Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Republikanerna mste komma bort frn Trump.
Gller att en sdan som DeSantis vgar utmana.
Folket vill ha ngon som fokuserar p ekonomin, inte skriker om valfusk och hjer sig sjlv till skyarna.
Presidentvalet r nstan ppet ml fr Republikanerna om de har en stark kandidat.
Demokraterna har Biden eller i princip ingen som r ett stort namn p nationell niv.
Men skulle ltt kunna styra ihop massorna bara fr att det inte blir Trump.
Georgia valet infr senaten kommer terigen handla enbart om Trump, om Trump sger sig stlla upp om ngon vecka. Folk r less
Gller att en sdan som DeSantis vgar utmana.
Folket vill ha ngon som fokuserar p ekonomin, inte skriker om valfusk och hjer sig sjlv till skyarna.
Presidentvalet r nstan ppet ml fr Republikanerna om de har en stark kandidat.
Demokraterna har Biden eller i princip ingen som r ett stort namn p nationell niv.
Men skulle ltt kunna styra ihop massorna bara fr att det inte blir Trump.
Georgia valet infr senaten kommer terigen handla enbart om Trump, om Trump sger sig stlla upp om ngon vecka. Folk r less
Instmmer. Jag hoppas att republikanerna snart kan terg till att vara ett normalt hgerparti som inte mste frlita sig p en narcissistisk medieman som Trump.
Fr egen del var jag rtt njd nr Trump kom till makten, samt tyckte att en del av hans mandatperiod skttes ganska bra (bortsett frn all ondig cirkus). Men under de senaste tv ren har han blivit allt mer patetisk och hans flrtande med genuina tokstollar som Qanon ser jag som direkt farligt. Det r inte heller bra att han brjat etablera pstenden om valfusk som en standardrespons vid valfrluster, fr det riskerar att skada det amerikanska politiska systemet lika mycket fr republikanerna som fr demokraterna.
Jag tror att hans bsta bidrag till republikanerna r att han tagit bort lite av deras rdsla fr att uttrycka och st fr konservativa eller avvikande sikter. Nu ser jag grna att en mer stabil och plitlig person tar ver rodret under de hr frutsttningarna. Trump har inte s mycket mer att ge n att fortstta blsa upp sin personkult och frstta sig sjlv i olika konstiga situationer.