2022-10-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feconicu
Vilket namn?

Citat:
Ursprungligen postat av dopesdopes
Jag vill också veta, vilket namn (du kan skriva ut med * symboler också om du vill).

https://www.facebook.com/profile.php?id=100001722791609

Ursäkta det sena svaret.
Citera
2022-10-26, 12:37
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancakegirl95

Ursäkta det sena svaret.

Har du lust att skicka ett PM med ett screenshot?

Har inte Facebook.
Citera
2022-10-26, 12:45
Medlem
Jag förstår inte hur man kan se Tive som oskyldig i detta mord. Båda var skyldiga, Tove den pådrivande, pojkvännen den som utförde mordet. Att de nu lever helt normala liv som ingenting hänt är stötande.
Citera
2022-10-26, 13:07
Medlem
Svartsjuka, ekonomi är som känt de två största orsakerna till mord, bredvid Missbruk
Citera
2022-10-26, 17:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag förstår inte hur man kan se Tive som oskyldig i detta mord. Båda var skyldiga, Tove den pådrivande, pojkvännen den som utförde mordet. Att de nu lever helt normala liv som ingenting hänt är stötande.

Därför att det inte stämmer att Lind var den pådrivande och Vrågård motvilligt utförde mordet åt henne. Han strypmördade Therese Johansson Rojo utstuderat och grymt därför att han var arg på henne för att hon förstört hans förhållande med Lind. Motivet till Linds handlingar var att bli av med pojkvännen som vägrade acceptera att det var slut och inte att få Johansson Rojo mördad. Barn som Tove Lind handlar ofta känslomässigt och ogenomtänkt under känslomässig press och det var vad som hände. Att behandla ett barn i nian så för att man tycker mördaren skall få dela skulden med någon är inget annat än en rättsskandal. Mest ansvarig är i slutändan Sveriges nuvarande riksmarskalk Fredrik Wersäll som ljög i domen och därmed gjorde sig själv till ett ärelöst kräk.

Det är den korta versionen, en längre kan du få om du läser min eller andras i tråden.
Citera
2022-10-26, 17:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanseradSDare
Svartsjuka, ekonomi är som känt de två största orsakerna till mord, bredvid Missbruk

Visst, men det finns fler motiv och mer oklara motiv när män är våldsamma och dödar kvinnor. Vad som är klart är att Vrågårds mord på Therese Johansson Rojo passar väl in i ett mönster av våld mot kvinnor av män som känner sig kränkta. Lind råkade illa ut, men skall kanske ändå vara lättad att Vrågårds besinningslösa vrede inte drabbade henne för att hon ville göra slut.
Citera
2022-10-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Därför att det inte stämmer att Lind var den pådrivande och Vrågård motvilligt utförde mordet åt henne. Han strypmördade Therese Johansson Rojo utstuderat och grymt därför att han var arg på henne för att hon förstört hans förhållande med Lind. Motivet till Linds handlingar var att bli av med pojkvännen som vägrade acceptera att det var slut och inte att få Johansson Rojo mördad. Barn som Tove Lind handlar ofta känslomässigt och ogenomtänkt under känslomässig press och det var vad som hände. Att behandla ett barn i nian så för att man tycker mördaren skall få dela skulden med någon är inget annat än en rättsskandal. Mest ansvarig är i slutändan Sveriges nuvarande riksmarskalk Fredrik Wersäll som ljög i domen och därmed gjorde sig själv till ett ärelöst kräk.

Det är den korta versionen, en längre kan du få om du läser min eller andras i tråden.

Du anför bara känslomässiga skäl. Rent juridiskt är domen korrekt. Det finns bevis för att Tove Lind uppmanade Tim Vrågård att döda TJR, att hon satte upp tidsgränser och villkor för att sätta press på honom att utföra dådet, och att hon var likgiltig inför vilka konsekvenser det kunde få för TJR. Tove Linds beteende var brottsligt och hon var straffmyndig vid tillfället. Fallet har bedömts i två rättsinstanser, tingsrätt och hovrätt, och vid båda tillfällen har fällande dom förkunnats utan någon avvikande mening från någon av juristerna eller nämndemännen.

Men visst, den långa versionen finns att läsa i tråden! Själv tycker jag det är ganska sjukt att denna tråd hela tiden väcks upp på nytt av personer som verkar besatta av vad Tim och Tove gör idag. Det vore kanske bättre att starta en separat skvallertråd om det.
Citera
2022-10-26, 21:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Du anför bara känslomässiga skäl. Rent juridiskt är domen korrekt. Det finns bevis för att Tove Lind uppmanade Tim Vrågård att döda TJR, att hon satte upp tidsgränser och villkor för att sätta press på honom att utföra dådet, och att hon var likgiltig inför vilka konsekvenser det kunde få för TJR. Tove Linds beteende var brottsligt och hon var straffmyndig vid tillfället. Fallet har bedömts i två rättsinstanser, tingsrätt och hovrätt, och vid båda tillfällen har fällande dom förkunnats utan någon avvikande mening från någon av juristerna eller nämndemännen.

Men visst, den långa versionen finns att läsa i tråden! Själv tycker jag det är ganska sjukt att denna tråd hela tiden väcks upp på nytt av personer som verkar besatta av vad Tim och Tove gör idag. Det vore kanske bättre att starta en separat skvallertråd om det.

Ja, argumenten för att domen är fel finns att läsa i tråden och som du väl vet är de juridiska resonemangen utförliga och väl belysta från alla håll. Vill du ta en ny omgång kan vi förstås göra det, men jag tvivlar på att någon av oss ändrat sig. Auktoriteter har ofta rätt, men det händer på regelbunden basis att de har fel, speciellt när det inte handlar om t ex naturvetenskap utan osäkrare områden som juridik och detta är ett sådant fall.

För den som inte kan fallet anser jag det också väl värt att påpeka att oavsett juridik och oavsett Linds eventuella skuld är föreställningen om den ovillige Vrågård som bara gjorde som han blev beordrad fel.
Citera
2022-10-26, 21:50
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:

Ursäkta det sena svaret.
Så det är mördar-tove? Ja hon verkar ha vänt blad och gått vidare. Skönt för henne kanske. Men varför skulle hon absolut ha ihjäl den där oskydiga flickan?
Citera
2022-10-26, 22:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Så det är mördar-tove? Ja hon verkar ha vänt blad och gått vidare. Skönt för henne kanske. Men varför skulle hon absolut ha ihjäl den där oskydiga flickan?

För oss som inte har Facebook; hur ser hon ut?
Citera
2022-10-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Har du lust att skicka ett PM med ett screenshot?

Har inte Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
För oss som inte har Facebook; hur ser hon ut?

https://forumfiles.com/veP9C4E3yf/IMG_20221027_121943_jpg

https://forumfiles.com/m2Q3CaEay0/IMG_20221027_122045_jpg
Citera
2022-10-27, 12:38
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
https://forumfiles.com/veP9C4E3yf/IMG_20221027_121943_jpg

https://forumfiles.com/m2Q3CaEay0/IMG_20221027_122045_jpg

Tackar! Tror faktiskt jag har sett den där bilden från 2018 för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in