Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-31, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag fattar att du är rätt trög men jag har förklarat problemet. Det har inte fungerat fint, det finns risk att om ETT tweet ligger kvar för länge så kan Twitter bli skadeståndsskyldigt på ett belopp som överstiger det belopp Elon Musk betalade för Twitter och jag tror inte han begriper det själv ännu med tanke på omständigheterna. Det säger inte jag för att jag tror att jag är smartare än Elon Musk utan för att jag inte tror att han fått saken förklarad av advokater som förstår saken bättre än honom.

Twitter har överlevt ändå eller hur, fattar du inte det?
Citera
2022-10-31, 14:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Twitter har överlevt ändå eller hur, fattar du inte det?

Jo men det betyder inte att allt är honkey dorey. Det jag försöker förklara är att det finns ett problem som Elon uppenbarligen inte förstår då han öppnar säkerhetsventilerna åt fel håll. Du kan inte ta in personer som Trump utan att först säkerställa att systemet fungerar för såna användare. Vilket inte är fallet.
Citera
2022-10-31, 14:06
Avstängd
Citat:
Jo men det betyder inte att allt är honkey dorey. Det jag försöker förklara är att det finns ett problem som Elon uppenbarligen inte förstår då han öppnar säkerhetsventilerna åt fel håll. Du kan inte ta in personer som Trump utan att först säkerställa att systemet fungerar för såna användare. Vilket inte är fallet.

Haha så lilla du tror inte att Musk förstår detta, det är inte direkt rocket science och det håller Musk redan på med.
Citera
2022-10-31, 14:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Haha så lilla du tror inte att Musk förstår detta, det är inte direkt rocket science och det håller Musk redan på med.

Nej det är inte rocket science att förstå internationell lag men jag tror inte Elon Musk är speciellt intresserad av internationell lag heller.
Citera
2022-10-31, 14:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du får förmedla din oro till Musk, kanske via Twitter. För här finns det nog ingen som kan direkt göra något.
Citera
2022-10-31, 14:19
Avstängd
Citat:
Nej det är inte rocket science att förstå internationell lag men jag tror inte Elon Musk är speciellt intresserad av internationell lag heller.

Nationella lagar i respektive land menade du nog och självklart kommer twitter följa det. De tar bort olagliga inlägg helt enkelt, inte svårare än det varit hittills.
Citera
2022-10-31, 14:59
Medlem
Kan tycka att det blir överdrivet uppblåst från båda sidor (politiskt). Men Elon är en karaktär och folk fäster sig vid hans person naturligt, oavsett positiv/negativ känsla.

Det mest pinsamma är kulturmarxisterna som ställer sig på tvären MOT att han önskar brobyggande och öppenhet dissidenter emellan. Vänta nu... Hörde jag en dröm om kommunistisk diktatur, där det till sist blir fult att ha personliga särdrag och egenheter? Nej, vet inte om någon genuint önskar sig det, men det blir lite grann den bilden som målas upp iom avskyn gentemot ett större gemensamt utrymme.

Sedan är det för många borgerliga som verkar mena att han ensam ska styra skutan, och att det inte kommer få förekomma censur (hos ett företag i privata sektorn). Gissningsvis kommer plattformen fortfarande att bestå till 70% men nu med jämnare fördelning av det innehåll som blir granskat. Dvs att vänstertrollen inte kommer skapa en ekokammare lika lätt, genom att spamma rapportera-knappen, utan istället kommer ALLA som uppenbart är ute efter att förgifta kunna straffas.
Citera
2022-10-31, 17:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nationella lagar i respektive land menade du nog och självklart kommer twitter följa det. De tar bort olagliga inlägg helt enkelt, inte svårare än det varit hittills.

Nej det är internationella lagar i sammanhanget också och det är inte speciellt uppenbart att Twitter kommer att följa det eftersom de tog in Trump igen trots att han gjort sig skyldig till flera brott även om han hade politisk immunitet mot dem.
Citera
2022-10-31, 18:21
Medlem
GretelThronbergs avatar
Twitter ska följa lagar & regler. Det har b.la. EU bestämt.
Desinformation, lögner och påhopp ska vara förbjudet. Och farliga individer ska inte få förekomma på plattformen, annars ska EU domstolen eller amerikanska kongressen åläga Elon Musk med förbud och att han inte får utföra förändringar av plattformen, det blir istället då EU och USA:s kongress som i samförstånd ska styra Twitter. Musk skall sitta still i båten.

B.la. så förbjuder USA:s kongress och EU Musk från att häva livstids bannlysningen av Donald J. Trump.
Trump har förbjudits att yppa sig offentligt, han ska vara tyst. Och Musk är skyldig att ge gehör för dessa regler som EU och USA:s kongress stakat ut för att förhindra farliga individer och felaktiga yttranden och uttalanden.

Musk kan hamna i time-out i skamvrån, precis som den bökiga småunga han beter sig som.
Citera
2022-10-31, 20:22
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Tror ni att man framöver kommer att få kritisera Teslas självförbrännande, cyklistmördande skrothögar till ursäkt för bilar på Twitter framöver?

Eller påpeka att Molusken himself lovat att självkörande Tesla-mordmaskiner kommer att husera på vägarna inom ett år, de senaste 10 åren?

//FCR
Citera
2022-10-31, 21:06
Avstängd
Citat:
Nej det är internationella lagar i sammanhanget också och det är inte speciellt uppenbart att Twitter kommer att följa det eftersom de tog in Trump igen trots att han gjort sig skyldig till flera brott även om han hade politisk immunitet mot dem.

Din oro är söt men twitter har klarat detta i många år nu och kommer säkert fortsätta att klara det även om de slutar censurera inlägg som inte är woke.

Trump har däremot som sagt inte blivit fälld för brott hur mycket du än tjatar om det. Även om han skulle bli fälld ska illegala tweets från honom liksom från alla andra tas bort, ingen skillnad alltså.
Citera
2022-10-31, 21:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Twitter ska följa lagar & regler. Det har b.la. EU bestämt.
Desinformation, lögner och påhopp ska vara förbjudet. Och farliga individer ska inte få förekomma på plattformen, annars ska EU domstolen eller amerikanska kongressen åläga Elon Musk med förbud och att han inte får utföra förändringar av plattformen, det blir istället då EU och USA:s kongress som i samförstånd ska styra Twitter. Musk skall sitta still i båten.

B.la. så förbjuder USA:s kongress och EU Musk från att häva livstids bannlysningen av Donald J. Trump.
Trump har förbjudits att yppa sig offentligt, han ska vara tyst. Och Musk är skyldig att ge gehör för dessa regler som EU och USA:s kongress stakat ut för att förhindra farliga individer och felaktiga yttranden och uttalanden.

Musk kan hamna i time-out i skamvrån, precis som den bökiga småunga han beter sig som.

Det där låter som diktatur.
Självklart måste sossarna få twittra trots att de ljuger.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-10-31 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in