2022-11-05, 09:24
Medlem
Duerfs avatar
Nu väntar vi bara på den obligatoriska debattartikeln i Aftonbladet från Kurdo Baksi om vilket svek detta är. Han kan säkert återanvända någon av de tidigare debattartiklarna utan att någon märker.

Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Varför är vänstern så intresserade av att utöka samarbetet med kurder? Är det för att de vill ge ”rätt” islamister politisk makt i Sverige?

Det var för att sossarna var tvungen att köpa stöd från den politiska vilden Amineh Kakabaveh, som mer eller mindre var en kurdisk lobbyist senaste åren.
Senast redigerad av Duerf 2022-11-05 kl. 09:27.
Citera
2022-11-05, 10:35
Medlem
kubuns avatar
Kristersson har nyss varit i TV4 och förklarar sig vad det nu betyder att Sverige tar avstånd från YPG och resten av organisationer som har samröre med PKK. Han säger att inget är nytt och avtalet som tecknats skall gälla men den känsligaste frågan av Jenny om utvisningar duckade han för så jag ett tag trodde han skulle försvinna under bordet.

Kan komma att bli ett enormt rabalder här hemma om Erdogan verkligen står på sig å kräver utvisningar. Hur många av den där långa önskelistan Erdogan har på utvisningskrav har Sverige verkställt? Jag har då inte hört om någon. Kan de verkligen smygas iväg utan att det kommer att protestdemonstreras osv? Jag tror det inte!
Citera
2022-11-05, 10:42
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
De flesta förstår att Sverige redan är med i NATO, sen 60-talet. Däremot inte på pappret.
Men nu blir det mer påtagligt och mer ett direkt ett hot mot Moskva. Därför är det en stor grej.
Erdogan är väl antagligen i kläm mellan öst och väst. Därför blir det mycket dubbelspel hela tiden.
På vilket sätt blir det ett mer hot bara för att Sverige på papperet är ett NATO-land? Fattar du trögt när du fortfarande inte förstår att allt för Ryssland handlar om hur Sverige och Finland flyttar NATO-infrastruktur till den gränsen? Det handlar inte om att Putin suger av Erdogan bakom dörrar och ber honom att inte släppa in Sverige i NATO. Sverige är redan de facto ett nato land
Citera
2022-11-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur vet du det? Uttalandet från Stoltenberg häromdagen talar för att press förekommer bakom kulisserna:

https://www.dn.se/varlden/nato-chefen-pressar-turkiet-att-godkanna-sverige-och-finland/

Jag har kollat presskonferensen. Sluta länka mig DN, Aftonladet.
Det förekom ingen press från Stoltenberg.
Citera
2022-11-05, 11:06
Medlem
https://twitter.com/ZnarBozkurt/status/1588831039463432192?s=19

Den här killen skulle bli skickad till Turkiet pga hans samröre med PKK. Men efter mycket påtryckningar från diverse vänsterpartister och att man nämnde hur homosexuellt omöjligt det är att skicka hem honom så fick han stanna.

Hans tack?

Gör mer politik och hota Sveriges chanser till NATO. Kommer han stanna kvar om Sverige blir attackerat? Nej. Han lär rymma som han rymde Turkiet.

Citera
2022-11-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
På vilket sätt blir det ett mer hot bara för att Sverige på papperet är ett NATO-land? Fattar du trögt när du fortfarande inte förstår att allt för Ryssland handlar om hur Sverige och Finland flyttar NATO-infrastruktur till den gränsen? Det handlar inte om att Putin suger av Erdogan bakom dörrar och ber honom att inte släppa in Sverige i NATO. Sverige är redan de facto ett nato land

Tyvärr är det du som är trög eller väldigt omogen.
Nu kan NATO göra lite som de vill på Svensk mark och behöver inte smyga.

Avtalet om NATO skydd är en relik från 60-talet som handlade om att Sverige inte skulle skaffa kärnvapen. Sen blev det lite si och så i alla fall.
Jag tror inte att avtalet skulle fungera i modern tid. Varför ska NATO offra sig för oss om vi inte är med i NATO? Löjlig tanke! Så viktiga är vi inte för någon?
Citera
2022-11-05, 11:22
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Tyvärr är det du som är trög eller väldigt omogen.
Nu kan NATO göra lite som de vill på Svensk mark och behöver inte smyga.

