2022-11-14, 13:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte på Karma, nog bara normalt ryskt hälsoläge för män. Ryska män lever inte så länge för de super så mycket. Medellivslängd 66 år: https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.MA.IN?end=2020&locations=RU&start=1960
Liknande siffror för ukrainska män så förstår inte vad din poäng är. Medellivslängd påverkas dessutom mycket av spädbars dödlighet.
Citera
2022-11-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det fanns sådana rykten. Men främst vad det någon finanskvinna som fick övertalas att stanna.

Deras riksbankschefen. Hon räddade Rysslands ekonomi.
Citera
2022-11-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
På en användare som sprider rysk propaganda så går det nog 20 rysshatare med liknande historik.
Man är inte rysshatare bara för att man tycker att Ryssland som nation är ett rövhål på grund av invasionen. Jag har till exempel inte ett hat mot alla ryska medborgare, bara de som stöttar eller inte tar avstånd från det som Ryssland gör i ukraina
Citera
2022-11-14, 13:30
Medlem
Taggads avatar
Rysslands omättliga begär att hunsa Ukraina får Putin att fega ur G20
Citat:
Kriget i Ukraina präglar G20 – trots Putins frånvaro
Även om den ryske presidenten inte själv medverkar på G20-mötet på Bali är det Vladimir Putins krig i Ukraina, som splittrat världens största ekonomier och utlöst otaliga globala kriser, som dominerar mötet. Det skriver Financial Times.

– Vi är tillbaka i ett globalt landskap där det finns en militariserad rivalitet mellan väst och Ryssland. Och den rivaliteten sträcker sig nu till Kina, säger Charles Kupchan vid den New York-baserad tankesmedjan Council on Foreign Relation till tidningen.
https://omni.se/t/g20motet-pa-bali/44f8c976-222e-4b5e-9367-0e724d44cac9
Citera
2022-11-14, 13:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Liknande siffror för ukrainska män så förstår inte vad din poäng är. Medellivslängd påverkas dessutom mycket av spädbars dödlighet.

Poängen är att Lavrov är ryss. Skall jag jämföra med japanska män menar du? Idiot.
Citera
2022-11-14, 13:31
Medlem
Citat:
På en användare som sprider rysk propaganda så går det nog 20 rysshatare med liknande historik.

Ja men om du går ut i samhället utanför Flashback är det säkert mycket större övervikt för dem som är emot Putin. Jag tror inte att jag har träffat en enda person som står på Putins sida i detta krig. Av de få svenskar som är Putinvänner så är väl hälften här på Flashback.
Citera
2022-11-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ukraina ska inte tåga mot Moskva. Sluta fåna dig.

Sen undrar jag varför du skriver "ni tåga mot Moskva" när du några inlägg innan skriver "har vi tagit tillbaka kärnkraftverket Zapiritzja nu". Hur ska du ha det i huvudet?

Hur ska vi annars kunna fånga krigsförbrytarna och ställa dom inför rätta?

Dom lär ju inte ta sig till Haag för egen maskin.
Citera
2022-11-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Problemet är väl att rysspacket alltid bryter alla villkor och överenskommelser.
Lita aldrig på ryssen.

Ja och därför ska man ju ha mycket gränsvakter i det området.
Citera
2022-11-14, 13:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du måste skämta, vårt flygvapen var möjligen "urstarkt" på 1950-talet!

NATO och Stoltenberg har själva sagt att Sverige och Finland bidrar med försvarskapacitet till NATO från start. För Sveriges del nämner de flygvapnet och flottan, för Finlands del deras stora värnpliktsarmé. Rysslands underlägsenhet gentemot NATO blir extremt mycket större om vi går med. Med svenska flottan och flygvapnet är Ryssland helt utklassade i hela Östersjön. St. Petersburg blir helt isolerat. Knappt värt för Ryssland att ha en flotta i Östersjön.
Citera
2022-11-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Har Putin alls besökt Ukraina sedan kriget bröt ut? Jag har i alla fall inte hittat något som tyder på det. Han borde väl vara på plats och inspektera de nya Ryska republikerna och hälsa på folket som bor där. De har ju nu blivit ryska medborgare.
Ur ryskt perspektiv sett måste ju Zelenskyj:s besök på "ryskt territorium" vara den ultimata förödmjukelsen för lille Putin. Nu är det förstås Ukrainskt territorium som Zelenskyj besökt och visar med besöket att han är en folkets man.
Nu gäller det svara tt få alla samhällsfunktioner och infrastruktur att fungera igen då den ryska standarden utan el, internet och vattentoalett knappast gav mersmak för fortsatt rysk medborgarskap precis.
Hur länge var dom egentligen ofrivilliga ryska undersåtar? Något att berätta för barnbarnen kanske.
Citera
2022-11-14, 13:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vilka länder i europq har ett större föygvapen då? O mer avancerat?
Spontant säger jag Storbritannien, Tyskland och Frankrike. Varav de två förstnämnda är väl på gång att byta ut sina Typhoon mot F-35.
Citera
2022-11-14, 13:41
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur ska vi annars kunna fånga krigsförbrytarna och ställa dom inför rätta?

Dom lär ju inte ta sig till Haag för egen maskin.
Det är inte vad kriget handlar om primärt.

Det vet alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in