35 542 besökare online
857 924 medlemmar • 45 859 255 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Arbetsliv och arbetsmarknad
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Kontrakt
Medlem
Kontrakts avatar
Jag skulle behova mer motivation och handlingskraft i mitt liv. Har latt for att skjuta upp saker som behover goras och att gora allt for att undvika att tanka pa det. Kan t.ex undvika nagot som borde goras, sen fa angest over att det inte ar gjort och skapar en lite negativ cirkel.

Initiativformaga ar ocksa intressant, jag tror de gar hand i hand.

Vad gor ni i ert vardagsliv for att bli effektivare? Hur tanker ni varje gang ni gar upp pa mandagmorgonen och vet att 60 timmar tunga studier vantar de nastkommande dagarna?

Ge era basta tips och beratta vad som ger er formagan att ta i hardare ju tyngre forhallandena blir. Borjar man bygga en kedja at andra hallet, dar man motiveras av framgangarna istallet skulle det vara idealiskt, iaf for mig.

Henrik_zap
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrakt
Jag skulle behova mer motivation och handlingskraft i mitt liv. Har latt for att skjuta upp saker som behover goras och att gora allt for att undvika att tanka pa det. Kan t.ex undvika nagot som borde goras, sen fa angest over att det inte ar gjort och skapar en lite negativ cirkel.

Initiativformaga ar ocksa intressant, jag tror de gar hand i hand.

Vad gor ni i ert vardagsliv for att bli effektivare? Hur tanker ni varje gang ni gar upp pa mandagmorgonen och vet att 60 timmar tunga studier vantar de nastkommande dagarna?

Ge era basta tips och beratta vad som ger er formagan att ta i hardare ju tyngre forhallandena blir. Borjar man bygga en kedja at andra hallet, dar man motiveras av framgangarna istallet skulle det vara idealiskt, iaf for mig.

Tänk långsiktigt. Det hjälper inte att stressa, gör ditt bästa, tänk inte på framtiden. Låt kroppen få den tiden den behöver för att klara av saker, sätt inte upp tidsmässiga mål, tid finns inte

Kontrakt
Medlem
Kontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik_zap
Tänk långsiktigt. Det hjälper inte att stressa, gör ditt bästa, tänk inte på framtiden. Låt kroppen få den tiden den behöver för att klara av saker, sätt inte upp tidsmässiga mål, tid finns inte

Tack for svaret, men inte direkt den typ av svar jag letade efter. Vill bli mer hogpresterande, inte ok med att inte vara det

Kanske passar traden battre i Arbetsliv & Studier? Mod?

Psychopatic
Medlem
Psychopatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrakt
Kanske passar traden battre i Arbetsliv & Studier? Mod?
Flyttar dit...

Blogg: http://richardsreactor.blogspot.com/

Porry Hatter
Medlem
Fråga dig själv om du vill vara en sopa. Jämför dina resultat med dem andra i din klass och fråga dig själv om du är nöjd med att vara sämre. Detta funkar bara ifall du verkligen bryr dig om vart du är på väg i livet. Om du har ett långsiktigare mål som du vet 100 procent att du verkligen vill uppfylla så är det bara att bestämma sig för att i detta ska jag vara bäst.

Låter kanske lite stört, men jag går runt dagarna i ända och peppar upp mig själv för hur hårt jag ska plugga, träna, äta rätt. Sedan tänker jag på hur sjukt mycket bättre än alla andra jag kommer bli när jag gjort det tillräckligt länge. Detta gäller även inför andra saker som till ex: kröka (styra damer m.a.o), sociala sammanhang, osv.

Jag tänker helt enkelt hela tiden att jag är bäst på allt. Men jag är en väldigt modest person så jag tror inte det lyser igenom allt för mycket. Men det ligger där under ytan redo att kötta.

Ko Fångare
Medlem
Ko Fångares avatar
Jag tror inte att det går att bygga upp initiativförmåga eller motivation. Jag tror att det måste komma från dig själv, att du blir motiverad för att du verkligen tycker att det du gör är kul eller att du har ett mål du gärna vill nå. Alltså VILL, som i känner för det, inte vet i bakhuvet att det vore bra att göra det här och det här.
Det kan också komma från tidigare misslyckanden som berott på brist på motivation eller initiativ från din sida.

Sartre
Medlem
Sartres avatar
Kontrakt:

försöker sova bra (ja det skiter sig rätt ofta tyvärr, men är alpha till omega).

tränar mycket och hårt.

äter totalt rätt förutom schemalagda snedsteg (exempelvis 1 pizza efter tentaveckan).

Sedan är det en mognadsprocess. Vissa är som någon skrev i forumet tidigare för länge sedan att "den unga generationen är syltryggar som blabla" och yttermera i den stilen. Tyvärr är det delvis sant, men delvis inte, varje generation har sina problem och forte'n.

Som sagt, mognadsprocess, att börja arbeta, inse att verkligheten inte direkt luktar viol eller är speciellt vänlig. Att förstå samspelet för att lyckas samtidigt som man vågar offra mycket under en viss tidsperiod för det hela. MÅNGA misslyckas med detta för att de hellre myser med flickvännen, gillar fet mat, orkar inte dra ut och springa på lördag morgon, sätta sig in i saker som de tycker är svåra etc.

Det handlar väl egentligen om hur man ser på sig själv också, ifall man ser sig själv som "bättre" än många andra jävla boskapskötton så bör man agera därefter också. Bättre menar jag inte att man äger mer rätt till livet eller något sådant dumt, utan mer att man sett och ser hur det går för folk som inte tar vissa saker på allvar. Det går helt enkelt åt helvete eller så får de ett sjukt tråkigt och mediokert liv. Choose life?

Flytande_argot
Medlem
Flytande_argots avatar
Aktivera kroppen fysiskt. När man är trött, seg och såsig så tänker man inte att man ska bli piggare och mer motiverad och få mer energi av att ta ut sig ännu mer, men det fungerar.

Jogga, ut och promenera och fokusera på vad du verkligen vill uppnå. Fan livet rinner ju iväg mellan fingrarna på en fortare än vad man tror. Små delmål är ju också lättare att nå än stora grandiosa mål.

Roliga länkar dagligen: http://cuzz.cazooka.se/

Kontrakt
Medlem
Kontrakts avatar
Manga bra svar! Kan absolut se anledningarna till min situation. Vaxte upp i en oambitios miljo, hade det alldeles for latt i skolan och blev slapp. Nu borjar jag kanna mig motiverad och redo for att gora ett allvarligt forsok.

Ville ha nagot att tanka pa/jobba med nar det kommer motgangar och harda tider.

Svara på ämne
Topp Dela »