2022-11-15, 11:51
Medlem
CharlieMartels avatar
Lyckas han redan nu tro?

Kan USA och Ryssland inofficiellt ha kommit överens om att sätta press på Zelinsky och att Khersonreträtten varit en del i detta spel?

Jag hade tippat på en lång skyttegravsvinter

https://www.express.co.uk/news/world...0-summit-putin

Citat:
Zelensky proposes 10-point peace plan to Russia in huge possible negotiation breakthrough
Senast redigerad av CharlieMartel 2022-11-15 kl. 12:15.
Citera
2022-11-15, 11:52
Moderator
Siegfrids avatar
De tio punkterna enligt Daily Express.
Radiation safety and nuclear weapons

Food safety

Energy security

Release of prisoners and internees

Implementation of the UN Charter

Withdrawal of Russian troops and cessation of hostilities

Justice

Ecocide and environmental protection

Escalation prevention

Confirmation of the end of the war

//Tillagt för bättre överblick /Mod
Citera
2022-11-15, 11:55
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Lyckas han redan nu tro?

Kan USA och Ryssland inofficiellt ha kommit överens om att sätta press på Zelinsky

Ryssland kommer inte att ge sig.
Citera
2022-11-15, 12:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Lyckas han redan nu tro?

Kan USA och Ryssland inofficiellt ha kommit överens om att sätta press på Zelinsky och att Khersonreträtten varit en del i detta spel?

Nä ryssarnas reträtt är inget spel den var på riktigt och det har inte förhandlats mellan ryssland och USA.

Bra att han visar upp en vilja till fred, ut med ryssen!
Citera
2022-11-15, 12:23
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nä ryssarnas reträtt är inget spel den var på riktigt och det har inte förhandlats mellan ryssland och USA.

Bra att han visar upp en vilja till fred, ut med ryssen!
Vill Ryssland ha fred då?
Citera
2022-11-15, 12:30
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n

Vill och vill. Landet står inför en fullständig kollaps och total isolering. Ironiskt nog för dom ett synnerligen effektivt krig mot sig själva ur flera mycket sårbara perspektiv.
Citera
2022-11-15, 12:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n

Det tror jag inte, det sitter en despot i kreml som inte kan inse att han håller på att förlora.
Citera
2022-11-15, 12:32
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Det tror jag inte, det sitter en despot i kreml som inte kan inse att han håller på att förlora.
Hoppas du har rätt.
Citera
2022-11-15, 12:41
Medlem
-Info-s avatar
Citat:
Lyckas han redan nu tro?

Flera av de krav som Zelensky lägger fram är väl samma som han alltid haft:

Citat:
Zelensky avfärdar nya Minsk-avtal, då dessa omedelbart brutits av Ryssland så fort de skrivits på. Istället listar han en lång rad förslag, inklusive att Ryssland ska lämna Ukrainas internationellt erkända gränser enligt FN-stadgan, dra tillbaka sina trupper och upphöra med fientligheterna, att Ukraina ska få krigsskadestånd och att ansvariga ska ställas inför krigstribunaler och att att nya anfall ska stoppas genom det så kallade Kyjivsäkerhetsförslaget, som ska innefatta praktiska säkerhetsgarantier för Ukraina.

https://cornucopia.se/2022/11/uppdat...ya-minskavtal/

Bland annat att Ryssland ska lämna all ukrainsk territorium. Förmodligen är detta det viktigaste kravet. Alla ryska invasioner sedan 2014 ska göras "ogjorda".

Denna punkt är inte förhandlingsbar.
Senast redigerad av -Info- 2022-11-15 kl. 12:51.
Citera
2022-11-15, 12:41
Avstängd
Zukunfters avatar
Citat:

Det sitter ju en folkmördande diktator i Kiev som är en massmedia-produkt han också. Zelensky hade inte varit president och diktator i Ukraina om USA bestämt sig för något annat.

Krim för Ryssland att behålla. Luhansk och Donetsk att fortsätta få vara anknutna till Ryssland. Jag hade helst sett en stor buffert in i Ukraina också (fast en sådan hade Ukraina brutit mot, precis som när Hitler återtog Rhur).
Citera
2022-11-15, 12:46
Medlem
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Det sitter ju en folkmördande diktator i Kiev som är en massmedia-produkt han också. Zelensky hade inte varit president och diktator i Ukraina om USA bestämt sig för något annat.

Du måste ha skrivit fel här.

Den folkmördande diktatorn sitter i Moskva. Han heter Vladolf Putler.

Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Krim för Ryssland att behålla. Luhansk och Donetsk att fortsätta få vara anknutna till Ryssland. Jag hade helst sett en stor buffert in i Ukraina också (fast en sådan hade Ukraina brutit mot, precis som när Hitler återtog Rhur).

Nej. Så fungerar det inte. Krim, Luhansk och Donetsk tillhör Ukraina. Ockupationen av dessa områden ska upphävas.

Däremot ska Ryssland betala ett stort skadestånd för all förstörelse av dessa områden.
Citera
2022-11-15, 12:53
Medlem
Tropexs avatar
Hoppas såklart på fred som iakttagande medelsvensson. Har inte Ryssland hållas borta något p.g.a leriga marker - om dessa fryser kanske Ryssland får mer övertag? Hoppas som sagt båda länderna kan fira jul...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback