Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, det är så en sådan person ofta fungerar. Dessutom försöker de isolera sina "puppets" från sådana som har invändningar, åsikter om dom. Pratar skit om dom. Allt för att kunna styra och ställa utan störningar. Manipulerar.
Nu spekulerar jag, eftersom jag inte vet alls om det stämmer. Bara utifrån en fundering utifrån de här tankarna.
Kanske var det något sådant som det långvariga bråket handlade om?
JJ hade dåligt inflytande på MH? De har tidigare ingått i någon slags kompisgäng och kanske såg T*ove hur JJ styrde MH? Försökte hon påverka MH att se vad hon var utsatt för?
Ja, jag har funderat i de banorna länge. Men det är så svårt att att dra nån slutsats när man inte känner de inblandade. Jag tycker att den teorin skulle stärkas om det var MH som TT letade efter. Men t ex bartenderns uttalande och intervjun med 'Anna' får mig att luta åt att TT letade efter någon annan.
Med risk för att låta väldigt fördomsfull, så är jag också öppen för att konflikten är nån jävla skitsak som endast berörda unga tjejer fattar vad den handlar om. Något som blossar upp då och då, det pratas ut, men så har någon av dem en dålig dag och det blossar upp igen, osv. Osannolikt att det skulle leda till människorov/mord? Tja, konstigare saker har väl hänt.