Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Gui Congyou är en färgstark person som försvarade Kinas intressen väl. Bevingade ord, som att vi har vin för våra vänner och hagelbössor för våra fiender, träffade mitt i prick, och hans ärliga beskrivning av kurden Kurdo som en fullblodsidiot var befogad.

Det är bara synd att Kina inte läxade upp Sverige på samma sätt som med Norge och Litauen.

Jasså, fast om jag representerat Kina hade jag nog föredragit att skicka en ambassadör till sverige som inte gjorde sitt yttersta att framstå som en rabiat chihuahua som gjorde allt för att irritera omgivningen.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/k...attviktsboxare
Citat: "Kinas ambassadör: Svensk media är som grälmuckande ”lättviktsboxare”"
Där kan vi prata om projektion

Kina behöver lägga ner sitt översitteri. Det Kina behöver nu är snarare att undvika konfrontation. Och jag tror att Kina har tiden på sin sida. Med tiden kommer Taiwan och Kina att bli ett. Av alla de stora länderna så spelar i min mening Kina sin hand bäst just nu.
EU är väl de som spelar sina kort sämst.
Citera
2022-11-01, 16:22
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
EU är väl de som spelar sina kort sämst.

Scholz är ändå på väg till Beijing för en koutou, och även Bryssel är en smula irriterade på USA för att man gör business på kriget.
Citera
2022-11-01, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyk...5ng/korruption

Står inget om offentlig sektor. Två tomtar som inte kan grundläggande svenska.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Korruption
Korruption är enligt Världsbankens arbetsdefinition missbruk av offentlig makt för privat vinning. Det är ett slags politisk brottslighet, och när den förekommer på statlig nivå och organiserat, statsorganiserad brottslighet, som typiskt förknippas med, men inte är begränsat till, mutor, utpressning och politiska konspirationer med vilka gärningsmannen, som har offentlig makt, bedrar allmänheten.
Citera
2022-11-02, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kub.Ernetes
https://sv.wikipedia.org/wiki/Korruption
Korruption är enligt Världsbankens arbetsdefinition missbruk av offentlig makt för privat vinning. Det är ett slags politisk brottslighet, och när den förekommer på statlig nivå och organiserat, statsorganiserad brottslighet, som typiskt förknippas med, men inte är begränsat till, mutor, utpressning och politiska konspirationer med vilka gärningsmannen, som har offentlig makt, bedrar allmänheten.

Jag visar dig vad nationalencyklopedin säger, och du försöker motbevisa mig genom att hänvisa till Wiki, SKÄRP DIG FÖR FAN
Citera
2022-11-03, 17:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag visar dig vad nationalencyklopedin säger, och du försöker motbevisa mig genom att hänvisa till Wiki, SKÄRP DIG FÖR FAN
Jag visar vad världsbanken har för definition. Den är mer relevant för diskussionen.

Nationalencyklopedin är inte rätt i alla situationer. Framförallt inte de åldriga synonymerna som du lyfte fram. Det är direkt irrelevant.
Citera
2022-11-04, 18:22
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Väldigt nedtonat i medier om Tiangong och senaste modulen Mengtian, men desto mer tjafs om bärraketer som bränns upp i atmosfären!

Och väldigt nedtonat även om Scholz’ besök i Beijing. Man vill helt enkelt inte sprida positiva nyheter om Kina, utan föredrar ett ensidigt negativt perspektiv.
Citera
2022-11-08, 17:57
Medlem
stone_sleepers avatar
“It’s almost like [Chinese company Bytedance] recognize[s] that technology’s influencing kids’ development, and they make their domestic version a spinach TikTok, while they ship the opium version to the rest of the world,” says Tristan Harris.
https://twitter.com/60Minutes/status...63984592076802

Amerikanska tv-programmet 60 Minutes om TikTok i Kina vs TikTok i väst. Algoritmer i Kina föredrar vetenskapliga videos medan västerländska användare översvämmas med dekadens och demoraliserande trender. Ungdomar i Kina drömmer om att bli astronauter medan västerländska vill bli influencers.

