Citat:
Ursprungligen postat av
DonT
Stort tack för att du tog dig tid att skriva ett sådan bra svar. Precis lagom nivå för att en nybörjare ska förstå. Verkligen schysst
Självklart ska man sätta sig in i sina investeringar, därav mina frågor.
Många av de poddar du hänvisar till är rätt avancerade, kollar man på Youtube känns det som ett skämt med raketer och kraschar vartannat var 15e min.. Tar gärna emot tips på seriöst innehåll att följa
Crypto är ett nytt intresse och det är verkigen intressant. Hoppas det börjas skriva mer i trådarna här för ni är många som är smarta och grymma.
Lycka till alla med era investeringar
Håller med om att Youtube spammats över av folk som gör amatöranayser av prisgraferna.
Crypto Banter på Youtube är rätt ok för det fundamentala kring krypto. Dom har flera sektioner, men de med Ran Neuer (gammal CBS journalist) är matnyttiga. Speciellt specialavsnitten som kommer på eftermiddagen på fredagar med väldigt namnkunniga gäster.
Men stor varning för att Ran är bullish på allt, så ta hans förhoppningar på pris med en nypa salt.
Coin Bureau har väldigt bra anlyser om specifika projekt (typ allt) och bra veckosammanfattningar av nyheter.
Annars funkar CryptoRUs, InvestmentAnswers, Scott Melker för att få snabb överblick och kommentarer till det som hänt på sistone. Finns säkert fler sådana varianter.
Men akta dig för att snöa in på trading influenser. Det är spännande att trade:a men se det som poker där pengarna tenderar att flöda upp till de absolut bästa pokerspelarna över tid.
Men utöva skeptis till exakt allt du ser på youtube. Utgå ifrån att den som säger något får betalt, eller på annat sätt har att tjäna på att säga det hen säger. När det gäller alt coins så är det 98% shillers där ute. Försök hämta info från olika håll för att verkligen bekräfta det.
I podd väg finns det, Unchained, What Bitcoin Did (bitcoinmaximalist) och Bankless (Ethereumpodd) som alla håller hög kvalitet. Du har även Kryptoteket på Svenska (lite väl basic för min del).