2022-10-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Du menar att eftersom ryssland gått in med soldater i ukraina så får man inte fråga sig varför?
Vi ska blint gå på att putler är elak och fick ett ryck och anföll ukraina i ett anfall av imperialism eller alternativt utan att ha någon anledning?

Citat:
Vi ska blint gå på att putler är elak och fick ett ryck och anföll ukraina i ett anfall av imperialism eller alternativt utan att ha någon anledning? [/quote]

Nej Putin er en helt normal Russisk diktator rundet af gammel Russisk tradition, som tilskriver diktatoren at overfalde nabolande når det passer ham, i hans imperialistiske stræben efter Russisk verdensherredømme.
Citera
2022-10-31, 21:22
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Du menar att eftersom ryssland gått in med soldater i ukraina så får man inte fråga sig varför?
Vi ska blint gå på att putler är elak och fick ett ryck och anföll ukraina i ett anfall av imperialism eller alternativt utan att ha någon anledning?
Inte elak utan totalt efterbliven men denna gång gick inte hans handlande som förväntat, stackars 165cm ( lång &#129325 väskbajsare
Citera
2022-10-31, 21:24
Medlem
%s avatar
Undrar hur lång tid ryssen har råd med kriget. Det måste tära enormt på statskassan. De nya rekryterna får köpa all utrustning själva och om de har tur får de en rostig AK, en del får inget vapen alls. Sen blir de utkastade på fronten utan mat och vatten. Det har dessutom varit problem med löneutbetalningarna till soldaterna. Vidare är ett stort kapitalflöde ut ur Ryssland. De som har råd tar med sig tillgångarna och flyttar. Sanktionerna börjar nog svida rejält nu, för att inte tala om de missade olje och gas intäkterna.
Citera
2022-10-31, 21:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Ukrainakriget ÄR ett propagandakrig. Om du inte förstår det så har du nog blivit vilseledd befarar jag.

Och om du inte förstår första gången vad jag ville ha sagt i mitt förra inlägg så får du läsa en gång till, ända fram tills du fattar.

Har jag sagt att Putin kommer att vinna kriget beroende på vad jag skriver? Nej då så, men jag tycker inte om alla massmediaindoktrinerade papegojor som har huvudet under armen, om du förstår vad jag menar?

Vart fasiken fick du idén om att massmedia är ett sanningsvittne? Det är ju några få gigantiska bolag endast som äger allting här i västvärlden, och beroende på ägare så har de massor att säga till om. Massmedia har ingen skyldighet att rapportera sanningen kring Ukrainakriget om du nu trodde det. Det blir liksom inte fängelsevistelse för att grovt ha förlett följarna.
Nej jag förstår inte vad du menar. Fundera så här, varför stöder du en diktatur som har angripit ett fritt land. Var får du din information ifrån då. Får du den från de som angripit ett fredligt land? Kan du tala om för mig exakt varifrån den kommer. Vet du det ens själv?
Du säger att media ljuger om kriget. Vad exakt är det de ljuger om. Kan du tala om det för mig?

Sen mal du på om USA i dina inlägg. Men om det är så att du anser att USA har gjort fel i t.ex. Irak. Betyder det då att Ryssland får göra fel i Ukraina. För om Ryssland får göra fel i Ukraina, måste USA få göra fel också. Eller hur?

Så antingen menar du att USA och Ryssland gjort fel. Eller så menar du att både USA och Ryssland har rätt att göra vad de gjort. Så hur ska du ha det egentligen?
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-31 kl. 21:35.
Citera
2022-10-31, 21:30
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Undrar hur lång tid ryssen har råd med kriget. Det måste tära enormt på statskassan. De nya rekryterna får köpa all utrustning själva och om de har tur får de en rostig AK, en del får inget vapen alls. Sen blir de utkastade på fronten utan mat och vatten. Det har dessutom varit problem med löneutbetalningarna till soldaterna. Vidare är ett stort kapitalflöde ut ur Ryssland. De som har råd tar med sig tillgångarna och flyttar. Sanktionerna börjar nog svida rejält nu, för att inte tala om de missade olje och gas intäkterna.

Håller med dig, men det tar ett tag innan man ser ett gigantiskt förfall.
Men allt pekar på en total-kollaps inom snar framtid.
Citera
2022-10-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Finns nog ingen normalt funtad människa i hela Ukraina som vill ha krig. Däremot så är det nog väldigt många som förstår att om man underkastar sig Kremls ok som man gjorde i så många årtionden så finns det risk att man aldrig eller åtminstone inte under överskådlig tid kan kasta av sig detta ok.
Enda alternativet för Nazityskland var villkorslös kapitulation och ett från rysk sida villkorslöst tillbakadragande med ukrainska krav är väl det enda som finns att erbjuda vid ett förhandlingsbord.

Har du kollat Minsk-avtalen?
Har neutraliteten varit skadlig för Schweiz tycker du? Det har aldrig varit fråga om att erövra land. Det handlar om NATO och imperialistisk expansion av USA mot ryssland.

Var och en med lite under pannbenet fattar att ett gigantiskt land som ryssland inte motiveras av att utöka med donbas/luhansk för att utöka rysslands areal. Det handlar om andra saker. Är inte det uppenbart? Har du sett en karta någon gång och kollat hur litet donbas/luhansk är?

USA har i årtionden jobbat på att omforma ukraina till något som man kan bryta loss från dåvarande sovjet och nuvarande ryssland. Då genom att stödja nazister. Efter det genom NGOer, köpa västvänliga politiker och medier.
Läs denna av professor Sussman:
https://covertactionmagazine.com/2022/09/12/ukraine-the-cias-75-year-old-proxy/
Citat: "...this began a steady progression of NATO enlargement, which certified Ukraine as a future member and a de facto associate member and brought arms deliveries, weapons training, and coordinated war games with the Ukrainian army in anticipation of a war with Russia—along with bank accounts for cooperating Ukrainian politicians".
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Ryssland har enorma förråd av vapen, så de kan säkerligen hålla på hela 2023 i någorlunda samma takt.
Frågan är dock hur länge de väpnade styrkorna och ledande politiker har tålamod med Putlers alltmer av fiasko till specialoperation.
Det börjar bli VK1 vibbar.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Konvojen med fraktfartygen kör vidare och närmar sig nu vatten utanför Bulgarien. Nu börjar folk redan skämta om Peskovs uttalande haha. Tror inte ryssen vågar sänka nåt fraktfartyg.

https://twitter.com/DarthPutinKGB/status/1587161653384290305

De flesta av skeppen är utländskt flaggade så det skulle få konsekvenser som ryssarna vet kommer göra ont och dom kommer ångra.

Ryssarna är fan i mig patetiska terrorister. Avskum på jorden.
Citera
2022-10-31, 21:33
Medlem
Tror ni Ryssland vinner nu när dom tar kål på el vatten och mobilnät i Ukraina.

Lär bli kallt i Kiev framöver.
Citera
2022-10-31, 21:33
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ukrainakriget ÄR ett propagandakrig. Om du inte förstår det så har du nog blivit vilseledd befarar jag.

Och om du inte förstår första gången vad jag ville ha sagt i mitt förra inlägg så får du läsa en gång till, ända fram tills du fattar.

Har jag sagt att Putin kommer att vinna kriget beroende på vad jag skriver? Nej då så, men jag tycker inte om alla massmediaindoktrinerade papegojor som har huvudet under armen, om du förstår vad jag menar?

Vart fasiken fick du idén om att massmedia är ett sanningsvittne? Det är ju några få gigantiska bolag endast som äger allting här i västvärlden, och beroende på ägare så har de massor att säga till om. Massmedia har ingen skyldighet att rapportera sanningen kring Ukrainakriget om du nu trodde det. Det blir liksom inte fängelsevistelse för att grovt ha förlett följarna.

Tycker du ska googla vad regeringen kan och inte kan säga till media att göra Passa även på att kolla upp vad ett utgivningsbevis samt ansvarig utgivare är för något Ja och så finns det en hel massa annat du behöver lära dig om media . Givetvis fungerar det inte så i ditt köra Ryssland där staten stänger ner tidningar och media samt mördar journalister det förstår vi också .

Acceptera nu att detta är ett fritt forum och ett relativt fritt media ( Ägaren har inskränkningar på det fria ordet även här då också flashback lyder under lagar som reglerar detta . I det här fallet kan du med fördel vända dig exempelvis till flashbacks regelverk för information och förklaringar till detta )
Citera
2022-10-31, 21:35
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Före ryssarnas omröstning på Krim hade man ett val där majoriteten på Krim ville tillhöra Ukraina. Men om man då har ett val sedan där 96.77% vill tillhöra Krim. Måste väl vilken idiot som helst inse att valet är riggat.

Nu har man röstat i ockuperade områden där mer än 90% av innevånarna tidigare ville tillhöra Ukraina och hör och häpna, nu vill mer än det tillhöra ockupationsmakten. Ja, men då måst det förstås vara sant, eller?
Nån sorts slutledningsförmåga måste man förstås ha.
Min slutledning blir att jag inte har en aning om vart de som bor i östra Ukraina vill höra.
Citera
2022-10-31, 21:37
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Jo en Ukrainare vill ha krig, Zelensky vill ha krig på order av bland annat Boris Johnson och USA. Fredsförhandlingar var på gång senvåren 2022, men Mr. Johnson gjorde en blixtvisit till Zelensky i Ukraina och avbröt alla sådana planer med Putin.

Du kan inte förstå dig på Ukrainakriget via massmedia, då kommer du bara att vara en papegoja åt dem.

Förresten, fördömde du Irakkriget (inklusive alla USAs interventioner) när det begav sig? Är du en sådan där typ med dubbla måttstockar? Eller är den enda anledningen till att du inte kritiserar USAs aggression nu (som då?) beroende på att massmedia inte gjorde det?

Ibland är det bra att tänka själv, då slipper man att vara en hejduk åt ondskan, och det utan att man ens fattar det själv.

Nu har ju Boris sagt upp sig sig så det är fritt fram att böja på nacken och ta hugget då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in