2022-10-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Känns som det senast dygnet gått väldigt dåligt för Putin , kommer det att gå ut över civilbefolkningen nu ?

Bara en tidsfråga innan Putin börjar anklaga andra Ryssar för att de har svikit honom. Kommer bli underhållande, det här!
Citera
2022-10-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat:
Men kan det ändras? Ja framtiden är inte skriven i sten.

Nej det kan ikke ændres. Jo fremtiden er skrevet i sten.

Vestens demokratiske lande kommer aldrig at bøje sig for diktaturet Rusland - Det er skrevet i sten!

Glem jeres ønsketænkning om at i ved snedig retorik kan lure vestens demokratier til at acceptere Russisk overherredømme - det kommer aldrig til at ske - Det er skrevet i sten![/quote]

Obama pratade om en röd linje när det gäller Syrien. Den försvann fortare än någon han blinka. Så saker ändras.

Antag att GOP vinner majoritet i kongressen och Biden hamnar i riksrätt. Det är inte helt omöjligt scenario. Då har Biden annat tänka på.

Eller den bästa som var skrivet i sten: Historiens slut av Francis Fukuyama

Tror jag att Väst ger upp sitt stöd? Nej Men det finns en risk
Citera
2022-10-31, 20:54
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Fan vad tröttsamt när ni håller på och vädjar om fredsförhandlingar och försöker spela på att det vore bäst för Ukraina. Varför försöker ni komplicera till det? Det enklaste är väl om Putin drar tillbaka sina trupper?
Försök inte väva in ditt Putinrunkande i något som kan framstå som intellektuellt eller empatiskt. Ondskan lyser igenom och den blir än mer osmaklig och vidrig ju mer du försöker klä in den.

Du fattar trögt i din grumliga hjärna, Putin kommer inte att dra tillbaka sina trupper bara för att just DU vill det. Vem tror du att du är, Messias 2 eller vadå? Då kanske du kan gå över ingenmansland och tala till Ryssarna på sju språk samtidigt och få dem att retirera.

Ja snacka om att man blir trött på sådana som fattar noll på verkligheten.
Citera
2022-10-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ingen av oss kan se in i framtiden till 100 procent. Jag har inte heller sagt att vad som kommer att hända. Jag endast tagit upp att det finns risker. Inte ens sagt om risken 1 procent eller 99 procent. Risken finns för Ukraina styr inte över sitt eget öde då landet saknar resurser och måste få hjälo av andra.

England är ett problem. Landets ekonomi är jvl dålig och deras nya premiärminister sa tidigare när han var finansminister att man måste spara på militären.
Menar du Storbritannien så är de inga problem för Ukraina. Ryssland kan emellertid se deras fientlighet som ett problem. Jag ser inget problem med det.
Citera
2022-10-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
De kommer inte att lyckas, du kan sova lugnt. När svensken pratar med kollegor och vänner så existerar inte de åsikter och den propaganda som rysstrollen försöker sprida här.

De sa samma saker om talibanerna 2002. Vem vann?

Jag tror inte heller Ryssland vinner. Och om jag måste satsa pengar skulle jag satsa på Ukraina MEN ingen av experterna, ledarna och mm kan se in i framtiden.
Citera
2022-10-31, 20:58
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du fattar trögt i din grumliga hjärna, Putin kommer inte att dra tillbaka sina trupper bara för att just DU vill det. Vem tror du att du är, Messias 2 eller vadå? Då kanske du kan gå över ingenmansland och tala till Ryssarna på sju språk samtidigt och få dem att retirera.

Ja snacka om att man blir trött på sådana som fattar noll på verkligheten.
Så är det. Putin kommer inte heller att vinna kriget för att du sprider ryssarnas propaganda. Så vad vill du ha sagt egentligen, att du har funnit sanningen i ett dokument ryssarna har placerat ut på någon obskyr sida och därför vet du allting bättre än andra?
Citera
2022-10-31, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det är samma folk som ljuger hela tiden. Ni tryckte i er massvis med otestade vaccine för de lurade på er det förra året och gick omkring som fjantar med en mask över munnen för ni var rädda för en förkylning.

Vem är det som inte tillåter att Rysssland vinner och vad ska de göra åt saken? sitta hemma och gråta när Ukraina förstörs?

90 000 ryska män döda i kriget hittills för att expandera en diktatur som inte respekterar mänskliga rättigheter. Jävligt olämpligt av de stormrika ryska diktatorerna. De förtjänar hela världens och allt vårt svenska hat, men du verkar inte vara svensk.
Citera
2022-10-31, 21:01
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det är nog ingen som är förvånad att du inte kan läsa av den ekonomiska situationen.
Samma personer som inte trodde det skulle bli en krash 2008 etc.

Men denna gången kan det bli värre.
Vad är det som föranleder att mister nationalekonomen tror att det skulle bli värre denna gång? Q3rna som kommit ser rätt bra ut. Gas-lagren är fulla. Oljepriset på samma nivå dom innan kriget.
Citera
2022-10-31, 21:02
Medlem
Citat:
Nej det kan ikke ændres. Jo fremtiden er skrevet i sten.

Vestens demokratiske lande kommer aldrig at bøje sig for diktaturet Rusland - Det er skrevet i sten!

Glem jeres ønsketænkning om at i ved snedig retorik kan lure vestens demokratier til at acceptere Russisk overherredømme - det kommer aldrig til at ske - Det er skrevet i sten!

Nå nu er der nogen som synes det er formålstjenligt at bytte om på anvendernavne - man forundres efterhånden ikke mere.

For nogen timer siden kunne jeg ikke få adgang til at svare på et bestemt indlæg i en bestemt tråd.

Men for at tydeliggøre problematikken - Det er ikke SiamGnome som har skrevet ovenstående indlæg - Det er Moentos!
Citera
2022-10-31, 21:04
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Precis. Lite som när den våldtagna flickan gör motstånd. Vadå, önskar hon att våldtäkten ska fortsätta?
Bättre tiga, lyda och låta mannen göra sitt jobb.
Nu hade man en folkomröstning på Krim innan kriget började som inte erkänts i väst men den kan ändå vara riktig. Man kan ju alltid tro att det fuskas i folkomröstningar och då är demokratin död. Enligt den önskade de flesta invånarna vara fria att bestämma själva om de skulle tillhöra Ryssland eller Ukraina.

Det blir svårt om vi i Sverige ska bestämma vilken som våldtagit flicka på Krim. Putin eller Zelensky?
Citera
2022-10-31, 21:04
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
MEN ingen av experterna, ledarna och mm kan se in i framtiden.
Tack för klargörandet! Jag tror att många med mig känner att du verkligen bidrar när du delar med dig av din stora kunskap.

Ryssland kommer förlora, du kan vara helt säker på det. Inget behov av brasklappar 🌹
Citera
2022-10-31, 21:06
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
90 000 ryska män döda i kriget hittills för att expandera en diktatur som inte respekterar mänskliga rättigheter. Jävligt olämpligt av de stormrika ryska diktatorerna. De förtjänar hela världens och allt vårt svenska hat, men du verkar inte vara svensk.

90k ?
Sista siffran jag såg idag var nästan 72k döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in