Men man kan inte klandra Kina för allt, det här fanns innan TikTok. Det är bara att slå på TV:n.
Man vill framställa det som om Kina manipulerar algoritmer i väst och fördärvar västerländska ungdomar, men det är knappast vad det handlar om. Det är snarare så att kinesiska staten/Bytedance manipulerar kinesiska algoritmer och skyddar sin befolkning från dekadenta västerländska trender.
Senast redigerad av stone_sleeper 2022-11-08 kl. 18:12.
Citera
2022-11-09, 05:33
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
västerländska användare översvämmas med dekadens och demoraliserande trender. Ungdomar i Kina drömmer om att bli astronauter medan västerländska vill bli influencers.

Men man kan inte klandra Kina för allt, det här fanns innan TikTok. Det är bara att slå på TV:n.
Man vill framställa det som om Kina manipulerar algoritmer i väst och fördärvar västerländska ungdomar, men det är knappast vad det handlar om. Det är snarare så att kinesiska staten/Bytedance manipulerar kinesiska algoritmer och skyddar sin befolkning från dekadenta västerländska trender.

Fascinerande att Kommunistkina använder exakt samma ord "dekadent" om Västvärlden, som Kommunistkinas lärofader Sovjetunionen använde om Västvärlden.

Äpplet Kommunistkina faller inte långt från trädet Sovjetunionen, ellerhur?

Citat:
Soviets declare nudity a sign of “western decadence”.

https://www.history.com/this-day-in-...tern-decadence
Citera
2022-11-09, 10:54
Medlem
Citat:
“It’s almost like [Chinese company Bytedance] recognize[s] that technology’s influencing kids’ development, and they make their domestic version a spinach TikTok, while they ship the opium version to the rest of the world,” says Tristan Harris.
https://twitter.com/60Minutes/status...63984592076802

Amerikanska tv-programmet 60 Minutes om TikTok i Kina vs TikTok i väst. Algoritmer i Kina föredrar vetenskapliga videos medan västerländska användare översvämmas med dekadens och demoraliserande trender. Ungdomar i Kina drömmer om att bli astronauter medan västerländska vill bli influencers.

Nej, det är inte sant. Kinesiska barn söker fackkunskap för att slippa skolan. Många skolor för kvällskurser har lagts ner mha regeringen och de få som existerar är svindyra. Så Tiktok är den enda källan för kunskap hos dessa.
Citera
2022-11-10, 00:55
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RysslandSplittras
Fascinerande att Kommunistkina använder exakt samma ord "dekadent" om Västvärlden, som Kommunistkinas lärofader Sovjetunionen använde om Västvärlden.

Äpplet Kommunistkina faller inte långt från trädet Sovjetunionen, ellerhur?

https://www.history.com/this-day-in-...tern-decadence

Paranoid much? Det är jag som skrivit inlägget och använt ordet dekadens, inte Kina eller Sovjet...
Hur skulle du själv beskriva innehållet på TikTok? Det är massa fördummande skräp på den appen i mitt tycke.
Citera
2022-11-10, 05:28
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Det är jag som skrivit inlägget och använt ordet dekadens, inte Kina eller Sovjet.

Sovjet använde ordet "dekadent" om Västvärlden, och Kommunistkina kopierar nu sin lärofader Sovjets användande av termen.

Citat:
Hur skulle du själv beskriva innehållet på TikTok? Det är massa fördummande skräp på den appen i mitt tycke.

Du är paranoid.
Citera
2022-11-10, 23:13
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Creepy Biden ska tydligen träffa Xi Jinping under G20 i Bali nästa vecka. Det blir första gången de tvenne träffas i egenskaper av presidenter, och de är inte längre vänner sedan USA lade om kursen mot containment.

Visst är det bra att man åtminstone utbyter några ord med varandra, men vad kan praktiskt bli resultatet av en sådan konversation? Det är uppenbart att det inte är Sleepy Joe som styr bakom kulisserna.

Fast å andra sidan är mellanårsvalet nu över, varför det finns inrikespolitiskt utrymme att släppa lite på tyglarna. Att spela tuff mot Kina är en sak, att vinna något på det en annan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback