Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-09, 10:42
  #13177
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Bettar min portfölj att han är tillbaka inom några dagar

Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
zZZ, tänk att den retarderade björnen hade rätt åter igen. Undra vilken sida av denhär traden som är naiva?

Loggar ut igen, borde ge dig en liten tankeställare .

puss och kram
Vilken skräll att du är tillbaka dagen efter
Citera
2022-11-09, 11:15
  #13178
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Vilken skräll att du är tillbaka dagen efter

Var det inte någon som sa att det som är viktigast för att bli framgångsrik på börsen är disciplin?
Sounds about right.
Citera
2022-11-09, 12:25
  #13179
Avstängd
wwrs avatar
Han skrev i augusti att han inte skulle sälja mer, men nu sålde han för $4 miljarder till.
Citat:
“In the (hopefully unlikely) event that Twitter forces this deal to close *and* some equity partners don’t come through, it is important to avoid an emergency sale of Tesla stock,” he tweeted.
https://www.theguardian.com/technolo...ares-worth-4bn
Citera
2022-11-09, 17:40
  #13180
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han skrev i augusti att han inte skulle sälja mer, men nu sålde han för $4 miljarder till.

https://www.theguardian.com/technolo...ares-worth-4bn

Så jävla oväntat att Elon Musk av alla inte håller vad han lovar. Verkligen så konstigt.
Citera
2022-11-09, 19:43
  #13181
Medlem
raskenss avatar
Tesla fortsätter sjunk som en sten. 6% minus i dag i skrivande stund. Tror ni att blankar har börjat gå in och härja igen?
Citera
2022-11-09, 20:04
  #13182
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla fortsätter sjunk som en sten. 6% minus i dag i skrivande stund. Tror ni att blankar har börjat gå in och härja igen?

Jag tror att Tesla långsiktigt kommer sjunka bra mycket mer.
Citera
2022-11-09, 22:11
  #13183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nej, ingen tankeställare alls. Du gissar hejvilt och alltid med en negativ spin, sen plockar ut bitarna du haft rätt om och viftar bort allt du haft fel om. Inget har förändrats på den biten.

~denial ain't just a river in egypt~

Värdet utav en diversifierad portfölj har aldrig blivit mer uppenbart. Efter att du haft mage att påstå att Tesla enskilt är en tillräcklig diversifiering skulle jag skämmas lagom om jag var du. 55% ner i år och VDn vräker ur aktier. Förvänta er flertalet form 4s kommande dagar.

Äckligt att lura in folk att lägga alla ägg i samma korg, speciellt när korgen är en biltillverkare till en absurd värdering.

Och nej, det viktigaste för att tjäna pengar på börsen är inte disciplin. Det är att inte gå all in i övervärderat skräp. Synd bara om man lär sig den läxan med hela sitt ek
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-11-09 kl. 22:19.
Citera
2022-11-09, 22:35
  #13184
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han skrev i augusti att han inte skulle sälja mer, men nu sålde han för $4 miljarder till.

https://www.theguardian.com/technolo...ares-worth-4bn

4 miljarder är väl ioförsig en liten post men det räcker väl inte på långa vägar att finansiera Twitterköpet. Men iögonfallande att han lovade att aldrig sälja. hur mycket är hans löften värda?
Citera
2022-11-09, 22:45
  #13185
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
~denial ain't just a river in egypt~

Värdet utav en diversifierad portfölj har aldrig blivit mer uppenbart. Efter att du haft mage att påstå att Tesla enskilt är en tillräcklig diversifiering skulle jag skämmas lagom om jag var du. 55% ner i år och VDn vräker ur aktier. Förvänta er flertalet form 4s kommande dagar.

Äckligt att lura in folk att lägga alla ägg i samma korg, speciellt när korgen är en biltillverkare till en absurd värdering.

Och nej, det viktigaste för att tjäna pengar på börsen är inte disciplin. Det är att inte gå all in i övervärderat skräp. Synd bara om man lär sig den läxan med hela sitt ek

Haha, allright.
Själv har jag alltid tyckt det är lite sliskigt med människor som låtsas ha någon slags moralisk hög grund och för upp sina egna fisar till näsan. Vem tror du att du är egentligen?
Citera
2022-11-09, 22:50
  #13186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Haha, allright.
Själv har jag alltid tyckt det är lite sliskigt med människor som låtsas ha någon slags moralisk hög grund och för upp sina egna fisar till näsan. Vem tror du att du är egentligen?

Moralisk hög grund är i detta fallet väldigt lågt. Tycker bara det är allmänt sunkigt att du under de senaste året avfärdat all rimlig kritik mot Tesla som FUD och "retarderade björnar".

Jag har bara lite roligt, då tesla idag passerade mitt Price Target jag gav i början av året (550 dollar, dvs 183 dollar nu). Vi behöver bara gå upp 125% härifrån för att nå den nivån där du föreslog att man skulle köpa varenda dipp som kommer för att vi snart ser nya highs!

och att du inte kan se den höga hästen du satt dig på hela förra året där du konstant sagt att alla som bettar emot tesla är efterblivna och kommer förlora alla sina pengar är ganska talande.
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-11-09 kl. 22:57.
Citera
2022-11-09, 23:03
  #13187
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Moralisk hög grund är i detta fallet väldigt lågt. Tycker bara det är allmänt sunkigt att du under de senaste året avfärdat all rimlig kritik mot Tesla som FUD och "retarderade björnar".

Jag har bara lite roligt, då tesla idag passerade mitt Price Target jag gav i början av året (550 dollar, dvs 183 dollar nu). Vi behöver bara gå upp 125% härifrån för att nå den nivån där du föreslog att man skulle köpa varenda dipp som kommer för att vi snart ser nya highs!

och att du inte kan se den höga hästen du satt dig på hela förra året där du konstant sagt att alla som bettar emot tesla är efterblivna och kommer förlora alla sina pengar är ganska talande.

Du får väl helt enkelt njuta av den lilla stund du får lov att känna dig smart då. När Tesla passerar $1.4T så blir dessa inlägg skoj läsning. Just nu förstår jag att du inte kan hålla dig härifrån.
Citera
2022-11-09, 23:15
  #13188
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
~denial ain't just a river in egypt~

Värdet utav en diversifierad portfölj har aldrig blivit mer uppenbart. Efter att du haft mage att påstå att Tesla enskilt är en tillräcklig diversifiering skulle jag skämmas lagom om jag var du. 55% ner i år och VDn vräker ur aktier. Förvänta er flertalet form 4s kommande dagar.

Äckligt att lura in folk att lägga alla ägg i samma korg, speciellt när korgen är en biltillverkare till en absurd värdering.

Och nej, det viktigaste för att tjäna pengar på börsen är inte disciplin. Det är att inte gå all in i övervärderat skräp. Synd bara om man lär sig den läxan med hela sitt ek

Nu var det väl ifs jag som sa att TSLA är en diversifierad position, något jag står för, och jag har aldrig uppmanat någon till att gå all in vad jag minns. Har även poängterat att just Elon är en joker i sammanhanget och key man risk är förhållandevis stor som Tesla-aktieägare. Men också att den som studerat Elon vet att fördelarna med hans sätt att sköta saker uppväger nackdelarna.

Kan tillägga att i princip samtliga positioner jag hade i min tidigare, diversifierade, portfölj har rasat ännu mer än Tesla sedan toppen i julas (och de gick inte upp lika mycket innan heller). Men visst, hade jag varit lika smart som du hade jag hållit cash eller någon annan position du i efterhand kan cherrypicka efter att ha åkt tidsmaskin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback