Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-11, 13:37
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Republikanerna mste komma bort frn Trump.
Gller att en sdan som DeSantis vgar utmana.

Folket vill ha ngon som fokuserar p ekonomin, inte skriker om valfusk och hjer sig sjlv till skyarna.

Presidentvalet r nstan ppet ml fr Republikanerna om de har en stark kandidat.
Demokraterna har Biden eller i princip ingen som r ett stort namn p nationell niv.
Men skulle ltt kunna styra ihop massorna bara fr att det inte blir Trump.

Georgia valet infr senaten kommer terigen handla enbart om Trump, om Trump sger sig stlla upp om ngon vecka. Folk r less

Instmmer. Jag hoppas att republikanerna snart kan terg till att vara ett normalt hgerparti som inte mste frlita sig p en narcissistisk medieman som Trump.

Fr egen del var jag rtt njd nr Trump kom till makten, samt tyckte att en del av hans mandatperiod skttes ganska bra (bortsett frn all ondig cirkus). Men under de senaste tv ren har han blivit allt mer patetisk och hans flrtande med genuina tokstollar som Qanon ser jag som direkt farligt. Det r inte heller bra att han brjat etablera pstenden om valfusk som en standardrespons vid valfrluster, fr det riskerar att skada det amerikanska politiska systemet lika mycket fr republikanerna som fr demokraterna.

Jag tror att hans bsta bidrag till republikanerna r att han tagit bort lite av deras rdsla fr att uttrycka och st fr konservativa eller avvikande sikter. Nu ser jag grna att en mer stabil och plitlig person tar ver rodret under de hr frutsttningarna. Trump har inte s mycket mer att ge n att fortstta blsa upp sin personkult och frstta sig sjlv i olika konstiga situationer.
Citera
2022-11-12, 04:16
Gillade Trump men brjar trttna mer och mer p honom. Han hller p att frstra partiet. Hoppas p DeSantis istllet.
Citera
2022-11-12, 17:09
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Instmmer. Jag hoppas att republikanerna snart kan terg till att vara ett normalt hgerparti som inte mste frlita sig p en narcissistisk medieman som Trump.

Fr egen del var jag rtt njd nr Trump kom till makten, samt tyckte att en del av hans mandatperiod skttes ganska bra (bortsett frn all ondig cirkus). Men under de senaste tv ren har han blivit allt mer patetisk och hans flrtande med genuina tokstollar som Qanon ser jag som direkt farligt. Det r inte heller bra att han brjat etablera pstenden om valfusk som en standardrespons vid valfrluster, fr det riskerar att skada det amerikanska politiska systemet lika mycket fr republikanerna som fr demokraterna.

Jag tror att hans bsta bidrag till republikanerna r att han tagit bort lite av deras rdsla fr att uttrycka och st fr konservativa eller avvikande sikter. Nu ser jag grna att en mer stabil och plitlig person tar ver rodret under de hr frutsttningarna. Trump har inte s mycket mer att ge n att fortstta blsa upp sin personkult och frstta sig sjlv i olika konstiga situationer.

Republikanerna fr mycket svrt att terg till nt som kan kallas normalitet, ven DeSantis leker lill-Trump rtt ofta ven om han ven kan agera normalt ibland.
De har lst in sig i en foliehattsvrld och skapat en vljarbas bestende av tokskallar som hela tiden frvntar sig just, tokigheter, och gapande och skrikande om valfusk, woke ( som om det r en jttefrga) osv.
Det r ju uppenbart att Trump med hans extrema svans inte frivilligt lmnar ver makten i partiet till DeSantis, ska bli intressant att se vad hans galna vldsbengna fljare gr om det blir en intern strid i partiet.
Citera
2022-11-12, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Republikanerna fr mycket svrt att terg till nt som kan kallas normalitet, ven DeSantis leker lill-Trump rtt ofta ven om han ven kan agera normalt ibland.
De har lst in sig i en foliehattsvrld och skapat en vljarbas bestende av tokskallar som hela tiden frvntar sig just, tokigheter, och gapande och skrikande om valfusk, woke ( som om det r en jttefrga) osv.
Det r ju uppenbart att Trump med hans extrema svans inte frivilligt lmnar ver makten i partiet till DeSantis, ska bli intressant att se vad hans galna vldsbengna fljare gr om det blir en intern strid i partiet.

Det r Demokraterna som r sjuka i huvudet och inte normala. Demokraterna r: BLM, kravaller, woke/pk, hbtqi, vrldskrig, oligarki, klimatmupperi, vaccin-fascism. Inte srskilt trevliga saker vl?

Det behvs "extremism" som motvikt till allt det dr sjuka. Drfr r Trump toppen.
Citera
2022-11-12, 18:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Det r Demokraterna som r sjuka i huvudet och inte normala. Demokraterna r: BLM, kravaller, woke/pk, hbtqi, vrldskrig, oligarki, klimatmupperi, vaccin-fascism. Inte srskilt trevliga saker vl?

Du lter lika knpp som din idol.
Vad ska du gra nu nr den gamle muppen inte lngre r den som har taktpinnen?, ser du inte att han faller ihop mitt framfr dig.
Citera
2022-11-12, 19:32
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det gr inte att vifta bort ngot av det du beskriver hr. Och den helige profeten verkar heller inte se ngon vapenvila inom partiet...
https://www.wsj.com/livecoverage/ele...Y1YijptXFIzEOb
Citat:
Trump Says It Would Be a Mistake for DeSantis to Run for the White House in 2024
If Mr. DeSantis were to announce a presidential bid, Mr. Trump said he would reveal "things about him that won't be very flattering
-I know more about him than anybody - other than, perhaps, his wife".
Citera
2022-11-12, 19:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter

Det var en bra beskrivning. Det som dock oroar lite r att Trump kanske samlar saudierna fr en attack mot Iran ... gissar jag bara.
Citera
2022-11-12, 19:34
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Gillade Trump men brjar trttna mer och mer p honom. Han hller p att frstra partiet. Hoppas p DeSantis istllet.
Problemet r att Trumps utrikespolitik var msterlig. Tvekar ver om DeSantis kan matcha denna.
Citera
2022-11-12, 19:38
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Problemet med detta r att republikanerna var ett katastrofalt uselt och korrumperat hgerparti innan Trump tog ver. Om de tergr till att vara vad de var under Cheney och Bush s fyller de ingen vettig funktion och kan lika grna lggas ner.
Citera
2022-11-13, 07:19
Medlem
Sextiopluss avatar
Nu tar Dems senaten och Trump blir allt mindre intressant fr GOP. Fox hller lngsamt p att brja leta efter alternativ.
Citera
2022-11-13, 07:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Nu tar Dems senaten och Trump blir allt mindre intressant fr GOP. Fox hller lngsamt p att brja leta efter alternativ.
Jag tror det r sjlvklart vad som r Fox alternativ. En ooinion piece skriver att DeSantis r GOPs nya ledare samt ger kngor t Trump:

https://www.foxnews.com/opinion/ron-...n-party-leader, onsdags
Senast redigerad av Madagascar 2022-11-13 kl. 08:16.
Citera
2022-11-13, 08:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Donald fr nog stora problem att besegra Ron Desantis, d Ron r Jesus sjlv och utsnd av gud, Rons video:

https://twitter.com/CaseyDeSantis/st...cmw8LyOcc6CDWg

Ojojoj... DeSantis r lika megaloman som Trump. Men jag hoppas DeSantis tminstone r lite mindre narcissist, egenkr och bebis. Framfrallt hoppas jag DeSantis inte r en fascist som Trump r - Trump stormade ju capitolium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in