man som inte begår en våldtäkt att göra?

Säg mig? Om du inleder något sexuellt med en annan person, ex. ett hångel, har du då någon rättighet att avbryta om du tappar lusten mitt i allting?
Svarar du ja de thar jag rätt till så bör du fråga dig varför kivnnor inte skulle ha samma rättighet.

Återigen detta är enkom antifeministiskt trams.
De allra flesta våldtäktsanmälningar leder idag till nedläggning innan det ens kommit till domstolen, för att där inte fanns bevis. Det gör även med samtuyckelagen.
Meningen är inte obegriplig.
Du vill bara inte förstå, eller så är du bara för korkad eller illvillig när du läser.

Har du samtyckt och haft sex med någon som ångar sig efteråt, blir det våldtäkt med samtyckeslagen.
Flera hundra män är dömda för brott de inte begått och nej, det är ingen antifeministisk myt.
Vi har med den lagen beväpnat narcissister och manshatare, så att de i ren illvilja kan koka ihop en berättelse som sänder män i fängelse.
Inte alltid, men alldeles för ofta och därmed har vi kastat ut den viktigaste grundpelaren för att kunna kalla oss ett rättssamhälle.

Oskuldsprepositionen.
Där har kvinnor ytterligare en rättighet män saknar.
Som tur är, har ca. tolv prominenta kvinnor nu äntligen dömts för förtal.
Nu fattas bara tiotusentals till från metoo för att rättvisan ska segra. Och alla de oskyldigt dömda männen borde släppas omgående och få saftiga skadestånd.

De flesta våldtäktsanmälningar som görs läggs ner för att de inte är våldtäkter.
En inte helt liten del är såna som du, som av en eller anledning hatar män och får du chansen att sparka en på pungen så tar du den.
Jag har pratat om dina underliggande lägervaktskvalifikationer förr och du stärker min tes hela tiden.
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2022-07-22 kl. 03:03.
Citera
2022-07-22, 13:06
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
?? obegripligt formulerad mening.
antar att du frågar vad har en man som begår en våldtäkt med en man som inte begår en våldtäkt att göra?
Öh, inte mitt problem om du inte förstår simpel svenska?

Citat:
Säg mig? Om du inleder något sexuellt med en annan person, ex. ett hångel, har du då någon rättighet att avbryta om du tappar lusten mitt i allting?
Svarar du ja de thar jag rätt till så bör du fråga dig varför kivnnor inte skulle ha samma rättighet.
Såklart? Då förmedlar man det också och berättar att man inte vill. Kvinnor har samma rättigheter som män, men p g a den sjuka feminismen som råder så blir vi män sämre behandlade inom rättsväsendet. Jag har flertalet gånger poängterat att män kan åka dit enbart p g a kvinnans trovärdighet. Jag har t.o.m adresserat ett fall (finns många fler) gällande just detta (innan denna s.k samtyckeslag), och nu är det ännu värre. Något du verkar förneka fastän jag kommit med specifika fall där du kan kolla upp och läsa förundersökningsprotokollet om du är tillräckligt intresserad.

Sedan, ta inte det jag skriver som att män inte har några skyldigheter. T.ex att noggrant vara medveten över kvinnans beteende. Märker man att denne inte är aktiv så ska man fundera på om hon kan ha frusit fast av rädsla, och då ska man direkt sluta och visa att man inte är något hot. Män ska heller inte utnyttja kvinnor, och det är tragiskt att det förekommer. I en perfekt värld så hade inte sådant förekommit, men det är så världen ser ut.

Det förekommer även där kvinnor gör falskanmälan och det har blivit ett väldigt stort problem. Inte bara att det skadar mannens hälsa och liv, men det misskrediterar andra kvinnor som faktiskt har blivit utsatt / våldtagen. Det är något du själv passivt stödjer när du förnekar att detta inte förekommer i vår reella verklighet.

Ska en man kunna anmäla en kvinna, som saknar alibi, av ren illvilja, t.ex: Jag såg Sara ***** mörda ett afghanskt flyktingbarn (som egentligen har åkt tillbaka till sitt hemland utan att lämna några spår). Nu ska Sara bevisa att hon INTE har mördat det afghanska flyktingbarnet, annars ses hon som skyldig för mord. Hur ska hon kunna lyckas med det konststycket?

Kan du inte bara för en gång skull diskutera hederligt, utan att slingra dig och hoppa över delar, som jag misstänker att du ens inte kan besvara då du klipper ut en massa.

Det är så det är för män i vilket fall, de som utsätts för en kvinna som är illvillig och vill orsaka skada. Finns inte ett enda fall så vitt jag vet där en man någonsin har anklagat en kvinna för våldtäkt och blivit dömd för falsk tillvitelse. Det är bara ett problem för endera könet enbart.


Citat:
Återigen detta är enkom antifeministiskt trams.
De allra flesta våldtäktsanmälningar leder idag till nedläggning innan det ens kommit till domstolen, för att där inte fanns bevis. Det gör även med samtuyckelagen.
Herregud, ja... jag är en anti-feminist och något som jag även öppet står för, inklusive i verkligheten då det är en osund idé.

Jag har inte sagt att det inte finns problem, men det är än värre när samhället blir rättsosäkert. Problemen som finns är något kvinnor måste själva jobba på så det blir en förändring. Oftast är problemet att kvinnan inte söker vård och genomgår bevisspårning på en gång, de som väntar 10-20 år av någon anledning blir omöjliga fall att bevisa skuld. Däremot p g a vidrig feminism som råder kan en kvinna påstå att denne blev våldtagen för 20 år sedan, och enbart med hennes redogörelse kan få mannen åtalad för våldtäkt, fastän det hela var en lögn.

Metoo bevisar hur sinnessjukt giftigt ett samhälle kan bli där det blir som en häxjakt där alla män blir sedda som våldtäktsmän.
__________________
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2022-07-22 kl. 13:09.
Citera
2022-11-17, 22:52
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är ytterst svårt att bli dömd och straffad för våldtäkt i Sverige. Extremt svårt. Det sitter inte horder av oskyldigt dömda män för våldtäkt i svenska fängelser. Långt ifrån.

Man räknar med att ca 2-10% av våldtäktsanklagelserna varje år är falska. Dessa leder aldrig till något. Dessa läggs ner ganska omgående.

Samtyckeslagen gäller för män också. Män blir också våldtagna, kanske många fler än som kommer fram.

Såg att Amber Heard nämndes:
Amber Heard lider av borderline- och histrionisk personlighetsstörning. Detta är en ovanlig diagnos. Det går lite att jämföra med narcissism. Likt narcissistisk personlighetsstörning så är det få som är fullfjädrade narcissister/borderline.

Läs på innan ni börjar skrika och vifta med händerna.

Idag är allt våldtäkt.
Det sitter säkert 50% dömda för våldtäkt bara för att kvinnan under samlaget känt sig obekväm ett tillfälle.
Sluta försvara maktmissbruk och skulla allt på män.
Kvinnor har ett ansvar.
Citera
2023-06-18, 23:11
  #485
Medlem
Räcker att du har sex med en kvinna som sedan vill hämnas, så kan hon säga till en vän efteråt att hon blev våldtagen av dig, så finns det en chans att hennes snyfthistoria förstör hela ditt liv för all framtid. Du kommer förlora familj, vänner, aldrig kunna få ett jobb igen. Osv. Är det kul?

Att ord mot ord med "stödbevisning" räcker för fällande dom ger mig på riktigt trauma. En kvinna med onda avsikter kan ENKELT förstöra en mans liv idag.
__________________
Senast redigerad av RyudoMelfice 2023-06-18 kl. 23:15.
Citera
2023-09-25, 13:52
  #486
Avstängd
Brawndos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Räcker att du har sex med en kvinna som sedan vill hämnas, så kan hon säga till en vän efteråt att hon blev våldtagen av dig, så finns det en chans att hennes snyfthistoria förstör hela ditt liv för all framtid. Du kommer förlora familj, vänner, aldrig kunna få ett jobb igen. Osv. Är det kul?

Att ord mot ord med "stödbevisning" räcker för fällande dom ger mig på riktigt trauma. En kvinna med onda avsikter kan ENKELT förstöra en mans liv idag.


Inte om du aldrig försätter dig i en situation då du är ensam med henne (och andra kvinnor då de lär ljuga till hennes fördel) i ett rum.

Se alltid till att ALLTID kunna bevisa var du befunnit dig och vid vilken tidpunkt.
Citera
2023-09-25, 18:27
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Inte om du aldrig försätter dig i en situation då du är ensam med henne (och andra kvinnor då de lär ljuga till hennes fördel) i ett rum.

Se alltid till att ALLTID kunna bevisa var du befunnit dig och vid vilken tidpunkt.

"Inte om du aldrig försätter dig i en situation då du är ensam med henne"

Du säger: Ha aldrig sex någonsin igen. Bra tips.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback