2022-11-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Du menar att ukr av egen kraft kunnat fortsätta sitt vansinniga projekt att kriga med Ryssland....

Jag menar att r av egen kraft kunnat avstå sitt fatala misstag att invaderade ett suveränt grannland... igen.

Du verkar ha svårt att hantera dina diagnoser?
Citera
2022-11-15, 19:31
Medlem
Citat:
Så kan man se på det.
Jag skiter dock fullständigt i ukraina.
Därför vill jag inte betal en krona.
Låt det jävla ulandet falla sönder.
Fungerade bra när de tillhörde sovjet.

Menar du att Sovjet fungerade bra?
Var det därför det föll som ett korthus?
Och just därför vill inte forna sovjetrepubliker längre vara under rysspackets stövel...
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Bra med fler källor.
Vi får se vart detta bär. Nato lär gå i taket om det stämmer med allt dom sagt tidigare om attack mot Nato mark.

"Every inch of NATO territorium will be defended"

Joe Biden

Stämmer uppgifterna så lär det, i alla fall, bli en no-flyingzon över västra Ukraina. I alla fall om Biden har hälften så stora ballar som Zelensky!

Det rapporteras i alla fall om händelsen i svensk media!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQa14l/live-aftonbladets-direktrapportering-om-kriget-i-ukraina?pinnedEntry=990773

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-11-15 kl. 19:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Åh NEJ, inte den heliga EKONOMIN!

Ekonomin löser sig så småningom. Det gör det inte om Ryssland tror att det får härja fritt och invadera andra länder. Jag betalar gärna 80 kr för ett paket Bregott ett tag om det betyder att ryssen trycks tillbaka.

Dom jag skrev innan.
"
Jag håller inte med dig. Det pragmatiska vore att låta ukr bli ett varnande exempel till länderna i väst.

Bygg ert försvar och säkra er energi och ekonomi. Ett uppvaknande alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Och det hetsas hela tiden om att nuka Moskva, invadera Moskva, skicka en robot till Moskva...
"Hets" är nyckelordet.
Krigshetsare vill alltid se en eskalering.
Sunda personer som jag vill se en FÖRHANDLING och ELDUPPHÖR.
Galningar som Zlenskij vill att vita människor ska dö och hetsar till vidare konflikt.

Du hävdar alltså att det hela tiden hetsas på statlig tv i väst om att bomba Moskva? Sluta ljug
Citera
Medlem
Citat:
Det är osannolikt att Ryssland skulle som du säger: åker hem.

Kriget tar slut när väst slutar fylla Ukraina med våra skattepengar och våra vapen.

Sen kan man tycka vad man vill om det. Men så är det

Nej det är sant Putin verkar inte fatta att ryska armén floppar och att han borde kalla hem den, så tyvärr drar han ut på kriget i stället för att få slut på lidandet som den tyrann han är.

Frågan är vad som kommer först, att ryssarna sparkas ut ur Ukraina eller att väst slutar att hjälpa Ukraina. OM väst slutar att hjälpa Ukraina, det är ju inte säkert ATT det blir så.
Även om väst skulle kapa sitt stöd så tror jag inte kriget tar slut för det, såklart kommer det i så fall bli militär fördel för Ryssland efter ett tag men slut tar det inte.
Citera
2022-11-15, 19:32
Medlem
Citat:
Jag håller inte med dig. Det pragmatiska vore att låta ukr bli ett varnande exempel till länderna i väst.

Bygg ert försvar och säkra er energi och ekonomi. Ett uppvaknande alltså.

Så här blir det!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/polen-vill-fa-tillgang-till-usa-s-karnvapen

Polackerna hade nog bra koll vad som var på väg.
Citera
Avslutad
Citat:
Nej.
Vår ekonomi påverkas negativt av stödet till Ukraina.
Så du tycker att din ekonomi och bekväma tillvaro är viktigare än rysk annektering av en suverän stat? Ok, då vet vi det. Själv tror jag inte att jag eller andra lider nämnvärt av att stödja Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Menar du att Sovjet fungerade bra?
Var det därför det föll som ett korthus?
Och just därför vill inte forna sovjetrepubliker längre vara under rysspackets stövel...

Jag konstaterar bara att Ukraina under sovjet inte orsakade problem för svenskar.
Vilket dagens ukraina gör.
Citera
2022-11-15, 19:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur menar du. Låter bara konstigt.

Ukraina kommer vara helt vänt västerut efter kriget. Länder som har bistått Ukraina kommer säkert gynnas. Det kommer finnas möjligheter till mycket goda affärer med Ukraina i framtiden.
Citera
2022-11-15, 19:33
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Skulle du kunna tänka dig att kalla putin för galning, som hetsar tusentals med människor i döden i stort sett dagligen? Vilka resultat skulle du vilja se komma ur förhandlingarna utöver eldupphör?

De etniska ryssarna i gränsområdena ska garanteras självstyre.
Azovbataljonen och andra som gjort sig skyldiga till folkmord och förtryck ska ställas inför rätta i Ryssland.
Zlenskij ska avgå och ukrainska folket ska få välja sin ledare i ett demokratiskt val.
Citera
2022-11-15, 19:34
Medlem
Ser ut som att en av missilerna fallit på polsk mark.

Polakerna kallar till krismöte.
Det här lär inte va uppskattat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in