Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-29, 19:53
  #1837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vi skulle definitivt kopierat Danmarks utlänningslagar och rättsväsende.

Usch ja, ser ingen skillnad på konservativa/extrema katoliker och dito muslimer. Tomayto tomahto.

Kanske även abortlagen i danmark? så löser vi ju "barnmorske + sjuksköterskebristen i samma veva"

https://data.worldbank.org/indicator...alue_desc=true
Citera
2022-06-29, 23:59
  #1838
Medlem
Jag hoppas verkligen inte att vår valrörelse ska handla om detta.

Sverige har viktigare frågor att fokusera på än detta.

Alla som vill får behålla sin graviditet. Det får räcka. Punkt slut.
Citera
2022-06-30, 10:12
  #1839
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag hoppas verkligen inte att vår valrörelse ska handla om detta.

Sverige har viktigare frågor att fokusera på än detta.

Alla som vill får behålla sin graviditet. Det får räcka. Punkt slut.
De som försöker göra det till en valfråga, trots att alla partier står bakom vår abortlagstiftning diskvalificerar sig själv automatiskt från en röst från mig.

Då är det bara illvilligt ideologiskt käbbel, där man med skuld och skam på andra vill lyfta sig själv.

Den lägsta formen av argumentation.
Citera
2022-06-30, 12:38
  #1840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
De som försöker göra det till en valfråga, trots att alla partier står bakom vår abortlagstiftning diskvalificerar sig själv automatiskt från en röst från mig.

Då är det bara illvilligt ideologiskt käbbel, där man med skuld och skam på andra vill lyfta sig själv.

Den lägsta formen av argumentation.

Nej, jag kommer inte heller rösta då.

Vore löjligt att ägna en valrörelse som aborträtten till en stor valfråga. Alla får ju fullfölja sina graviditeter. Ingen förbjuder att barn föds i Sverige.

Vi har så mycket annat viktigt att komma till rätta med i vårt land. Skola, vård, omsorg, säkerhet, försvar osv. Vill inte politikerna diskutera detta är de amatörer.
Citera
2022-11-10, 11:57
  #1841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
Precis, det handlar snarare om staters självbestämmande kontra federal lag. Tycker personligen att det är sunt för stora stater att vara självbestämmande i så mycket som möjligt. Sen finns ju undantag.

När det gäller Sverige så går det knappt att ha en hederlig diskussion om abort då all kritik mot fri abort talas bort med "kvinnor bestämmer över sin egen kropp". Det handlar ju dock inte bara om kvinnans kropp utan en andra parts rättigheter. Det finns nyanser i frågan och även om jag tycker abort ska vara lagligt då kvinnans liv är i fara eller vid våldtäkt så tycker jag att det är för lätt att göra abort i Sverige och det används som ett sätt att skippa personligt ansvar för kvinnor i väst.

Kort sagt borde det inte vara ok för en kvinna som gång på gång ligger utan skydd att göra sena aborter. Det är en fråga om personligt ansvar och ett foster är ett liv tvärtemot den myt som propageras friskt i Sverige.

Det är ju knappast vanligt att kvinnor använder abort som sitt främsta preventivmedel. Dom få stolpskotten kan väl få hållas då jag antar dom skulle bli usla föräldrar.

Hur får du det till att det enbart kvinnan som slipper ansvaret i väst? Mannen slipper ju ansvaret i lika stor utsträckning. Dessutom är jag övertygad om att män som knullar utan kondom till höger och vänster i lika stor eller större utsträckning tigger och ber om att kvinnan skall göra abort när det där smset dimper ned efter 2 månader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback