Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-30, 18:31
  #301
Medlem
Jagersros avatar
Helena Gissen ?
Citera
2022-10-30, 18:33
  #302
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Antar att du är ironisk.
Men politik är rätt allvarliga saker - folk dör av politiska skäl varje dag i världen
Att ha en öppet partisk journalist som under en ”oberoende flagga” i sina anteckningar från ett politisk möte hånar politiska demokratiskt valda partiledare och kanske också skriver vinklade politiska rapporter, är absolut inget som passar i en demokrati.

Hon har ju lurats - hon var verkligen inte neutral!

Det borde avslöjas vem hon är. Om inte annat för att hennes tidigare ”oberoende” politiska reportage idag kanske bör tas med en nypa salt.
Det är ju det jag menar. Hon borde avslöjas!

Att skriva Ebba Slebba i anteckningsblocket har klart och tydligt bevisat ett politiskt ställningstagande!
Citera
2022-10-30, 18:33
  #303
Medlem
Stakeholders avatar
Ja, varför skyddar man henne - samtidigt som hon inte längre får rapportera om politik? Då kommer ju alla ändå fatta vem det är.

Dessutom har hon ju förklarat att det beror på hennes stora intresse för teveserien Ebba & Didrik. Så där har vi ju fått reda på orsaken. Inget konstigt med det tycker jag.
Citera
2022-10-30, 18:52
  #304
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Helena Gissen ?

Vad stod det inlägg #3 i denna tråden?
Svar:

Vad stod det i inlägg #10 i denna tråden?
Svar:

Vissa dagar undrar man ju hur ointresserade av ämnet vissa som "diskuterar" i en tråd faktiskt är och om inte deras syfte egentligen bara är att kasta paj...
Citera
2022-10-30, 18:58
  #305
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Ja, varför skyddar man henne - samtidigt som hon inte längre får rapportera om politik? Då kommer ju alla ändå fatta vem det är.

Dessutom har hon ju förklarat att det beror på hennes stora intresse för teveserien Ebba & Didrik. Så där har vi ju fått reda på orsaken. Inget konstigt med det tycker jag.

Det är väl inget fel med det så länge det inte handlar om skattefinansierad verksamhet som svt? Är inte ofta man ser invändningar mot Fox här på flashback. Oberoende journalister är ganska sällsynta,även i vårt land (och jag tror inte ens de finns här men den illusionen har byggts upp kring svt).
Citera
2022-10-30, 19:03
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokke55
Alltså uttrycket ”Ebba-Slebba” kommer verkligen från ”Ebba och Didrik”. Det är väl bara en sån där grej som ungar kan kasta ur sig. ”Anna Panna stekte fläsk” etc.

Sen är det ju en annan sak att det givetvis inte är den Ebban som avses i blocket utan Ebba Busch. Fattar inte ens att nyhetschefen upprepar denna usla bortförklaring.

Fast Didrik säger Ebba Lebba, inte slebba. Om jag inte helt missminner mig satan
Citera
2022-10-30, 19:33
  #307
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Vad stod det inlägg #3 i denna tråden?
Svar:

Vad stod det i inlägg #10 i denna tråden?
Svar:

Vissa dagar undrar man ju hur ointresserade av ämnet vissa som "diskuterar" i en tråd faktiskt är och om inte deras syfte egentligen bara är att kasta paj...
Har läst tråden. Vet att Helenas namn varit uppe här men inget klargörande har gjorts i någon riktning.
Därför skrev jag hennes namn "igen " Ok ?
Citera
2022-10-30, 19:54
  #308
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Helena Gissen ?
Jag har svårt att tror det då hennes man PM Nilsson ska bli statssekreterare åt Ulf Kristersson.
Citera
2022-10-30, 19:55
  #309
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Jag har svårt att tror det då hennes man PM Nilsson ska bli statssekreterare åt Ulf Kristersson.
Tror också vi kan ta bort henne ur diskussionen
Citera
2022-10-30, 20:03
  #310
Medlem
1SickMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Gissen = expressen så inte hon såvida inte lånat blocket
Jag tror också att det är Helena Grisen som är den skyldige.
Citera
2022-10-30, 20:39
  #311
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Endast på Flashback som något sånt här blir en nyhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Säger lika mycket om nazistbloggen denna artikel är saxad från.
Några till verkar tycka att det är en nyhet.

https://omni.se/skrev-ebba-slebba-i-...v-tv4/a/2B5Brx

https://www.expressen.se/nyheter/tv4...vaka-politik-/

https://www.hant.se/nyheter/tv4s-klo...ngarna/8835257

https://www.expressen.se/nyheter/tv4...d-ebba-slebba/
Citera
2022-10-30, 20:41
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Nej, ebbaslebba är inte kodord för ”krossa nazistiska Sverigedemokraterna”. Vill du försöka igen, eller ska du nöja dig med ”analysen” du med viss möda lyckades pressa fram?
Finns inget att försöka, både jag och min fru har skrattat gott åt helgens heta diskussionsämnen ”Ebba Slebba” och ”vinlotteriet”. Totala icke-nyheter utom för konspirationsanstrukna tokstollar och anala tråkmånsar. Vi tycker dock lite synd om dig som verkar ta detta på allvar. Att skriva Ebba Slebba i ett anteckningsblock kan betyda allt från ingenting; en doodel bara, till att hon planerar att mörda henne, men ingen kan veta det. Begriper du inte det är du helt koko.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback