2022-11-15, 18:39
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
100-tals och åter 100-tals raketer har i dag dränkt olika mål runtom i Ukraina. Det smäller och det tjuter och i alla landsändar dör det folk. Sån här massiv beskjutning har aldrig förr under detta krig skådats. Folk springer som rädda harar åt olika håll i förhoppningen om att hitta nåt slags skydd tillfälligtvis.

Detta är den ryska hämnd jag skrev om i mitt senaste inlägg för nån vecka sen. Kievs borgmästare är skakad efter det massiva anfall staden varit utsatt för. Kiev fasar för nästa anfallsvåg från nordost. Det var synd att EU skulle agera på ett sätt som i har förlängt detta krig med många år och som redan kunde varit slut om EU inte hade lagt sig i med sina otvivelaktiga fientligheter mot ryssen.

EU:s gracer på den internationella arenan har tyvärr varit långt ifrån oklanderliga. Tvärtom. EU ska hålla sig till sin egen domvärjo och inte lägga sej i krig som dom i bästa fall borde ge fan i. Få se nu hur många år som detta krig kommer att hålla på.

Dom verkar helt nedbrutna https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/yw28mg/meanwhile_at_a_bomb_shelter/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Citera
2022-11-15, 18:41
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Många härinne verkar blivit avtrubbade, ser kriget som någon slags match och jublar när ryssar, som de kallar för orcher, dör.

Skrämmande. Snacka om hur det ska bli fred istället.

Ryssarna får skylla sig själva, helt självförvållat..
Citera
2022-11-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Hens ventil i livet är att kräkas ut folkhat här i tråden. Psykiatrin vill inte veta av hen

Hästens besök på G20 var inte så lyckat.

We apologize for misinformation about Lavrov and his delegation allegedly being kicked out of the G20 Summit.
Apparently, this information is not completely true.
Lavrov shamefully ran away from the G20 summit before it was over.

According to RIA Novosti, he "completed work at the G20 summit." Probably, after a cold reception from the participating countries, he decided to avoid accusations against the backdrop of a new missile attack on Ukraine.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592569582983991296

Han skulle väl tillbaka till sin bungalow för att avnjuta terrorbombningarna i direktsändning.
Citera
2022-11-15, 18:45
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e som du säjer. Det jag syftar på e att dessa länder börjat ifrågasätta det "stora" stödet till Ukraina. Om det leder till ett minskat engagemang får vi se.
Vid händelser likt dessa- som att Ryssland skickar 100 tals missiler och raketer mot befolkningen i ukrainska städer, tror jag att det ganska 'empatiska väst' känner att de måste skicka mer- och bättre, stöd för att hindra upprepat anfall. Jag har en aning om att Europas länder på dramatiskt sätt kommer öka sitt vapenstöd- och detta tillsammans med Australien, Kanada och USA.

Det förvånar mig att den ryska militärmakten väljer att plåga det civila samhället istället för att sända alla dessa missiler mot ukrainska ställningar vid front... då skulle kanske ryssarna kunna göra vinningar på slagfält istället för det motsatta i omvärldens ögon. Jag tror inte ens nordkoreanerna blir särskilt imponerade... eller ja, kanske dom- men inte kineserna i alla fall.
Citera
2022-11-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Inom kort väntas även besked om vilka ytterligare vapen Sverige skickar till landet.

Sveriges nya Försvarsminister gör ett tillkännagivande.

https://www.dn.se/varlden/sverige-ska-utbilda-fler-ukrainska-soldater/

Som krigsvetare och gammal KJ så blir det förhoppningsvis effektiva vapensystem, som tex. Archer.
Citera
2022-11-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han skulle väl tillbaka till sin bungalow för att avnjuta terrorbombningarna i direktsändning.

Rätt extremt värdelöst att provocera Rysslands representant på ett möte som borde kunna leda till ett slut på kriget och skydda oss vanliga skattebetalare från de fruktansvärda skador sanktionerna leder till.
Citera
2022-11-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, det var ett politiskt misslyckande, inte militärt. Ryssland fortsätter med att demilitarisera Ukraina med så få egna förluster som möjligt och det var ett av målen. Målen med kriget vet alla ryssar vid det här laget.

Det enda västs vapenleveranser lyckas med är att förlänga kriget lite till och de kommer inte att förändra målen Ryssland har. Men det är väl kul träning för NATO och det är väl tur då dom nu kanske inser att dom inte kommer långt med det dyrbara skräpet. Men bara kanske, dom hoppar säkert med för en ordentlig åktur (i liksäckar).

Alla som säljer ut sin suveränitet borde landsförvisas och det gäller Ukraina och EU:s medlemsländer. Det är dags att koppla bort USA från vår politik och militär och blir självständiga nationer eller åtminstone självständig union. Hade Ukraina varit självständiga utan att USA viskat sjuka tankar om NATO, överlägsenhet och storhet så hade denna situation inte uppstått utan Ryssland, Ukraina och övriga Europa hade handlat med varandra i lugn och ro. Det enda problemet med oss som Ryssland hade var NATO:s utbredning och vi hade kunnat löst det men USA villa ha detta istället, Ryssland ska krossa och plundras.

Allt det där du skriver skulle kunna vara sant ifall Ryssland inte annekterat delar av Ukraina redan 2014 då Nato inte var på tal, utan endast EU. således faller hela din text.
Citera
2022-11-15, 18:50
Avslutad
Putin & co kör med den brända jordens taktik nu så vilka är "nazisterna"? Hoppas Ukraina, US och EU står på sig och utesluter och exkluderar Ryssland för en lång tid framöver.

Inget ont som inte för något gott med sig, den fria världen har förstått att ett starkt försvar är ett måste för fred. Polen, Finland och även England rustar upp (Sverige lite lagom som vanligt) så pass att Kreml skiter på sig och kan glömma sina imperealistiska drömmar.

Och till alla proryssar i tråden, up yours!
Senast redigerad av Rouen 2022-11-15 kl. 18:53.
Citera
2022-11-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Rätt extremt värdelöst att provocera Rysslands representant på ett möte som borde kunna leda till ett slut på kriget och skydda oss vanliga skattebetalare från de fruktansvärda skador sanktionerna leder till.

Kriget tar väl slut om Ryssland åker hem och slutar bomba Ukraina, det är väl det första man borde prova från rysk sida om man verkligen vill ha fred.
Citera
Medlem
leachs avatar
Här kom statistiken över nedskjutna missiler och mopeddrönare.

And here are the official statistics: 73 missiles and 11 drones were shot down.
Glory to the Air Defense Forces!🫡🇺🇦
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592574510989185024
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Vid händelser likt dessa- som att Ryssland skickar 100 tals missiler och raketer mot befolkningen i ukrainska städer, tror jag att det ganska 'empatiska väst' känner att de måste skicka mer- och bättre, stöd för att hindra upprepat anfall. Jag har en aning om att Europas länder på dramatiskt sätt kommer öka sitt vapenstöd- och detta tillsammans med Australien, Kanada och USA.

Det förvånar mig att den ryska militärmakten väljer att plåga det civila samhället istället för att sända alla dessa missiler mot ukrainska ställningar vid front... då skulle kanske ryssarna kunna göra vinningar på slagfält istället för det motsatta i omvärldens ögon. Jag tror inte ens nordkoreanerna blir särskilt imponerade... eller ja, kanske dom- men inte kineserna i alla fall.

Exakt, och att göra det under ett G20-möte när man är samlade är ju så efterblivet att man baxnar.. Nu kommer man gå ihop och hjälpa Ukraina ännu mer än tidigare.
Citera
2022-11-15, 18:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Inget att förvånas över kanske men NATO-råttorna och George W. Bush har samma ambitioner: fortsatta vapen-leveranser till Ukraina. Till NATO-råttornas vänner hör den amerikanska politiska överklassen, precis som här.

Ungern signalerar att man vill minska stödet till Ukraina.

Vänta, vad är det för fel av Ukraina att förvara sig mot en invaderande fiende? Och sen ta emot hjälp av den som vill hjälpa till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in