Avtalet om NATO skydd är en relik från 60-talet som handlade om att Sverige inte skulle skaffa kärnvapen. Sen blev det lite si och så i alla fall.
Jag tror inte att avtalet skulle fungera i modern tid. Varför ska NATO offra sig för oss om vi inte är med i NATO? Löjlig tanke! Så viktiga är vi inte för någon?
Sverige kan fortfarande sätta förbehåll i sitt medlemskap din korkade åsna. Tror du NATO kan göra vad som helst bara för att Sverige blir medlemmar officiellt? Men om Sverige och Finland accepterar att NATO placerar kärnvapen och tung infrastruktur längs Ryssland så kommer Ryssland svara med att placera samma typ av infrastruktur för att balansera det. Det är vad allt handlar om, det handlar inte om att Putin till varje pris bävar och mutar Erdogan att han ska stoppa svensk ansökan eller att Putin kommer invadera oss. Korkade idiot.

Uppenbarligen vill "NATO" offra sig för oss när de redan gett oss säkerhetsgarantier trots att vi inte ens är med officiellt. Uppenbarligen ville USA skydda Sverige på 60-talet trots att vi inte var med officiellt. Men i grund och botten finns det absolut inget intresse för Ryssland att attackera Sverige. Varför i helvete skulle dom göra det? Vad fan tjänar dom på det?

Kan du nu erkänna att din idiot-teori om att Putin bakom dörrarna bett Erdogan i maskopi att stoppa svensk NATO-medlemskap är ett bisarrt påstående som saknar helt relevans och logik?
Citera
2022-11-05, 11:26
Medlem
Haha trodde aldrig jag skulle se svärjisar sitta och vurma för att en Islamist i ett annat land ska få kontrollera svensk utrikespolitik, och heja på när den svenska regeringen kryper för han.
Citera
2022-11-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Jag har kollat presskonferensen. Sluta länka mig DN, Aftonladet.
Det förekom ingen press från Stoltenberg.

Vad vill du att jag länkar till istället?

Så här sa Stoltenberg: "Finland och Sverige lever upp till överenskommelsen med Turkiet. De har blivit starka samarbetsparter i vår gemensamma kamp mot terrorismen i alla dess former. De har helt klart förbundit sig till en långvarig överenskommelse med Turkiet för att ta itu med era säkerhetsbekymmer. Det är dags att välkoma Finland och Sverige som fullvärdiga medlemmar i Nato, uppmanade Stoltenberg."
Citera
2022-11-05, 11:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Haha trodde aldrig jag skulle se svärjisar sitta och vurma för att en Islamist i ett annat land ska få kontrollera svensk utrikespolitik, och heja på när den svenska regeringen kryper för han.
Ja man baxnar fan.

Det får mig att tänka på det här citatet:

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

/Benjamin Franklin

Det är även signaturen till Regulus, en skribent på forumet.
Citera
2022-11-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja man baxnar fan.

Det får mig att tänka på det här citatet:

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

/Benjamin Franklin

Det är även signaturen till Regulus, en skribent på forumet.
Tydligen är vissa auktoritära Islamistledare okej medans andra (Iran) är helt förkastliga.

Billström måste vara en av de vekaste utrikesministrarna på länge, total avsaknad av ryggrad. Säga vad man vill om t.ex Wallström men hon hade åtminstone stake att öppet fördöma Saudiarabiens människorättsvidriga handlingar och det fick hon skit för från svensk höger.
Citera
2022-11-05, 13:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Tydligen är vissa auktoritära Islamistledare okej medans andra (Iran) är helt förkastliga.

Billström måste vara en av de vekaste utrikesministrarna på länge, total avsaknad av ryggrad. Säga vad man vill om t.ex Wallström men hon hade åtminstone stake att öppet fördöma Saudiarabiens människorättsvidriga handlingar och det fick hon skit för från svensk höger.
Jo så är det. Slickeriet av t ex Saudiarabien är vidrigt.

Jag tror Billström är så extremkåt på att vara med i Nato att han skänker Gotland till Turkiet om det krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in