Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-30, 20:43
  #313
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det är väl inget fel med det så länge det inte handlar om skattefinansierad verksamhet som svt? Är inte ofta man ser invändningar mot Fox här på flashback. Oberoende journalister är ganska sällsynta,även i vårt land (och jag tror inte ens de finns här men den illusionen har byggts upp kring svt).

Nu tror jag nog att tv4 anser sig vara oberoende.

Men skenet bedrar.
Citera
2022-10-30, 21:05
  #314
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är man reporter ska man kunna lyfta på stenar som även går emot den egna åsikten. Dvs är man sosse ska man kunna göra avslöjanden som är negativa för S. När 4ans reportrar använder öknamn på politiker tappar 4an i trovärdighet och framstår som partisk. Uppenbarligen tycker 4an att det är ett problem för kanalen, vilket de ska ha respekt för. Varje enskild reporter med självaktning tycker också att det är ett problem, men vi har ju numera många ”reportrar” utan självaktning som man mer kan klassa som aktivister. De tycker givetvis att det inte är något problem att de är partiska och skyddar de makthavare som de har sympatier för.

Kan du bevisa att det är en partisk reporter? Vad säger att det inte stod "svetsarn" eller "haggan" på andra sidan?
Citera
2022-10-30, 21:22
  #315
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Helena Gissen ?

Men vad i helvete, hon jobbar på Expressen. Sluta gissa på människor som inte jobbar på TV4.

Om du får en fråga att nämna en svensk kung under stormaktstiden, chansar du då på Bianca Ingrosso och Börje Salming?
Citera
2022-10-30, 21:25
  #316
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Men vad i helvete, hon jobbar på Expressen. Sluta gissa på människor som inte jobbar på TV4.

Om du får en fråga att nämna en svensk kung under stormaktstiden, chansar du då på Bianca Ingrosso och Börje Salming?
Ta det lite piano. Har sagt i tråden att det inte är hon. Hade dålig koll på henne. Men har nu läst på
Gift med PM Nilsson som i mina ögon är en stjärna. Blir ett oerhört tillskott till blågula blocket
Citera
2022-10-30, 21:32
  #317
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Men vad i helvete, hon jobbar på Expressen. Sluta gissa på människor som inte jobbar på TV4.

Om du får en fråga att nämna en svensk kung under stormaktstiden, chansar du då på Bianca Ingrosso och Börje Salming?
Nu lugnar du ned dig Helen har jobbat 25 år på TV4 innan hon började på Expressen förra året, många hade inte koll på detta innan, hon har även synts till i rutan efter detta på fyran.
Citera
2022-10-30, 22:09
  #318
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det tror jag med.

Problemet med om man skriver det om Ebba B som är dömd för Grovt förtal och betalt böter för det, och fortfarande tror hon är oskyldig för brottet därför hon tycker det, blir det cirkus...inte på Ebna B för hon är tydligen för korkad för det, utan hos hennes Livets ord svans som inser faran och då ställer till kaos och cirkus.

Vad en journalist antecknar privat, tex Ebba-Slebba i detta fall har naturligtvis ingen med att göra.
Exakt!!!

Jag tror i och för sig inte att Ebba är för korkad för att inse när hon gör fel. Jag tror hon på riktigt tycker att hon är så pass mycket viktigare än andra människor. Att hon helt enkelt tycker hon har bättre rätt till en gammal mans hus, hon tycker inte att det är så farligt att förtala att förtala motpartens juridiska ombud i pågående juridisk tvist, han hade ju varit dum. Glöm inte att hon dessutom köpte sig fri från ytligare en juridisk situation angående förtalet. Hon betalade skadestånd en gång till, för att slippa en civilrättslig process.

Ebba ser ingen som helst likhet att hon säger att någon Esbjörnar en affär, men om någon kallar henne Ebba Slebba, då jävlar. Det är skillnad på skit och pannkaka så att säga.

