2022-11-15, 14:28
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Helt rätt, det är så man ska göra. Ångrar nu att jag inte passade på att köpa flera burkar när jag var där idag men får gå dit i morgon och göra det.

Ditt 28kr kaffe kommer sannolikt inte kosta 28kr framöver, när det står 38kr så blir det sura miner så passa på och köp nu
Citera
2022-11-15, 14:31
Medlem
Citat:
Har slutat med bryggkaffe och gått över till Eldorado snabbkaffe pga det billiga priset 28 kronor.

Nu har Hemköp har höjt priset två gånger dom två senaste veckorna. Förra veckan till 32 kr. Den här veckan kostar en burk 43 kr. En höjning med 15 kronor.

Har du räknat på vad det kommer kosta dig, dvs kr/kopp?

Att smaken är nåt helt annat kanske man inte ska räkna in i priset, men ändå räkna med tycker jag.
Citera
2022-11-15, 15:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Fick min tremånaderselräkning igår på....707 kronor! Ska fråga Fortum om de kan lägga upp en avbetalningsplan åt mig!
Citera
2022-11-15, 15:23
Medlem
Ost är värst 144 kr per kilo för vanlig greve
Citera
2022-11-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Detta är anledningen till att jag köper på mig mycket av sånt som jag använder frekvent och vet att jag behöver köpa mer av under närmsta året.

Har köpt minst en 1 års förbrukning av mycket som har väldigt lång eller obegränsad hållbarhet när det varit tillfälliga rabatter och är produkter som jag inte kan eller vill vara utan.
Har jag sparat mycket pengar på det? Absolut!

Jag har gjort likadant och bekämpar på så vis inflationen så gott jag kan, och nu fyller jag bara på förråden när jag hittar varor till rätt pris. Det sker sällan men händer det så köper jag stora mängder av varan. Alternativet vore att bli rånad varenda gång man gick in i butik. Jobbigt men det går på ren ilska numera.
Citera
2022-11-15, 17:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har du räknat på vad det kommer kosta dig, dvs kr/kopp?

Att smaken är nåt helt annat kanske man inte ska räkna in i priset, men ändå räkna med tycker jag.
Har inte räknat vad koppen kostar men jag tror nog att jag tjänar på snabbkaffet ändå. Jag kan mäta exakt hur mycket kaffe jag ska ha (2 strukna kaffeskedar) i varje kopp jämfört med bryggkaffe där det svårare att mäta och det blir alltid kaffe över i kannan som jag måste hälla ut. Sedan tycker jag att bryggkaffet aldrig blir riktigt varmt utan ljummet och hatar ljummet kaffe - det ska vara ordentligt varmt som det blir med snabbkaffe.
Citera
2022-11-15, 18:01
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Har inte räknat vad koppen kostar men jag tror nog att jag tjänar på snabbkaffet ändå. Jag kan mäta exakt hur mycket kaffe jag ska ha (2 strukna kaffeskedar) i varje kopp jämfört med bryggkaffe där det svårare att mäta och det blir alltid kaffe över i kannan som jag måste hälla ut. Sedan tycker jag att bryggkaffet aldrig blir riktigt varmt utan ljummet och hatar ljummet kaffe - det ska vara ordentligt varmt som det blir med snabbkaffe.
En stor del av svenskarnas enorma kaffekonsumtion består nog i kaffe som hälls i slasken. Så anser man att snabbkaffet smakar bra, vilket exempelvis jag gör, så blir det garanterat mer ekonomiskt.
Citera
2022-11-15, 18:02
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:

Detta gör jag också. Dricker kaffe varje dag på morgonen. Innan har jag bryggt kaffe och blir det över så har jag slängt det. Går inte längre. Nu köper jag pulverkaffe som är bra mycket billigare och drygare än bryggkaffe.

En annan sak jag tidigare köpt är festis (i små tetrapack med sugrör) till barnen för att ta med på utflykter. Nu har vi med vatten och saft i vattenflaska istället.
Senast redigerad av Tzatzikin 2022-11-15 kl. 18:07.
Citera
2022-11-15, 18:07
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Vi har en sådan där kanna med isolerade ytter så kaffet är skållhett flera timmar.

Ett paket 500g bryggmalet räcker till drygt 8 kannor med 8 koppar (svensk/finsk storlek).
Så vi lägger ner typ 1SEK per kopp med dagens rövarpriser.
Citera
2022-11-15, 18:47
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Ett paket 500g bryggmalet räcker till drygt 8 kannor med 8 koppar (svensk/finsk storlek). Så vi lägger ner typ 1SEK per kopp med dagens rövarpriser.
Tror bara det är Arvid Nordquist som har 500g i sina paket numera (för vanliga konsumenter). Krympflationen gör sitt.
Citera
2022-11-15, 18:50
Medlem
Hazizas avatar
Såg att ca 1 kg kyckling innanlårfile gick på hela 194 kr kg idag, det är ta mig fan helt rubbat!
Citera
2022-11-15, 18:54
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Såg att ca 1 kg kyckling innanlårfile gick på hela 194 kr kg idag, det är ta mig fan helt rubbat!
Om det verkligen var innanlår på kycklingen, så förstår jag priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in