2022-11-14, 12:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Kremlologi:

På videon där Lavrov sitter i t-shirt och kortbyxor och studerar Viktiga Papper (TM) och ser mycket frisk ut, så kan man konstatera två saker, nämligen att

(1) Lavrov har en t-shirt med motiv av den amerikanske konstnären Jean-Michel Basquiat, som hade kunnat bli en ny Andy Warhol, om han inte hade avlidit 1988 och

(2) Lavrov har en fin iPhone som ligger på bordet. Inget kinesiskt.

En hint om västvärldens kulturella och teknologiska överlägsenhet?
Färgerna på t-shirten är också intressanta. Blått och gult.
Citera
2022-11-14, 12:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
Lavrov inlagd på sjukhus nu då hans hjärta verkar fela. Karma?

Jag tror inte på Karma, nog bara normalt ryskt hälsoläge för män. Ryska män lever inte så länge för de super så mycket. Medellivslängd 66 år: https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.MA.IN?end=2020&locations=RU&start=1960
Citera
2022-11-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Har Putin alls besökt Ukraina sedan kriget bröt ut? Jag har i alla fall inte hittat något som tyder på det. Han borde väl vara på plats och inspektera de nya Ryska republikerna och hälsa på folket som bor där. De har ju nu blivit ryska medborgare.

Precis!
Citera
2022-11-14, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sverige borde också lägga beställning omgående. Med HIMARS och ATACMS kan vi försvara hela Gotland och ge Gotlandsbataljonerna eldstöd från fastlandet.

Ja det skulle funka.
Citera
2022-11-14, 12:43
Medlem
raskenss avatar
Ledarskap 101. Zelenskyy besökte nyss befriade Cherson. Samtidigt sitter Putin i en bunker och grimaserar.

https://twitter.com/Tendar/status/1592102715336916992?s=20&t=VBObUevwFHflxtb5G-fbEg
Citera
2022-11-14, 12:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett litet hemligt möte med jänkarna privat ?
Sanktionerat även ifrån Putin.

(under förevändningen att han behövde en check utav hjärtat)

Intressant hypotes, Han kanske försökte hoppa av men så kom FSB agenter på honom.
Citera
2022-11-14, 12:50
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
Lavrov inlagd på sjukhus nu då hans hjärta verkar fela. Karma?

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte på Karma, nog bara normalt ryskt hälsoläge för män. Ryska män lever inte så länge för de super så mycket. Medellivslängd 66 år: https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.MA.IN?end=2020&locations=RU&start=1960
Å andra sidan, vem skulle inte få hjärtsnörp av att skickas till G20 (som stand in för fegisen)och ljuga?
Citera
2022-11-14, 12:51
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Underrättelserapporter säger att ryssarna ska försöka ta Kiev redan i natt.

Mariupol faller snart, om det inte redans skett, staden utsätts sedan ett par timmar tillbaks för kraftig beskjutning.

Odessa och Kharkiv har inte heller många timmar kvar…

Kommer osökt att tänka på Pughs låt ”Långsamma timmar”

🎼 …Kriget är bara en annan tid än freden
Och dom som har väntat länge dom har det svårt
Du vet själv hur det känns, när din tid, den är hård.
Det är långsamma år långsamma år 🎶

https://youtu.be/hotQbP6jDu4

Undrar förresten hur personerna som lämnade de där underrättelserapporterna har det idag..
Citera
2022-11-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag känner ingen men jag har sett rätt många intervjuer med soldaterna där nere då jag ser 10 videos om dagen i snitt sen kriget start. Men alla kanske är förklädda ryssar
Länka gärna några av dom videorna för någon som inte alls har samma uppfattning som dig.
Jag kan mycket väl ha fel.
Citera
2022-11-14, 12:58
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Återigen avslöjas västmedia med att sprida fejknyheter. Lavrov är inte alls inlagd på sjukhus för några hjärtproblem. Här bemöter han i egen hög person påståendena, ser det ut som en döende man?

https://t.me/MariaVladimirovnaZakharova/4138

Blir spännande att höra vilken dödssjukdom Putin lider av härnäst. Om det finns några kvar dvs.

Ingen rök utan eld. Jag tror på detta scenario. Lavrov har säker en sjukdomshistoirik där han han är hjärt och kärlsjuk han får symtom då plockas han in på en sjukvårdinrättning där de tar EKG, hjärt-eko och ett troponin läkaren ser inga nya förändringar han får gå till hotellet där en läkare har extra koll på honom då det inte ser bra ut att ligga på sjukhus.
Citera
2022-11-14, 13:08
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Vi har faktiskt ett av Europas större flygvapen sett till storlek och utan tvekan ett av de mest avancerade.
Ja ryssens stridsflyg har vi ju skjutit ner långt innan deras radar har upptäckt oss.

Skiljer väl typ att Jasens radar kan upptäcka och låsa på 30 mil mot 15-20 för ryska plan.

Våra jaktrobotar är dessutom smartare och svåra att lura med motmedel.
Citera
2022-11-14, 13:09
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Återigen avslöjas västmedia med att sprida fejknyheter. Lavrov är inte alls inlagd på sjukhus för några hjärtproblem. Här bemöter han i egen hög person påståendena, ser det ut som en döende man?

https://t.me/MariaVladimirovnaZakharova/4138

Blir spännande att höra vilken dödssjukdom Putin lider av härnäst. Om det finns några kvar dvs.

Men man hänvisar till indonesiska myndigheter och ”källor” som uppger något. Dessa källor är ju ingen bekräftelse.
Då är det ju dessa, indonesiska myndigheterna som sprider fejk, som du får kritisera.
Senast redigerad av mobeltass 2022-11-14 kl. 13:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in