Ebba är född och uppvuxen under tron att hon är utvald. Hennes föräldrar tillhörde ledarskiktet inom Livets ord. I den typen av religösa samfund tror man att ledarna står i förbund med Gud. Att ifrågasätta dom är att ifrågasätta Gud.
Citera
2022-10-30, 22:13
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Klart man får skriva vad man vill. Men som sagt - man är bevisligen inte politiskt objektiv om man sitter och skriver nidord om en partiledare när man bevakar en debatt.

Då ska man inte längre arbeta som politisk reporter på TV4 - förtroende för en objektiv rapportering är borta. Då får man ägna sig åt att rapportera om ormar på fri fot eller något annat istället.

Jag förstår vad du säger men att man driver lite med politiker har inget med vilket parti man sympatiserar med. Det går knappast att dra den slutsatsen om objektivitet. Det är snarare mer tal om personligt angrepp eller att man vill skoja till det lite. Observerar dessutom att det var en kommentar i ett eget block?

Det är mer eller mindre kutym att man driver med politiker. Ingvar och skon? Gomorron världen? Snacka om nyheter?

Jag tycker man gör en höna av en fjäder. Men detta är min åsikt. Jag är uppväxt i grabbiga omklädningsrum (hockey + fotboll) så det är mycket möjligt att jag inte har den finkänsligheten som krävs för att döma i detta fallet.
Citera
2022-10-30, 22:14
  #320
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Jag tror mer på avundsjuka från den kvinnliga reportern. Ebba slebba ser bra ut, det är ett faktum. Sånt kan verkligen irritera fruntimmer. Sen försöker tv4 agera pk nu.
Jag tror också att det är som du säger. Klottraren står inte ut med att Ebba är så vacker. Och har stil till skillnad mot reportern. Den sist nämnda ser väldigt tilltufsad ut och har en skrikig röst.
Citera
2022-10-30, 22:16
  #321
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
På vilket sätt rättfärdigar det du just nu skev? Om du tycker att Ebba blev utsatt av att någon skrev Ebba Slebba om henne?
Det är allmänt känt att haggan Maggan inte spottar i glaset. Hon var dessutom helt väck i skallen på dom senaste partiledarutfrågningarna i somras. Väldigt borta faktiskt och så kan hon inte hålla reda på om sin städare är svart eller vit. Haggan Maggan borde piffa upp sig lite men sånt hjälper inte om man går omkring och är bakfull i den åldern.

Dessutom är jag inte politiskt kommentator så därför rättfärdigas jag och kan skriva vad jag tycker. Precis som man gjorde om Stefan Röven!
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2022-10-30 kl. 22:18.
Citera
2022-10-30, 22:17
  #322
Medlem
ImTheMans avatar
För att det här ska vara relevant så måste "slebba" betyda något? Jävla snowflakes.
Citera
2022-10-30, 22:25
  #323
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Varför blev det ett sånt jävla Flashbackrasist-drev just nu om Ebba?
Om någon hade sagt Luffe-Uffe hade väl ingen reagerat.
Men Åh.... när det gäller det vackra, oskuldsfulla Ebba Bush då får ingen,
INGEN! Jag upprepar: Ingen! Använda ett öknamn mot Ebba.

Ungefär som att hon var mobbnings-drottningen i skolan (det misstänker jag att hon var) och nu kom någon från "nördarna" och kallade henne något "elakt", det är inte, jag upprepar: INTE acceptabelt!!!!1(??)



Fan vad patetiska ni är

För att vara konsekvent så ska väl journalister undvika öknamn oavsett partitillhörighet.

Blir man upprörd över detta och samtidigt skriver ”groggnäsan” om Löfven är man inkonsekvent.

Förresten så verkar du själv tillhöra det klientel som ger folk epitet och öknamn. Man känner andra som man känner sig själv.
Citera
2022-10-30, 22:27
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
För att vara konsekvent så ska väl journalister undvika öknamn oavsett partitillhörighet.

Blir man upprörd över detta och samtidigt skriver ”groggnäsan” om Löfven är man inkonsekvent.

Förresten så verkar du själv tillhöra det klientel som ger folk epitet och öknamn. Man känner andra som man känner sig själv.
Inte alls, men att FB-rasister går man ur huse för detta är ju bara löjligt när de i nästa andetag kryddar sina inlägg med "neger" och "jude"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback