Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-10, 17:34
  #1321
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Ryssarna är nära att ge upp?

Ryssarnas taleskvinna Maria Zakharova pep som en gnyende hund i media häromdagen, så kanske Ryssland är nära att ge upp?

Citat:
The Russian Federation is ready to negotiate with Ukraine, taking into account the realities currently unfolding

Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova:

"We are still open to negotiations. We have never refused to have them. We are ready to negotiate, of course, taking into account the realities that are emerging at the moment".

https://tass.com/politics/1534305

Den här "specialoperationen" har verkligen gått snett för Putin. Han letar nog nu febrilt efter en utväg från den katastrof som han och Ryssland hamnat i.
2022-11-10, 17:59
  #1322
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Ett tillfälligt avbrott från det hysteriska narrativ om en galning som är på väg att misslyckas, som just nu dominerar alla kanaler inklusive FB.

Stig Berglund ger en mycket sansad analys om att den ryska operationen ser ut att fungera och nu närmar sig ett avslut, i något intensifierad takt.

Det är en ganska kort video så även ni som normalt bara lyssnar på MSM kommer klara lyssna minst halva, och därmed berikas med ett nyttigt avbrott från hysterin i media.

Stig förklarar att konflikten är uppdelad i militär, ekenomisk och medial krigsföring. USA leder just nu tydligt sin paradgren media, vilket uppenbarligen är sant. De leder även den ekonomiska krigsföringen.

Däremot den faktiska militära operationen verkar alltså gå Rysslands väg än så länge.

VIDEO: https://swebbtv.se/w/tHWG7e3Hgy8V7szBme175v

Ligger det någon sanning i att en avslutad operation är nära? Om det är sant, tror ni skulle det skulle rapporteras i västlig media som läget är nu?
Vad tycker du själv idag, åtta månader senare? Verkar Ukraina ge upp? Vild flykt och hundratals tillfångna och dödade ryssar idag... Ser ut som din hjältes profetia kommit lite på skam (som det mesta som den karln klämt ur sig de senaste åren).
2022-11-10, 18:01
  #1323
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Tycker snarare att denna tråd verkar som en slags tröstfilt (Ukraina har ju inte gett upp ännu) för alla naiva människor som fortfarande tror att Zelensky kastar ut de ryska trupperna ur landet vilken dag som helst bara han får mer supervapen osv.
Se er omkring istället och se i vilket fruktansvärt läge det stackars landet befinner sig i just nu.
Det är som att se en tågkrasch i slowmotion.
Men ni bryr er inte om det.
Märkligt då att det är ryska trupper som flyr och kapitulerar i Kherson och i Donbass. Förstår inte hur du får ihop detta rent tankemässigt.
2022-11-10, 18:43
  #1324
Medlem
Eastwings avatar
5 mars startade tråden att UKR är nära att ge upp.
Låter mer och mer som att snart kommer Jesus.
2022-11-10, 19:18
  #1325
Medlem
Älskar att den här tråden väcks till liv lite då och då😄
”Stig Berglund, utrikespolitisk analytiker”. Vilket skämt!

Jag är väldigt mycket emot etablissemanget och skrockar förnöjt varje gång någon lismande journalist eller politiker trampar i klaveret…men när altmedia lyfter fram en ”talang” som Stig Berglund så undrar jag om det inte är bättre att de bara håller käften och lägger ned. Vafan tror de att de ska uppnå?? De kastar in en random konspirationsteoretiker med helt vilda idéer och fria tyglar och tror att de plockar poänger. Pinsamt. Dessutom så försöker både Stig och Wilgert att framstå som intellektuella…vilket är ett jävla hån mot den som råkat klicka på deras videos. Jag känner mig fan kränkt och arg. Är det här det bästa som ni har att komma med för att ta upp kampen med MSM? Jag ska fan göra en privatdonation till både SVT och DN och skicka kvittot till Wilgert.
2022-11-10, 19:36
  #1326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Ett tillfälligt avbrott från det hysteriska narrativ om en galning som är på väg att misslyckas, som just nu dominerar alla kanaler inklusive FB.

