Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-02, 17:35
  #553
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså är det här ett jävla skämt? Hur fan kan trådjäveln om en jävla journalist som rimmat på en politikers jävla förnamn (på ett privat jävla skrivblock!) ens vara ett intressant/aktuellt diskussionsämne överhuvudtaget?! Jävla masspsykos!
Uppenbart eftersom många komenterar. Så även du.
Citera
2022-11-02, 17:58
  #554
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Hon kommer tvingas lämna TV4. Varför skall dom ha en inrikespolitisk reporter på lönelistan som dom inte kan använda för det uppdraget. TV4 ägs av börsnoterade Telia och är ingen social inrättning. Ny VD finns också som kommer rensa upp efter Castens kaos och hålla alla om ryggen ledning. Först blir det för reporterns del att få sortera gem i källaren på fyran sedan drar man arbetsbrist kortet då är det godnatt och ut. Såvida hon inte hinner tröttna själv först. Problemet är hon är bränd även för andra seriösa media hus så nytt jobberbjudande kanske inte poppar upp så lätt.
Är Anneli Megner Arn anställd på TV4 eller frilans?
Citera
2022-11-02, 18:13
  #555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså är det här ett jävla skämt? Hur fan kan trådjäveln om en jävla journalist som rimmat på en politikers jävla förnamn (på ett privat jävla skrivblock!) ens vara ett intressant/aktuellt diskussionsämne överhuvudtaget?! Jävla masspsykos!

Så du tycker att bolag där bla svenska staten äger nästan hälften inte ska rapportera opartiskt? Okej. Om reportrar går runt och skriver att Märta är ett jävla äckel, tror du dom rapporterar opartiskt? Haha du är lite efterbliven
Citera
2022-11-02, 18:22
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De som jobbar där ska vara objektiva i sin rapportering. Detta var en anteckning, ingen rapportering.

Så om du antecknar och tycker att en person är en idiot som du ej gillar, denna person kommer du rapportera stenhårt objektivt till? Försök att tänka
Citera
2022-11-02, 18:25
  #557
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Cancelkultur när man gör bort sig när man utövar sitt yrke? Håller inte med alls.

Att beskriva personer med epitet är i sig inget politiskt ställningstagande, men sker det bara på selektivt utvalda personer, ligger det åtminstone en personlig motvilja mot personen i fråga.
Cancelkultur är ett överdrivet intresse för att märka ord och tal i syfte att finna vägar att känna sig kränkt. Det här är ett solklart fall av det, trots att ingen ens känt sig kränkt.

Man har i förväg bestämt sig för att någon "kan" känna sig kränkt och agerat efter det.
Sen finns det idioter som tar det steget längre och kallar det för att vara politiskt partisk.
Patetiskt!
Citera
2022-11-02, 18:33
  #558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Cancelkultur är ett överdrivet intresse för att märka ord och tal i syfte att finna vägar att känna sig kränkt. Det här är ett solklart fall av det, trots att ingen ens känt sig kränkt.

Man har i förväg bestämt sig för att någon "kan" känna sig kränkt och agerat efter det.
Sen finns det idioter som tar det steget längre och kallar det för att vara politiskt partisk.
Patetiskt!

Du tillhör ett parti där en reporter tycker att du är god med rätta värderingar. Jag tillhör ett annat parti där man inte håller med och kallar för slebba i anteckningar som en opartisk journalist. Tror du på fullaste allvar att man kommer att rapportera rättvist och opartiskt angående dig och mig?
Citera
2022-11-02, 18:56
  #559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
"Megner Arn, som har en bakgrund som civilingenjör i miljö- och kemiteknik från KTH, belönades 2013 med Guldspaden för avslöjanden inom hemtjänsten och äldrevården. Megner Arn sitter även i styrelsen för Föreningen grävande journalister."

Samma utbildning som Björn Söder. De kanske kunde diskutera molekyler med varandra.
Små saker alltså.

"ANNELI MEGNER ARN
De senaste dryga tio åren har jag varit på TV4, alltid med ett särskilt intresse för miljö och vetenskap. Jag har rapporterat om både problem, lösningar och fascinerande fenomen i naturen. Från början är jag civilingenjör från KTH, med inriktning mot miljövård, men har alltså senare sadlat om till journalist. Som reporter har jag - förutom TV4 - arbetat för flera olika tidningar och för Naturmorgon, SR P1. På vår nya redaktion hoppas jag att på att kunna bidra till en bättre förståelse för hur miljöproblemen hänger ihop och en inblick i vad som kan komma att bli framtidens möjligheter."
https://www.tv4.se/artikel/5db2e0b04...apsredaktionen

Så vetenskapsredaktionen ska inte få fortsätta jobba som politikreporter?
Hårt straff!
Vad gjorde hon där över huvud taget?
Citera
2022-11-02, 18:58
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
"Megner Arn, som har en bakgrund som civilingenjör i miljö- och kemiteknik från KTH, belönades 2013 med Guldspaden för avslöjanden inom hemtjänsten och äldrevården. Megner Arn sitter även i styrelsen för Föreningen grävande journalister."

Samma utbildning som Björn Söder. De kanske kunde diskutera molekyler med varandra.
Små saker alltså.

Gav hon priset till sig själv?

"Guldspaden är ett pris inom svensk journalistik som sedan 1991 delas ut av Föreningen Grävande Journalister"

Är det vanligt med Vetenskapsredaktionen som grävande reportrar?
Citera
2022-11-02, 19:34
  #561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nä, ingen människa är opolitisk men bara för att DU är vänster är du fine med att alla som jobbar i media är vänsteraktivister.. nej, det är inte "självklart" och du får väl själv jobba ihop dina pengar än att räkna med att daddas av staten. Behålla mer av ens egna intjänade pengar, "gud vad hemskt".

Nej jag hade varit fine med om de skrivit motsvarande om en vänsterpolitiker med i sitt anteckningsblock. Jag bryr mig intd vad de skriver där, men rapporteringen ska ju vara fri från åsikter. Sedan tror jag att det är fler vänstermänniskor i den yrkeskåren än högermänniskor. Men det beror nog mest på att man inte jobbar med det om man främst är intresserad av pengar, man jobbar med det för att man bryr sig om andra människor. Det är en hård bransch när det gäller att få fast jobb.
Citera
2022-11-02, 19:37
  #562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee.
Så om du antecknar och tycker att en person är en idiot som du ej gillar, denna person kommer du rapportera stenhårt objektivt till? Försök att tänka

Menar du om? De ska ju inte rapportera till EB…

ja vad tror du? Frågor till politiker och intervjuer brukar vara väldigt lika oavsett partitillhörighet. Journalisten har inte en chans att blanda in egna politiska åsikter där och dessutom ligger det i själva grunden för journalistyrket att inte göra det.
Citera
2022-11-02, 20:02
  #563
Medlem
Alla på TV 4 hatar Ebba mer än dom hatar Jimmie. Hon som erkände tog en kula för laget bara..
Citera
2022-11-02, 20:49
  #564
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee.
Du tillhör ett parti där en reporter tycker att du är god med rätta värderingar. Jag tillhör ett annat parti där man inte håller med och kallar för slebba i anteckningar som en opartisk journalist. Tror du på fullaste allvar att man kommer att rapportera rättvist och opartiskt angående dig och mig?
På vilket sätt skulle det hindra henne från att rapportera opartiskt genom att skriva Ebba Slebba i sina anteckningar?

Jag avskyr hälften av de anställda på min arbetsplats, men inte gör jag ett sämre arbete för det.

Kan du komma med ett exempel på hur hennes politiska rapporter skulle vara färgade av att hon skrev Ebba Slebba i sina anteckningar och på vilket sätt det skulle lura läsaren i fel riktning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback