Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Musk får väl göra som han vill. Twitter är ett företag, och att det har varit gratis hittills innebär inte att det alltid kommer att vara det. Det handlar nog inte om stålar för Elon, snarare om att skicka ett budskap. Kanske kan det styra upp hur folk väljer att uttrycka sig och "debattera" om man får pröjsa en slant.

Så är det nog. Måste ta ett tag att få igen pengarna, men samtidigt så blir det nog svårt att hinna få igen dem innan användarna av Twitter byter platform. Men han behöver ju inte bry sig om det direkt.
Har svårt att tro att han är så insatt i omvärlden för han verkar ju vara en arbetsnarkoman. Kanske han ändå kan förstå omvärlden , men det är nog mycket han skulle behöva uppleva om han vill få erfarenheten om livets filosofi. Och utan erfarenheten så förstår jag inte varför han skulle vilja lägga sig i. Då är han nog mer av en maktgalning och ingen "Ghandi".
Citera
2022-11-11, 21:43
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Så är det nog. Måste ta ett tag att få igen pengarna, men samtidigt så blir det nog svårt att hinna få igen dem innan användarna av Twitter byter platform. Men han behöver ju inte bry sig om det direkt.
Har svårt att tro att han är så insatt i omvärlden för han verkar ju vara en arbetsnarkoman. Kanske han ändå kan förstå omvärlden , men det är nog mycket han skulle behöva uppleva om han vill få erfarenheten om livets filosofi. Och utan erfarenheten så förstår jag inte varför han skulle vilja lägga sig i. Då är han nog mer av en maktgalning och ingen "Ghandi".

Nu använder jag inte Twitter, men jag skulle kunna tänka mig att pröjsa typ 30 spänn i månaden för det OM Musk tar bort blockfunktionen. Den är en styggelse och förhindrar öppna samtal. Självklart ska man kunna anmäla hot och användare som går över gränsen, men det är så många som okynnesblockerar andra som har avvikande åsikter, trots att de framför dessa på ett rimligt sätt. Många svenska folkvalda politiker i höga ämbeten blockar vanliga medborgare så fort de inte håller med eller anser sig utsatta för retoriska giftigheter. Det måste få ett stopp. För många medborgare är Twitter ett av de få sätt som finns att faktiskt interagera med våra politiker. Då har dessa ett ansvar kan man tycka.
Citera
2022-11-11, 22:24
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Nu använder jag inte Twitter, men jag skulle kunna tänka mig att pröjsa typ 30 spänn i månaden för det OM Musk tar bort blockfunktionen. Den är en styggelse och förhindrar öppna samtal. Självklart ska man kunna anmäla hot och användare som går över gränsen, men det är så många som okynnesblockerar andra som har avvikande åsikter, trots att de framför dessa på ett rimligt sätt. Många svenska folkvalda politiker i höga ämbeten blockar vanliga medborgare så fort de inte håller med eller anser sig utsatta för retoriska giftigheter. Det måste få ett stopp. För många medborgare är Twitter ett av de få sätt som finns att faktiskt interagera med våra politiker. Då har dessa ett ansvar kan man tycka.
Jag tycker att ett av de största problemen på Twitter är offtopic. Speciellt i de amerikanska trådarna. Om tex. en konservativ startar en tråd om hur många som blivit arbetslösa när Biden lagt ner en pipeline så genast fylls tråden av vänsterfolk som postar bilder på Trump tillsammans med Epstein.
Sådana människor tillför inte samtalet någonting utan snarare tvärt om, och jag vill gärna kunna blockera dom.
Citera
2022-11-11, 22:30
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag tycker att ett av de största problemen på Twitter är offtopic. Speciellt i de amerikanska trådarna. Om tex. en konservativ startar en tråd om hur många som blivit arbetslösa när Biden lagt ner en pipeline så genast fylls tråden av vänsterfolk som postar bilder på Trump tillsammans med Epstein.
Sådana människor tillför inte samtalet någonting utan snarare tvärt om, och jag vill gärna kunna blockera dom.

Jag förstår att det kan vara irriterande, men att blocka någon är inte rätt väg att gå. Skriv istället att det är off topic och ifrågasätt varför inlägg av den typen postas i just den tråden. Får du inga tillfredsställande svar, lämna diskussionen.
Citera
2022-11-11, 22:34
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag förstår att det kan vara irriterande, men att blocka någon är inte rätt väg att gå. Skriv istället att det är off topic och ifrågasätt varför inlägg av den typen postas i just den tråden. Får du inga tillfredsställande svar, lämna diskussionen.
Fast det fungerar inte, det är alldeles för mycket för att det ska gå att lösa på det sättet, dessutom blir det inga diskussioner för att de blir förstörda direkt av off topic gänget.

Nej, det är nåt som måste fixas uppifrån.
Citera
2022-11-12, 08:37
Medlem
Citat:

Det är samma här att jag inte använder Twitter. Skulle blockera funktionen vara avgörande för någon så kan de ju helt lämna twitter så ser inte det som en lösning. Man får nog försöka övertyga en människa att lyssna helt enkelt.

Nätet som diskussionsforum har nog snart gjort sitt. Det har mer och mer gott över till enkelkommunikation i plattformar som Twitter. Det lär komma en förändring och jag tror man kommer värdesätta det personliga mötet igen. Men det ligger i framtiden.
Citera
2022-11-14, 00:36
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan absolut komma någon ny plattform senare som kan växa. Man att skapa en så spridd plattform som Twitter tror jag inte går i dagsläget. Det tåget har gått.

