Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-01, 06:35
  #1165
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du kan inte veta domen i förväg så detta är bara din gissning, han har heller ingen immunitet nu så varför blir han inte dömd?

Jo han har immunitet mot alla brott som han inte längre kan åtalas för. Däremot saknar han immunitet mot alla brott han fortfarande kan bli åtalad för, många vars rättegångar pågår nu.
Citera
2022-11-01, 06:42
  #1166
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo han har immunitet mot alla brott som han inte längre kan åtalas för. Däremot saknar han immunitet mot alla brott han fortfarande kan bli åtalad för, många vars rättegångar pågår nu.

Så du har inget underlag för att säga att han har begått några brott. Jag ska hjälpa dig dock:
https://twitter.com/MchStereo/status...87467941281793
Citera
2022-11-01, 06:43
  #1167
Avstängd
David Icke fick komma tillbaka till MusksTwitter.
Mindre än ett dygn senare var han avstängd igen...
Citera
2022-11-01, 07:46
  #1168
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
David Icke fick komma tillbaka till MusksTwitter.
Mindre än ett dygn senare var han avstängd igen...
Definitivt ingen postare jag tänker läsa, men det vore intressant om Musk börjat ändra reglerna. Har du länk på det?
Citera
2022-11-01, 07:51
  #1169
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Definitivt ingen postare jag tänker läsa, men det vore intressant om Musk börjat ändra reglerna. Har du länk på det?
Jepp, här:
https://davidicke.com/2022/10/30/twi...s-meme-was-my/
Citera
2022-11-01, 07:55
  #1170
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jepp, här:
https://davidicke.com/2022/10/30/twi...s-meme-was-my/
Jag är inte 100% säker. Men jag misstänker att det kan vara en bluff. Jag undrar om Icke verkligen kommit in och blivit utkastad igen eller om han bara påstår det själv. Det måste komma från fler och mer trovärda källor innan jag kommer att tro på det.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-01 kl. 08:06.
Citera
2022-11-01, 08:15
  #1171
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är inte 100% säker. Men jag misstänker att det kan vara en bluff. Jag undrar om Icke verkligen kommit in och blivit utkastad igen eller om han bara påstår det själv. Det måste komma från fler och mer trovärda källor innan jag kommer att tro på det.
01:08:00 och framåt pratar Ryan Christian (The Last American Vagabond) om det och han brukar vara extremt noga med att inte lämna ut felaktig information.
https://m.youtube.com/watch?time_con...ature=emb_logo
Bilden på twitterkontot som blivit avstängt ser äkta ut.
Citera
2022-11-01, 08:19
  #1172
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
01:08:00 och framåt pratar Ryan Christian (The Last American Vagabond) om det och han brukar vara extremt noga med att inte lämna ut felaktig information.
https://m.youtube.com/watch?time_con...ature=emb_logo
Bilden på twitterkontot som blivit avstängt ser äkta ut.
Det måste nog bli mer erkända källor innan jag skall köpa det i alla fall
När Musk börjar ändra politiken för Twitter tror jag att det kommer att skrivas en hel del i större media. (Dessa ljuger också, men på ett annat sätt )
Citera
2022-11-01, 08:27
  #1173
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det måste nog bli mer erkända källor innan jag skall köpa det i alla fall
När Musk börjar ändra politiken för Twitter tror jag att det kommer att skrivas en hel del i större media. (Dessa ljuger också, men på ett annat sätt )
Nja, om MSM skrivet något om Musk så är det nog enbart för att avleda från det som VERKLIGEN är viktigt.

Förresten.....vad är en trovärdig källa enlig dig?
Existerar det ens något sådant?
__________________
Senast redigerad av adaptern 2022-11-01 kl. 08:30.
Citera
2022-11-01, 08:35
  #1174
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nja, om MSM skrivet något om Musk så är det nog enbart för att avleda från det som VERKLIGEN är viktigt.

Förresten.....vad är en trovärdig källa enlig dig?
Existerar det ens något sådant?
Det får vi ta i en annan tråd. Jag tror inte Musk har släppt in Icke och sedan bannat honom.
Citera
2022-11-01, 08:36
  #1175
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det får vi ta i en annan tråd. Jag tror inte Musk har släppt in Icke och sedan bannat honom.
Då får vi enas om att vara oense 👍
Citera
2022-11-01, 10:25
  #1176
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Chief Twit verkar ha gone loco, helt klart. Hade bolaget handlats på börsen hade aktien fallit med typ 15%.

Nu verkar han sparka folk till höger och vänster utan att ha någon direkt plan för vad han ska göra.
He's squandering a lot of expertise that is not easily replaced..
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
I USA har vi en lag (47 U.S.C. § 230 (CDA)) som skyddar plattformarna från ansvar för vad folk postar, på Twitter, Facebook, Youtube, o.s.v. Så det anses vara individen som postar som gör sig skyldig till brott, inte plattformen. Så på så sätt sitter Chief Twit rätt säker. Annars hade inte några social medier kunnat existera alls.
Den lagen skyddar honom dock bara i USA och inte i Europa. Dessutom är det ju den lagen som Trump vill ta bort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback