• 7
  • 8
2022-08-11, 14:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lars Mittank, Varna, Bulgarien, 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare
Lars Mittank!
Utan minsta tvekan!
Jag kan inte släppa bilden från övervakningsfilmen hur han springer ut från flygplatsen och bara försvinner.

Det har du helt rätt i.

Här tar du också upp ett mycket märkligt och mystiskt försvinnande. En orsak till varför detta fall har fått en rent otrolig spridning internationellt beror just på övervakningskameran som fångar Mittank när springer iväg i full fart på flygplatsen. Den 8 juli var det åtta år sedan han försvann och vad jag känner till finns det inte ett enda säkert spår efter honom.

(FB) Flykt i panik: Lars Mittank, Varna, Bulgarien, 2014.
Citera
2022-08-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta är det försvinnande som intresserar mig allra mest av alla fall.

Har också läst mycket om detta fall. Bl. a. de böcker som har blivit utgivna i USA. Han verkligen funderat mycket över detta kusliga och märkliga massförsvinnande som skedde för över 30 år sedan. Ett verkligt skrämmande försvinnande.

(FB) The Springfield three, försvinnandet av 3 kvinnor i Missouri 1992.

Ja Yorkshireterriern Cinnamon var vittne till vad skedde natten mot den 7 juni. Vi vet att åtminstone tjejerna låg och sov när någon/några troligen ringde på. Hon bör ha varit det enda ögonvittnet och när andra personer kom till fastigheten 1717 East Delmar så var hon mycket orolig och rädd. Hon ville bli buren hela tiden. Ja bara glödlampan var trasig. Inga tecken på våld men någon hade placerat de tre kvinnornas handväskor/plånböcker på ett märkligt sätt.

Jag tror att den person/personer som bortförde The Springfield Three var en förtroende ingivande person. Kanske någon iförd en uniform från gasverket i Springfield?

Tack för ytterligare info i detta fall!

Varför just gasverket?

Vilka böcker kan du rekommendera?
Citera
2022-08-11, 16:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Boken om The Springfield Three.

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Tack för ytterligare info i detta fall!

Varför just gasverket?

Vilka böcker kan du rekommendera?

En av de starkast misstänkta bodde och arbetade då trion försvann i just Springfield. Om jag nu inte minns fel så var det för gasverket han arbetade.

Du har en bok vid namn The Missing Three, 2015, av Dave J. Warren. Vet inte om den här boken har utgivits i Sverige.

Citat från främre omslaget:

"The Story of The Missing Three Women of Springfield".
Citera
2022-08-11, 16:31
Medlem
Ska jag välja ett utländskt fall så är nog ändå Madeleine McCann försvinnande det som vore intressantast att få svar på.

Mest för att det ändå var en historia man själv följde när det var aktuellt.

Jag har en känsla också att svaret skulle bli ganska stort och få stor påverkan. I många andra fall anar jag att det blir lite mer typ.. jaså, där hamnade han. Alltså man vet många förmodligen är döda, men kan inte hitta kroppen.

Det är skoj att fantisera ihop en förklaring till försvinnandet.

T ex om man försvinner spårlöst på en flygplats så antar jag att det mest troliga är att man kröp in i hjulutrymmet i något flygplan men sedan föll ner utan att någon uppmärksammade det. Det kan ju mycket väl hända om planet befinner sig ute över havet. Enda svagheten i den teorin är väl kanske att man brukar ramla av planet vid landning eller start i sådana fall.
Citera
2022-08-13, 13:13
Medlem
Emil Petrov skulle jag säga.
Citera
2022-08-13, 14:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Nadzieja
Emil Petrov skulle jag säga.

Ett försvinnande som jag inte känner till något om och har ej heller läst tråden här tidigare.

(FB) Emil Petrov, 20 försvunnen i Warzava

Handlar det här försvinnandet om en svensk som har försvunnit i Polen?
Citera
2022-08-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett försvinnande som jag inte känner till något om och har ej heller läst tråden här tidigare.

(FB) Emil Petrov, 20 försvunnen i Warzava

Handlar det här försvinnandet om en svensk som har försvunnit i Polen?

Han var finsk tror jag, därför nämnde jag honom i denna tråd. Bodde dock med sin far i Stockholm.
Emil kontaktade familjen senast när han var i Warszawa, nånting i utredningen pekade dock på att han begav sig till Kraków- detta bekräftades inte av polisen och familjen började då söka på egen hand.
Jag stötte på hans syster som delade ut flygblad när de kom ner för att leta efter honom, bak i 2010. Affischer om hans försvinnande fanns överallt i, åtminstone centrala, Kraków. Minns att under några dagar verkade de vara så nära att hitta honom, de gick liksom i hans spår, det var också en ganska aktiv grupp på facebook. Många verkade ha sett honom, tipsade osv.
Citera
2022-08-13, 23:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan ha råkat ut för ett mycket grovt brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Nadzieja
Han var finsk tror jag, därför nämnde jag honom i denna tråd. Bodde dock med sin far i Stockholm.
Emil kontaktade familjen senast när han var i Warszawa, nånting i utredningen pekade dock på att han begav sig till Kraków- detta bekräftades inte av polisen och familjen började då söka på egen hand.
Jag stötte på hans syster som delade ut flygblad när de kom ner för att leta efter honom, bak i 2010. Affischer om hans försvinnande fanns överallt i, åtminstone centrala, Kraków. Minns att under några dagar verkade de vara så nära att hitta honom, de gick liksom i hans spår, det var också en ganska aktiv grupp på facebook. Många verkade ha sett honom, tipsade osv.

Tack för den här informationen.

Kände inte till det här försvinnandet tidigare. Har svårt att tänka mig att han fortfarande efter 12 år som försvunnen fortfarande skulle vara i livet. Han kan mycket väl ha råkat ut för ett grovt brott.
Citera
2022-11-01, 23:34
Medlem
Stopplikts avatar
Emanuela Orlandi. Lätt. Förvånas över att det inte finns någon tråd om försvinnandet på Flashback.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback