2022-11-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
Typiskt Ukraina älskare svar. Hade inte förväntat mig något annat svar utav hjärntvättade åznor.

Så du menar att Ryssland inte utsatte Ukraina för missilattacker igår?
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Så det är Rysslands fel att Ukraina har attackerat Polen och dödat 2 Polacker.
Vad tror du anhöriga tycker?

Det här är en del av operation gladio. Nato har sysslat med false flags länge. Nu försöker du rättfärdiga det.

Du är en mentalsjuk shill som gör bort sig mer och mer. Gå ur tiden bara.

Så du tror att en eventuell luftvärnsrobot har avfyrats med avsikt att träffa Polen, från Ukraina, och att detta hade skett om inte Ryssland öst in drivor med kryssningsrobotar mot Ukraina?

Du har lite svårt att hålla isär saker och ting och behöver söka kontakt med verkligheten. Klart som korvspad att detta beror på Ryssland, oavsett vem som avfyrade den aktuella roboten.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mina damer och herrar....

Får jag presentera årets allmoge-röst, hjärnan stöpt och tvättad i SVT och SR!

Även om en amerikansk robot skulle avfyras från amerikanskt håll och hamna helt fel och slå ner i Gdansk så är det fortfarande.... RYSSARNAS FEL! RYSSARNAS FEL! tralalalalala RYSSARNAS FEL!
Så du menar att detta skulle ha hänt även om Ryssland startat kriget mot Ukraina?

Hur jävla korkad är du?
Citera
2022-11-16, 08:36
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
USA verkar i alla fall ha koll på varifrån den avfyrades.

Är det en KH-101 är den avfyrad av ryssarna, varifrån får vi snart reda på.
Detta var min tanke också. Ukraina har inga KH-101, som Polen påstår att det rör sig om, och det är inget man avfyrar för att skjuta ner inkommande hot. Jag läste igår, innan incidenten, att Ryssland bland annat ska ha använt sig av strategiska bombplan i sina vårdslösa attacker under gårdagen, och dessa kan avfyra kryssningsrobotar. Allt USA har sagt att projektilbanan inte kommer från Ryssland, vilket bara stärker teorin om att den kan ha avfyrats från ett bombplan.
Citera
2022-11-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Du fattar inte så mycket! Eller?
Ryssland vill inte ha Nato 60 mil från Moskva med ett misilsystem riktat mot hjärtat av Ryssland.
Väst har provocerat Ryssland under en längre tid! Deborde ha förstått att Putin lägger inga fingrar i kors se bara på Krim 2014! Jag säger inte att Ryssland har rätt men det är "dagisnivå" från västs sida.
Biden ville ha detta krig för att ena usa men det har han inte lyckats med!Dessutom är krig buisness!

Så du anser att Ryssland skall invadera Lettland Litauen och Estland efter Ukraina?
Och Finland om de går med i Nato står näst på tur?
Citera
2022-11-16, 08:37
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nu vänder det!

Ja Sverige meddelade precis nu att vi levererar luftvärn till Ukraina!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mina damer och herrar....

Får jag presentera årets allmoge-röst, hjärnan stöpt och tvättad i SVT och SR!

Även om en amerikansk robot skulle avfyras från amerikanskt håll och hamna helt fel och slå ner i Gdansk så är det fortfarande.... RYSSARNAS FEL! RYSSARNAS FEL! tralalalalala RYSSARNAS FEL!

Det säger vil sig självt. Allting som händer under kriget är ryssarnas fel, då de startade kriget.

Om jag slår dig i ansiktet, är det då mitt eller ditt fel om du slår tillbaka? Säg att du slår mig så jag trillar på någon annan, är det ditt fel eller är det en reaktion av mitt tidigare beteende och jag bär således all skuld?

Om man sitter med en balansräkning och försöka delge skuld till rätt part, i ett krig som Ryssland har startat, så är man en idiot. Allting som sker efter invasionen är Rysslands fel. Om Ukraina skjutit en missil åt fel håll och träffat Rumänien, så hade även detta varit ryssens fel.

Att du inte verkar förstå såpass simpel logik är oroväckande.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Lite stelt att det är bekräftat nu att det var Ukraina som sköt missilerna...
Vadå bekräftat!? Vem har sagt att Ukraina sköt missilerna?

Vad jag vet har amerikanska regeringsorganet AP citerat ej nämngivna källor som nu påstar att det var Ukraina som sköt.

Polackerna har kallat in ryska ambassadören för skälla på h*n.
Citera
2022-11-16, 08:38
Medlem
Den stora chocken är att väst för en gångs skull går ut med sanningsenliga uppgifter, och inte skyller på Ryssland. Kan det vara pga bilden som redan från början började cirkulera där folk kände igen vad det var för missil... Mycket möjligt. Detta var nog svårt att börja spinna lögner om.

Somna om gott folk, det blir nog inget ww3 idag.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Spelar väl för fan ingen roll om uppsåt... avfyrar man missiler nära gränsen till ett annat land så är man ju mer en lovligt hjärndöd.

Nu verkar det ju luta lite åt att det var just ukrainskt luftvärn som träffade Polen, så det är absolut viktigt med intentionen bakom det hela. Visar det sig trots allt vara en rysk robot så spelar det stor roll om Ryssland ber om ursäkt för det, antingen officiell eller via s.k. back channels. Men jag tror mer på luftvärnet i det här fallet.

Sedan är detta ett bra exempel på hur stor risken för konfliktspridning är. Det räcker med uppriktiga misstag för att situationen skall eskalera bortom kontroll. En liknande incident inträffade i början av sommaren när ett ryskt stridsflyg låste på ett brittiskt och "släppte" en jaktrobot som dock aldrig faktiskt avfyrades mot det brittiska flyget. Det hela berodde på ett tekniskt fel enligt ryssarna, även om det låter mer som att det handlade om en stridspilot med uruselt omdöme. Hur som helst räcker det med att man träffar fel mål vid fel tillfälle för att saker och ting skall balla ur. Med tanke på hur mycket skrot som avfyras varje vecka så ligger den risken på en konstant förhöjd nivå.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logan5
Jag är inte Ryss utan Sverigevän, Polenvän och Fredsvän. Du däremot är en krigshetsande Bidenhora av något slag. Allt du bjäbbar om syftar till mer krig och dödande och du har inga vettiga bevis ens i mikroformat. Håll din djävla käft för du är inte ens människa.

De allra flesta Ryssrunkare och Putinkramare är vad vi kallar för "Sverige-o-vänner".

Dvs motsatsen till en Sverigevän. Det är sådant pack som troligtvis aldrig varit i Ryssland, men ändå läser sig till på "alternativa sidor" att Ryssland skulle vara ett så mycket bättre än Sverige. Trots 1/5-del i BNP per Capita, 1/4-del har torrdass, medellivslängden är 59 år bland män osv.

Men Ryssland är ju ändå såååååå mycket bättre för att "Putin => Stark ledare som rider häst barbröstad" och är "emot Pride-parader".
Citera
Avstängd
Kommer NATO att angripa Ukraina nu?
De har ju inkräktat på ett NATO land och dödat civilbefolkning?
Förutom det tragiska att två polska lantarbetare dödats (RIP)
så är detta det senaste årets anti-klimax nyhet
Igår basunerade ukrofans ut att nu äntligen kommer NATO att angripa ryssmongolerna
Ukraina bombar Polen borde vara rubriken på TS
Senast redigerad av Mary99 2022-11-16 kl. 08:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in