Stig Berglund ger en mycket sansad analys om att den ryska operationen ser ut att fungera och nu närmar sig ett avslut, i något intensifierad takt.

Det är en ganska kort video så även ni som normalt bara lyssnar på MSM kommer klara lyssna minst halva, och därmed berikas med ett nyttigt avbrott från hysterin i media.

Stig förklarar att konflikten är uppdelad i militär, ekenomisk och medial krigsföring. USA leder just nu tydligt sin paradgren media, vilket uppenbarligen är sant. De leder även den ekonomiska krigsföringen.

Däremot den faktiska militära operationen verkar alltså gå Rysslands väg än så länge.

VIDEO: https://swebbtv.se/w/tHWG7e3Hgy8V7szBme175v

Ligger det någon sanning i att en avslutad operation är nära? Om det är sant, tror ni skulle det skulle rapporteras i västlig media som läget är nu?
Swebbtv alltså.. det är samma skojare som påstår att man får 1 meter långa blodproppar av att vaccinera sig?
2022-11-10, 19:50
  #1327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
SVT är ett enerverande skämt jag knappt tittat på de senaste 25 åren. Härligt återkommande få lyssna till Berglund istället.

Om du är seriös nu så är ditt tillstånd antagligen ganska allvarligt. Du borde antagligen gå och prata av dig hos någon terapeut eller liknande.
Som jag sade, så är jag riktigt trött på åsiktskorridorer, hyckleri och godhetsknarkande från MSM. Men swebbtv och Stig Berglund är så gravt verklighetsfrånvända och självgoda att det gränsar till sinnessjukdom.
2022-11-10, 19:53
  #1328
Medlem
BigBusinesss avatar
Hahaha den här tråden åldrades inte så väl.

Jag som donerade pengar till sweb-tv en gång i tiden. Så tappade de allt när Ryssland invaderade Ukraina.
2022-11-10, 19:59
  #1329
Avstängd
Zukunfters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Om du är seriös nu så är ditt tillstånd antagligen ganska allvarligt. Du borde antagligen gå och prata av dig hos någon terapeut eller liknande.
Som jag sade, så är jag riktigt trött på åsiktskorridorer, hyckleri och godhetsknarkande från MSM. Men swebbtv och Stig Berglund är så gravt verklighetsfrånvända och självgoda att det gränsar till sinnessjukdom.

Mitt tillstånd är allvarligt? Tack för omtanken men håll käften för jag vet vad jag talar om. Det klart. Jag är också otroligt självgod mot SVT och NATO-råttor och våra "ledare" som suger NATO-kuk helt i onödan vid sidan om deras klimat-mupperi och all förstörelse de skapar.

Kolla upp ditt eget tillstånd, du som NATO-mupp. Vaccinknarkare brukar känna igen sig.

"Gravt verklighetsfrånvända". Är du seriös? Är Granskning Sverige också "sådana"?
__________________
Senast redigerad av Zukunfter 2022-11-10 kl. 20:01.
2022-11-10, 20:34
  #1330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Mitt tillstånd är allvarligt? Tack för omtanken men håll käften för jag vet vad jag talar om. Det klart. Jag är också otroligt självgod mot SVT och NATO-råttor och våra "ledare" som suger NATO-kuk helt i onödan vid sidan om deras klimat-mupperi och all förstörelse de skapar.

Kolla upp ditt eget tillstånd, du som NATO-mupp. Vaccinknarkare brukar känna igen sig.

"Gravt verklighetsfrånvända". Är du seriös? Är Granskning Sverige också "sådana"?

Om man är så jävla enkelspårig att man håller med idioter bara för att de råkar vara emot SVT/MSM så är man själv en idiot. Om SVT hade ett inslag om att jorden är rund så går du väl inte automatiskt och blir en ”plattjordare”? (Bara för att du vill vara tvärtom)

Granskning Sverige avhandlas inte i den här tråden men generellt kan jag säga såhär:

Bara för att en idiot på tex SVT eller i något politiskt parti konfronteras/avslöjas av en idiot på swebbtv eller granskning Sverige så betyder det inte att du behöver bekänna dig till någon av dessa 2 idioter. Klarar du inte av att hålla flera tankar i huvudet samtidigt och är beroende av en förenklad världsbild för att känna dig trygg och behövd? Ni antivaxare brukar ju beskylla andra för att ”inte tänka själva” eller ”tänka med känslorna”…så går ni och köper Stig Berglunds bullshit. Patetiskt!
2022-11-10, 21:00
  #1331
Medlem
"Vara vit man slav"
Det är många i den här tråden som kan skriva under på det - med glädje! Jätte, jätteduktiga på att vara slav åt USA. Vi applåderar när engelsmännen spränger vår livlina så att industrierna inte mera får gas och massvis av folk blir utan arbete, utan försörjning, utan värme och bara några timmer ibland med elektricitet. Yes, yes... duktigt - nu skall vi då äntligen få känna oss som riktiga slavar.
Vilken tur att Johnson kom och avbröt fredsförhandlingarna med Ukraina och lovade att vi i väst skulle förse dem med allt de behöver - både pengar och utbildning.
Men nu verkar alla vapengömmor vara tömda i väst och i USA behöver de ryska legeringar för att skapa nya vapen och i Tyskland fungerar inte stålindustrin - så inga nya vapen till de som beställt för att de skickat alla sina vapen till Ukraina.

Fast, den sida som vi aldrig hör, vi vita, är vad som sägs runt om i världen. Hur ser man på Ryssland och Putin - och hur ser man på Biden?
Men nej - vi vill inte veta. Vi vill bära våra skygglappar med stolthet och förgrymmas för SD, att de någon gång har haft riktiga nazister i sitt parti. Vi är väldigt förolämpade av nazister - oja, förutom Ukrainska nazister. Dom är det väldigt synd om och de bör hjälpas, med alla vapen som finns.
Vi är väldigt stolta över att få vara - vit mans slav i dessa kolonialismens tider!
2022-11-10, 21:07
  #1332
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
"Vara vit man slav"
Det är många i den här tråden som kan skriva under på det - med glädje! Jätte, jätteduktiga på att vara slav åt USA. Vi applåderar när engelsmännen spränger vår livlina så att industrierna inte mera får gas och massvis av folk blir utan arbete, utan försörjning, utan värme och bara några timmer ibland med elektricitet. Yes, yes... duktigt - nu skall vi då äntligen få känna oss som riktiga slavar.
Vilken tur att Johnson kom och avbröt fredsförhandlingarna med Ukraina och lovade att vi i väst skulle förse dem med allt de behöver - både pengar och utbildning.
Men nu verkar alla vapengömmor vara tömda i väst och i USA behöver de ryska legeringar för att skapa nya vapen och i Tyskland fungerar inte stålindustrin - så inga nya vapen till de som beställt för att de skickat alla sina vapen till Ukraina.

Fast, den sida som vi aldrig hör, vi vita, är vad som sägs runt om i världen. Hur ser man på Ryssland och Putin - och hur ser man på Biden?
Men nej - vi vill inte veta. Vi vill bära våra skygglappar med stolthet och förgrymmas för SD, att de någon gång har haft riktiga nazister i sitt parti. Vi är väldigt förolämpade av nazister - oja, förutom Ukrainska nazister. Dom är det väldigt synd om och de bör hjälpas, med alla vapen som finns.
Vi är väldigt stolta över att få vara - vit mans slav i dessa kolonialismens tider!

Så vad tycker du om Stigs analys? Är Ukraina på väg att ge upp?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback