2022-11-14, 22:12
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Äntligen!!!
Nu har USA tagit initiativ till att börja en dialog med Ryssland om konflikten i Ukraina.
De möttes idag i Ankara.
Det kanske finns ett ljus i tunneln

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/11/14/russias-spy-chief-talk-us-g20-leaders-meet-discuss-ukraine-war/

Tror du verkligen SVR har mandat att kapitulera å Rysslands vägnar?
Citera
2022-11-14, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Tror du verkligen SVR har mandat att kapitulera å Rysslands vägnar?
Nej det har nog inte CIA heller åt USAs vägnar.
Men det är ett framsteg med diplomatiska kontakter.
Det har saknats totalt sedan maj.
Citera
2022-11-14, 22:17
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Det enda det handlar om är att USA talar om för SVR att om de försöker något upphör Ryssland att existera som stat.

USA är inte part i konflikten men som kärnvapennation har de ett intresse av att förklara för gangsterlandet att de har förmågan att krossa allt Ryssland kan komma med utan möjlighet för Ryssland att stå mot.
Citera
2022-11-14, 22:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Du gör mig orolig för dig när du skriver så.

Nr 2 tänkte jag.
Nummer 2 är om Ryssland frivilligt lämnar ut dem medelst byte av statsskick och ledning. Jag tror inte på en invasion av Ryssland oavsett hur fruktansvärt de beter sig.

Varför blir du orolig över vad jag tycker?
Citera
2022-11-14, 22:19
Medlem
Citat:

Men det är inte usa som är i krig.

Vad roliga ni är.
Citera
2022-11-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Om Sverige ska lägga alla ägg i den amerikanska korgen är väl upp till det svenska folket?

Representerar du det svenska folket mer än mig? Varför skall jag och alla andra som har en annan åsikt tystas? Tror du Sverige gynnas av mindre demokrati?

Är det inte just demokratin och kapitalismen som skilde Väst från Öst och som gjorde USA till vad det är idag? Ska vi såga av den grenen vi sitter på?
Men vi tystar inte er, vi förklarar bara vad vi tycker om er och era åsikter. Det är också en del av demokratin och yttrandefriheten, du får tycka vad du vill och jag får tycka vad jag vill om dina åsikter. Är inte konstigare än så egentligen
Citera
2022-11-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det här är tunga nyheter:

UN General Assembly adopted a resolution on the payment of reparations by Russia to Ukraine.
Including frozen Central Bank Reserves, around $500B is being held.

Kan du ange resolutionsnumret för den angivna resolution?
Citera
2022-11-14, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det enda det handlar om är att USA talar om för SVR att om de försöker något upphör Ryssland att existera som stat.

USA är inte part i konflikten men som kärnvapennation har de ett intresse av att förklara för gangsterlandet att de har förmågan att krossa allt Ryssland kan komma med utan möjlighet för Ryssland att stå mot.
Larv. Läs artikeln. Nyheten finns i flera mediakanaler runtom.
Alla tolkar det som positivt.
Vissa skriver tom att Ukraina nu måste vara beredda att föra dialog förutsättningslöst.
Vägen till fredsfördrag kommer att vara ojämn och ta sin tid givetvis.
På G20 mötet har Xi pratat med Biden om Ukraina.
Manegen krattas.
Citera
2022-11-14, 22:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Äntligen!!!
Nu har USA tagit initiativ till att börja en dialog med Ryssland om konflikten i Ukraina.
De möttes idag i Ankara.
Det kanske finns ett ljus i tunneln

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/11/14/russias-spy-chief-talk-us-g20-leaders-meet-discuss-ukraine-war/

Det var detta som de diskuterade, vad som har rapporterats:

Citat:
USA: CIA-chef i samtal med Ryssland om kärnvapen

Regeringen i Washington uppger att chefen för säkerhetstjänsten CIA har haft ett samtal med sin ryska motsvarighet i Turkiet, skriver AFP. Syftet med samtalet ska vara att varna för konsekvenserna om kärnvapen används.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=990418
Citat:
CIA boss talks nuclear weapons and prisoners with Putin's spy chief

"He is not conducting negotiations of any kind. He is not discussing settlement of the war in Ukraine," the spokesperson said.

https://www.reuters.com/world/russian-us-officials-holding-talks-turkey-kommersant-2022-11-14/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Alltså läs utan (sarkasm och ironi på översta delen).

Det nedersta är fullt av ironi.

Blev det enklare? 🙂

Mycket, grymt bra debatterat. Du öppnar upp för en argumentation eller sialog som de andra rysstrollen och dödar argumentationen med tystnad eftersom du inte har något att komma med, en s.k rysk airsucker. Men bra, då vet vi det.

Och du vet likväl som jag innerst inne att det jag skrivit kommer att hända. På ett eller annat sätt, så spelar egentligen ingen roll vad du egentligen tycker och.. Förlåt, tänkte skriva tänker.

Ryssland är dömt att försvinna. Och med det er rysskollaboratörer i längden.

Ha en riktigt bra framtid, Ivan.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Nej det stämmer inte, det har förekommit diplomatiska kontakter efter maj.
Det här var ett möte där ryssland fick klart för sig att de ska sluta hota med kärnvapen hela tiden.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Verkar som det sinar hos Pissryssen nu
Var väl förra veckan utländsk underrättelsetjänst beräknade att de hade ca 100-120 st kvar.

Citat:
. "There are currently 12 enemy ships on combat duty in the Black Sea, of which 0 are carriers of Kalibr cruise missiles, the total salvo is 0 missiles," Air Force spokesman Yuriy Ignat said
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in