Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-27, 23:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Om det hade varit ett vanligt bråk så hade det nog varit en massa skrik, speciellt med ett gäng unga tjejer. Väldigt höga dunsar ("hammarslag") med några sekunders mellanrum låter mer som att någon slår någon som redan är medvetslös/död med ett tillhygge.
Eller jagar en fet spindel som de tror ska käka upp dem. Fullt möjligt. (Jodå, jag har tjejer med spindelfobi i min närhet.)
Citera
2022-10-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det var regn och rusk natten BO ringde sin pojkvän. Kan pojkvännen föreslagit att han hämtar upp BO istället för att hon skulle cykla hem i regn och rusk? Kan pojkvännen hämtat BO med bil i närheten där cykeln är parkerad? Har pojkvännen tillgång till bil? Kan det vara så att BO i fyllan och villan glömde sin mobil i JJ:s bostad och att hon och pojkvännen svängde förbi med bilen för att plocka upp den? BO och pojkvännen gör det tillsammans och då kommer det fram att BO:s pojkvän strulat med en av GM:s (kanske båda) och det blir slagsmål i lägenheten med en mycket tråkig utgång. Pojkvännen och de två häktade bestämmer sig iskallt för att göra sig av med kroppen.
Bättre än många andra.

Men
- Cykeln står inte på vägen till pojkvännen
- JJ är på McD vid det här laget
- Förklarar inte dunsarna och ljuden
Citera
2022-10-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns de som läser på lägre fart av ekonomiska skäl, dvs man inte vill ta för mycket studielån. Man läser typ 2 terminer först, tar studieupphåll en eller två terminer för att jobba, och sen fortsätta. Skattemässigt är det bäst att jobba en termin och läsa en termin per kalenderår.

Men hennes studier och studietakt är knappast relaterat till hennes försvinnande. Men hon har alltså arbetat på flera arbetsplatser och där kan det alltid finnas personer som kan vara misstänkta.

T. var alltså snart på väg att börja på höglandssjukhuset igen?
Kan JJ ha sökt TT tjänst på skolan där TT är nu?
Rektorn frågar TT om JJ är en bra ersättare och TT svarar ABSOLUT INTE på den frågan.
Kanske har det sedan läckt ut att TT sagt så eller att JJ misstänker att TT är orsak till att hon inte får tjänsten som strax blir ledig. Det hade väl underlättat att jobba centralt istället för att åka nån mil…
Citera
2022-10-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckm
Från pingstkyrkan i Vetlanda. Kolla från 29.50 - 44.30....
https://youtu.be/M_WAhUgfCr4

Jag känner en stark övertygelse om att denna "gemenskap" är anledningen till att det är HELT KNÄPPTYST om MH!
Kryper i hela kroppen på mig när jag ser detta 🤯

Tack för du delade klippet, verkligen intressant ur många aspekter. Inte minst ur barnperspektivet.

Jo det är nog troligt att tystnaden kring MH i tråden har sin förklaring i gemenskapens lojalitet, annars hade det säkert bubblats tråden.

Har svårt att tro hon är ”ren” mtp hennes karaktär och umgänget med JJ (som drogat under längre tid verkar det som).
Lika barn leka bäst typ.
Citera
2022-10-27, 23:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Intressant trailer. När släpps podden? "Dunsar som att någon spikade igen" med en viss regelbundenhet. Hm..

Citat:
Ursprungligen postat av Vedkaparen
Jag har vabat några dagar så jag har hunnit åka runt och filosofera lite.
Jag är jägare och hyfsat i form men det är jävligt tungt att dra en gris i skogen några längre sträckor om den väger 60kg. Och jag vet att det är åtelkameror på var och varannan vändplan så jag tror hon är dumpad i vatten. För stor risk att köra omkring i skogen på småvägar.

Bra med åtelkameror, kan JJ ha fastnat på en sådan?

Här, det här kan man nog frakta ett lik i, och spika igen locket först och bära lite längre sträckor, 2 personer. Hittade en på Ikea, men det finns nog flera varianter:

https://www.ikea.com/gb/en/p/hol-sto...acia-50161321/

Vad tror ni?
Citera
2022-10-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Men har oxå läst här i tråden (dvs därför kan inte styrka sant) att pojkvännen fått ett röstmeddelande från T när hon skulle ge sig av från JJ på natten
Han hörde (oxå enl denna tråd) det meddelandet först morgonen därefter, anande oråd då han hört i bakgrunden att allt inte stod rätt till / höga röster el nåt som han reagerade på ) så han anmälde Tove som försvunnen på denna grund samt att hon inte kommit hem som väntat
Jag skulle bestämt vilja hävda att det är ett samtal till pojkvännen fram tills dess att vi har någon anledning utöver en random kommentar här i tråden att tro att det var ett röstmeddelande.
Citera
2022-10-27, 23:24
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är så en sådan person ofta fungerar. Dessutom försöker de isolera sina "puppets" från sådana som har invändningar, åsikter om dom. Pratar skit om dom. Allt för att kunna styra och ställa utan störningar. Manipulerar.

Nu spekulerar jag, eftersom jag inte vet alls om det stämmer. Bara utifrån en fundering utifrån de här tankarna.

Kanske var det något sådant som det långvariga bråket handlade om?

JJ hade dåligt inflytande på MH? De har tidigare ingått i någon slags kompisgäng och kanske såg T*ove hur JJ styrde MH? Försökte hon påverka MH att se vad hon var utsatt för?

Ja, jag har funderat i de banorna länge. Men det är så svårt att att dra nån slutsats när man inte känner de inblandade. Jag tycker att den teorin skulle stärkas om det var MH som TT letade efter. Men t ex bartenderns uttalande och intervjun med 'Anna' får mig att luta åt att TT letade efter någon annan.

Med risk för att låta väldigt fördomsfull, så är jag också öppen för att konflikten är nån jävla skitsak som endast berörda unga tjejer fattar vad den handlar om. Något som blossar upp då och då, det pratas ut, men så har någon av dem en dålig dag och det blossar upp igen, osv. Osannolikt att det skulle leda till människorov/mord? Tja, konstigare saker har väl hänt.
Citera
2022-10-27, 23:26
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Då borde alla som kommer med tips stängas av!
Jag har inte spridit nån desinformation
…. PUNKT

Tips och teorier är okej, för de är just detta.

Men dementerar du att skrev fel färg på bilen? Eller ett antal bilder i ett dokument som du själv inte läst?

För när nästa vilsna själ läser dina poster så kommer den felaktiga informationen upprepas med ”som någon tidigare skrev”. Förstår du inte detta så har du inte förstått konceptet med trådsanningar.
Senast redigerad av Verendum 2022-10-27 kl. 23:29.
Citera
2022-10-27, 23:28
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är bra att vända och vrida på det.
Detkänns inte sannolikt att hon varken skriker i lgh eller i påkallar hjälp, men man skulle kunna tänka sig att om hon blivit drogad, mottagit sparkar, slag, någon hållit för munnen osv, så skulle hon kunna vara alltför omtumlad för att kunna ta sig samman för att skrika på hjälp och sen om de säger till henne att hon ska gå hem.

Men varför skulle de sedan slå ihjäl henne utanför?

Och samtalet till pojkvännen stämmer inte med en drogad.

Allt tyder på att det hände i lgh strax efter att hon ringde sin kille.
Det är det mest rimliga
Citera
2022-10-27, 23:30
Medlem
Det är två indikationer på att Toves mobil ska befunnits sig kring området kring Biltema-Max i norra delen om staden mellan 3-4 tiden GPS/Snapchat samt uppkoppling mot mast, så det kan ju faktiska stämma. Samma tidsintervall som JJ får skjuts till MacD av grannen och sedan tillbaka ungefär vid fyra.

Kan det inte vara så att MH tagit med sig Toves telefon till området kring Biltema för att det ska se ut som Tove då fortfarande är i livet och befinner i norra delen av staden. Samtidigt som JJ försöker skapa ett alibi genom att fixa skjuts av grannen till MacD i södra delen av staden. Snackar till med något som i en bil, vill bli sedd där samtidigt som Tove (hennes mobil) är på andra sidan staden. Men att sedan av någon konstigt anledning ta med sig telefonen hem till lägenheten igen låter ju som raka motsatsen till genidrag i så fall.... om nu telefon är funnen där.
Citera
2022-10-27, 23:31
Medlem
Trullsaas avatar
Orkar inte läsa alla inlägg men har några frågor
- har polisen sökt i lägenheten huset och omgivning med hund? Har dom fått upp några spår?
- om hon blev mördad i lägenheten så kanske tjejerna inte orkat släpa henne ut till en bil utan istället gömt henne på en plats nära huset eller t.o.m. i huset som vind källare soprummet sopnedkast?
Citera
2022-10-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bra med åtelkameror, kan JJ ha fastnat på en sådan?

Här, det här kan man nog frakta ett lik i, och spika igen locket först och bära lite längre sträckor, 2 personer. Hittade en på Ikea, men det finns nog flera varianter:

https://www.ikea.com/gb/en/p/hol-sto...acia-50161321/

Vad tror ni?

Man hoppas alla bilar som fastnat på åtelkameror vid intressant datum meddelas till polisen eller hit.

Hur som helst måste alla privata och kommersiella bevakningskameror samt återkameror och osäkerheten kring vart dessa finns innebära ett helsike för brottslingar nuförtiden!

Riskabelt att göra olagligheter vart som helst.

Den där ikeamöbeln skulle säkert funka, men jag funderar på belysningen i trapphuset.
Någon som vet hur den fungerar? Manuella knappar? Sensor? En sensor går ju att tejpa över och ta sig ut i mörker. Då behöver man inte dölja så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in