Citat:
Ursprungligen postat av
haschleif
Ja för så är det säkert.. Jag vet inte vilken jäkla myndighet du representerar men du då gör ett jävligt dåligt jobb.
Du har fel i exalt allt. Ukraina är en onaturlig statsbildning från 1991 och landet är historiskt sett delat och har sedan WW2 varit en geopolitisk spelbricka mellan påtvingad judeo-anglosaxisk dekadens och den ortodoxa kristendomen.
Ta inte mitt ord för det. Lyssna på John Mearsheimer. En ren akademiker som kan bra mycket mer om Ukraina än du och jag.
Det är just Rysslands rika kultur, historia och djupa andliga sammanhållning du vill splittra. Du ser hellre världen brinna än att tänka för du talar. Den heliga anden retar dig.
Ukraina har sina anor i Kiev Rus, ryssland har sina anor som mongoliska horor. Ukraina är den kraft som stått för civilisation i östra Europa efter öst Roms fall, ryssland har stått för dekadens och kulturella perversiteter, horlandet ryssland saknar helt och hållet kulturell förfining, all typ av kultur av värde där är importerad ifrån väst.
Den historia som ryssland har är icke något att vara stolt över, först som en lite en hora till mongolerna och efter det som en efterbliven mördare, slaveriet levde ju för helvete kvar där tills 1900-talet. Det ryssland kan stoltsera med är förakt för människoliv, brist på kultur och historia samt några av de mest primitiva människorna på jorden.
Leve Ukraina!