Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Jag talar väl för döva öron men jag tycker att frånvaron av empati är skrämmande. Även om Rysslands agerande är helt obegripligt och dessutom ondskefullt så är det stor chans att ryssen som fick en granat i röven är en normal familjefar som fått ett gevär i handen och tvingats ut till fronten.
I krig är det alltid de som har minst makt och inte har någon som helst ambition att kriga som råkar mest illa ut
Det sitter folk här och tror att de vunnit något i ett tv-spel när någon video visas på en soldat som dör i plågor.
Åk ner och kriga om ni tycker det är kul. Första dagen vid fronten kommer ni skita på er. Iaf om ni inte lärt er att tömma tarmarna innan striden
Om någon däremot skulle köra upp en granat i Putins arsle skulle även jag delta i skadeglädjen
Varje död är en tragedi. Med det sagt skulle jag haft större empati för Ryssland och deras soldater om:
*) Ryska soldater inte bedrivit folkmord (ex.vis i Bucha) eller terroriserat civilbefolkningen (våldtäkter, tortyr, ...)
*) Rysk TV inte gav utrymme till Anton Krasovsky och liknande vidriga propagandister.
*) Flashback inte var nerlusade av Rysstroll som tycker det är helt i sin ordning att Ryska soldater slaktas i Ukraina. Rent allmänt lyser vettiga personer från den Ryska sidan med sin frånvaro.
*) Putin inte hotade med kärnvapen så fort han inte får som han vill.
Kan egentligen göra listan hur lång som helst, men det räcker såhär. Det är ett väldigt sorgligt skådespel vi bevittnar i Ukraina, och (svart) humor är ett sätt som jag använder för att hantera de känslor som uppstår när jag ser en annan människa sprängas ihjäl. Tycker synd om alla Ryssar som får sätta livet till i Putins anfallskrig mot Ukraina. Det är fel, helt enkelt.