Citat:
Ursprungligen postat av
E-Mac.
Ukrainakriget ÄR ett propagandakrig. Om du inte förstår det så har du nog blivit vilseledd befarar jag.
Och om du inte förstår första gången vad jag ville ha sagt i mitt förra inlägg så får du läsa en gång till, ända fram tills du fattar.
Har jag sagt att Putin kommer att vinna kriget beroende på vad jag skriver? Nej då så, men jag tycker inte om alla massmediaindoktrinerade papegojor som har huvudet under armen, om du förstår vad jag menar?
Vart fasiken fick du idén om att massmedia är ett sanningsvittne? Det är ju några få gigantiska bolag endast som äger allting här i västvärlden, och beroende på ägare så har de massor att säga till om. Massmedia har ingen skyldighet att rapportera sanningen kring Ukrainakriget om du nu trodde det. Det blir liksom inte fängelsevistelse för att grovt ha förlett följarna.
Nej jag förstår inte vad du menar. Fundera så här, varför stöder du en diktatur som har angripit ett fritt land. Var får du din information ifrån då. Får du den från de som angripit ett fredligt land? Kan du tala om för mig exakt varifrån den kommer. Vet du det ens själv?
Du säger att media ljuger om kriget. Vad exakt är det de ljuger om. Kan du tala om det för mig?
Sen mal du på om USA i dina inlägg. Men om det är så att du anser att USA har gjort fel i t.ex. Irak. Betyder det då att Ryssland får göra fel i Ukraina. För om Ryssland får göra fel i Ukraina, måste USA få göra fel också. Eller hur?
Så antingen menar du att USA och Ryssland gjort fel. Eller så menar du att både USA och Ryssland har rätt att göra vad de gjort. Så hur ska du ha det egentligen?