Vissa woke-dårar har försökt hoppa på Mastodon, men dom reder inte ut det för det är typ chat-motsvarigheten till Linux.

Det räcker inte heller att woke-dårarna drar till en annan plattform. Det blir bara en ekokammare om dom inte får alla "civilister" att ansluta sig också. Det finns så många alternativ just nu att det i så fall bara kommer att bli typ 20 olika ekokammare utan det genomslag bland vanligt folk som Twitter har haft.

Så även om man lyckas sänka Twitter så det läggs ner (vilket jag inte anser troligt) så är det ändå en jättestor vinst för yttrandefriheten.

Mastodon är inte centraliserat utan federarat, vilket WOKE-dårarna inte förstått. Mastodon är friare för både stalinister och för folk som Alex Jones. Ingen sida verkar dock har förstått att Mastodon egentligen bara är en neutral icke centraliserad teknik.

Det var ett liknande exodus till Mastodon när Twitter stängde av Donald Trump, även om det främst var till plattformar som Gab och Parler.

Det är bara att välja en hårt censuerad instans om man vill ha ett hårt modererat flöde. Även om man i ett hårt moderad instans som har blockerat Donald Trump så, kan man följa Donald Trump där ändå bara genom att följa honom.

WOKE-dårarna har inte insett att Mastodon har i sig själt ett inbyggt motstånd mot censur. Att de sedan flyr till Mastodon från Twitter pga minskad censur. Lite ur askan och in i elden.

Nu vill ju Elon tjäna pengar på Twitter, men hade han inte brytt som om det hade det varit kul om kan istället gjorde Twitter till en stor Mastodoninstans istället.
Senast redigerad av Pojkekorv 2022-11-14 kl. 00:39.
Citera
2022-11-14, 06:08
Medlem
As one source put it, Musk's Twitter is like the corporate version of Trump's White House — every day there's a new shock. However, unlike the Trump presidency, Twitter users and advertisers can easily walk away.

https://www.axios.com/2022/11/10/twi...%20walk%20away.
Citera
2022-11-14, 23:12
Medlem
BrotherXIIs avatar
Bantningen fortsätter.

The layoffs continue apace at Elon Musk's Twitter.
Twitter reportedly laid off thousands of contractors this weekend with no notice or warning. Casey Newtown, a tech reporter who writes the Substack, Platformer, reported on Sunday that Twitter laid off approximately 4,400 of its 5,500 contract employees. Newton also reported that the contractors weren't warned but rather just stripped of access to Slack and email.”

https://mashable.com/article/elon-mu...witter-workers
Citera
2022-11-15, 16:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Bantningen fortsätter.

The layoffs continue apace at Elon Musk's Twitter.
Twitter reportedly laid off thousands of contractors this weekend with no notice or warning. Casey Newtown, a tech reporter who writes the Substack, Platformer, reported on Sunday that Twitter laid off approximately 4,400 of its 5,500 contract employees. Newton also reported that the contractors weren't warned but rather just stripped of access to Slack and email.”

https://mashable.com/article/elon-mu...witter-workers
Jag vet inte om det var samma, men jag såg en annan konsult på Twitter som också fått kicken. Det var en skäggig man i klänning som hade på heltid ägnat sig åt att censurera val i Brasilien, Japan & andra länder utanför USA.

Så det verkar inte vara någon behövs för att driva själva plattformen.
Citera
2022-11-16, 17:17
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Vafan är han egentligen ute efter???

SAN FRANCISCO — Elon Musk issued an ultimatum to Twitter employees Wednesday morning: commit to a new “hardcore” Twitter or leave the company with severance pay.

Employees were told they had to a sign a pledge to stay on with the company. “If you are sure that you want to be part of the new Twitter, please click yes on the link below,” read the email to all staff, which linked to an online form.

Anyone who did not sign the pledge by 5 p.m. Eastern time Thursday would receive three months of severance pay, the message said.

In the midnight email, which was obtained by The Washington Post, Musk said Twitter “will need to be extremely hardcore” going forward. “This will mean working long hours at high intensity,” he said. “Only exceptional performance will constitute a passing grade.”
Citera
2022-11-16, 17:48
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Vafan är han egentligen ute efter???

SAN FRANCISCO — Elon Musk issued an ultimatum to Twitter employees Wednesday morning: commit to a new “hardcore” Twitter or leave the company with severance pay.

Employees were told they had to a sign a pledge to stay on with the company. “If you are sure that you want to be part of the new Twitter, please click yes on the link below,” read the email to all staff, which linked to an online form.

Anyone who did not sign the pledge by 5 p.m. Eastern time Thursday would receive three months of severance pay, the message said.

In the midnight email, which was obtained by The Washington Post, Musk said Twitter “will need to be extremely hardcore” going forward. “This will mean working long hours at high intensity,” he said. “Only exceptional performance will constitute a passing grade.”
Han vill nog mest lägga ned Twitter och ta över med sin egen "totalapp" X som är under utveckling, skulle jag tro. Den har alltså samma namn som hans son och som hans rymdföretag.

Det är så här det kommer att bli när privatiseringen fortsätter. Musk kommer mer och mer att visa vad storföretagen egenligen står för. Detta är vad vi valt genom att slå ned gränser inom EU och släppa in de multinationella. Fackföreningarna läggs ned. Folk tar vilka jobb som helst för att få ihop till elräkningen och bostadslånet. Välkommen du sköna, nya värld!
Senast redigerad av wwr 2022-11-16 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in