2022-10-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
NATO är en försvarsallians. Får också två nya medlemmar varav Finlands gränsar mot Ryssland och detta pga av Rysslands aggressivitet.
NATO bedriver Inte invasioner så som Ryssland.
Så förstår inte varför Ryssarna darrar så fort de hör ordet NATO nämns.
Men varenda Ryssanhängare kissar på sig.
NATO är en rest från kalla kriget och skulle ha försvunnut med Warsavapakten och ersatts av en militär allians kontrollerad av EU och inte USA för att värna våra intressen. Nu blir NATO:s hysteri och USA inblandning i EU:s säkerhetpolitik samt energisäkerhet som jag skrev, vårt fall.

Som du ser darrar inte Ryssland utan agrar för att få bort hotet, kalla det för rädsla om du vill. NATO tjatar nu ständigt om kärnvapen och att dom inte ska gå in men vi får väl se om dom vågar sätta stövlarna i Ukraina, vapen har dom redan där.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrycostahill
Journalister är inte riktigt samma sak som politiska partier.

Dessutom politiska partier som kryllar av kollaboratörer och samhällsstörtande retorik en självklarhet att dessa i tider av krig inte får verka i landet.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Motmedel mot iranska drönare på gång:

Citat:
NATO will send 'hundreds' of signal-jammers to Ukraine to counter Russia's onslaught of explosive Iranian-made suicide drones

NATO is sending Ukraine signal-jammers so it can counter deadly Iranian-made suicide drones that Russian forces have used to terrorize cities far from the front lines.

Speaking virtually at the Berlin Foreign Policy Forum on Tuesday, NATO Secretary General Jens Stoltenberg said the military alliance will deliver "hundreds" of counter-drone jammers to Ukraine in the "coming days."

https://www.businessinsider.com/nato-sending-ukraine-signal-jammers-counter-russia-iranian-suicide-drones-2022-10?r=US&IR=T
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryzzkt tvärtemotspråket.

Ryzzland kommer efter invasionen av Ukraina bli ett nytt Nordkorea 2.0.

Ingen kommer att vilja ha ngt med ryzzland att göra på flera decennier.
Ingen vill göra affärer med ryzzland
Ingen vill ha ryzzka turister i sitt land.
Ingen kommer att lita på en ryzz.
Ingen vill samarbeta med en ryzz.
Ingen kommer att vilja skriva ett avtal med en ryzz.

Lögner, hot och svek har ett högt pris!

Undantag.
Nordkorea och Iran.
Trevlig resa!
Glöm inte solbrillorna om ni reser på semester till Nordkorea!
Glöm inte hucklena om ni reser till Iran
Ett råd I största välmening.

”Ingen kommer vilja..” Turkiet ska öppna en ny gashub från Ryssland vidare till andra länder.
Kina..Indien handlar som innan.

Vakna nu och se hur verkligheten ser ut.
Citera
2022-10-22, 22:46
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Det enda Ukraina ska koncentrera sig på i dagsläget är hur deras befolkning ska klara en lång kall vinter. Och bara det för det börjar bli akut. Framtida visioner måste komma i andra kanske tredje hand som läget ser ut just nu.

Vem säger att det är akut?
Citera
2022-10-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Du erkänner inte ens att Ryssland gjort sig skyldig till sina bombningar av civil infrastruktur i Ukraina. Du skyller istället detta på Nato och usa. Du är jävligt neutral och öppen du...

Jag vet att Ryssland bombar ukrainsk infrastruktur just nu. Och jag vet att Ukraina har bombat civila i donbass och östra Ukraina tidigare genom åren. Alla vet det, både vad Ryssland gör och vad Ukraina har gjort och gör den som säger något annat ljuger.
Citera
2022-10-22, 22:50
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag vet att Ryssland bombar ukrainsk infrastruktur just nu. Och jag vet att Ukraina har bombat civila i donbass och östra Ukraina tidigare genom åren. Alla vet det, både vad Ryssland gör och vad Ukraina har gjort och gör den som säger något annat ljuger.
Skyller du detta på Ryssland?

Bär Ryssland ansvaret för bombningen av civil infrastruktur i Ukraina som skett senaste veckorna?

Ja eller nej. Kort svar på max en mening.
Citera
2022-10-22, 22:50
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Det enda Ukraina ska koncentrera sig på i dagsläget är hur deras befolkning ska klara en lång kall vinter. Och bara det för det börjar bli akut. Framtida visioner måste komma i andra kanske tredje hand som läget ser ut just nu.

Människor har klarat lång kalla vintrar i tusentals år så det är inga problem klar 5-6 månader av kyla. Värre då för Ryssen som saknar sina vinteruniformer som aldrig funnits mer än på ett papper, lär bli många som lider av skyttegravsfot,kallbrand och förfrysning skador som sedan kommer få åka rullstol resten av livet i någon avkrok på leriga vägar.
Citera
2022-10-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrycostahill
Journalister är inte riktigt samma sak som politiska partier.
Självklart! Jag trodde det var underförstått men jag skall ge dig ett explicita exempel;

Citat:
Ukraine: President bans opposition media Strana.ua and sanctions editor-in-chief

Ukrainian President Volodymyr Zelenskyj last week banned the opposition media news site Strana.ua and imposed sanctions on its editor-in-chief, Ihor Huzhva. Lawyers have criticised these measures for their “lack of legal basis”. This decision comes only six months after closing down three TV channels in early 2021. The European Federation of Journalists (EFJ) joined its affiliate in Ukraine, the National Union of Journalists of Ukraine (NUJU), in calling this extrajudicial action a threat to press freedom and media pluralism in the country.

On 21 August 2021, it was revealed that President Volodymyr Zelenskyj banned Strana.ua, one of the largest news sites in Ukraine, by decree. The authorities also announced sanctions against the outlet’s editor-in-chief, who has been living in Austrian exile since 2018.

The authorities cited the protection of national security and based the ban on a submission by the Ukrainian Security Service (SBU), which described Strana.ua journalists as “pro-Russian propagandists”. SBU head Ivan Bakanov said the measures were taken to protect the “information space”. Strana.ua is one of the few remaining opposition media in Ukraine.

https://europeanjournalists.org/blog/2021/08/26/ukraine-president-bans-opposition-media-strana-ua-and-sanctions-editor-in-chief/

Zelensky har också stängt ned andra TV-kanaler;

Citat:
One of the fiercest Kremlin foes and most successful reformers in the former Soviet Union applauded Zelenskyy’s move to close down the 112, NewsOne and ZIK news channels on Tuesday.

https://www.aljazeera.com/news/2021/2/5/ukraines-president-bans-pro-russian-networks-risking-support

Ukraina har också konsoliderat alla nationella medier.

Citat:
In an address to his nation delivered Sunday, Ukraine President Volodymyr Zelensky announced an order “combining all national TV channels, the program content of which consists mainly of information and/or information-analytical programs, [into] a single information platform of strategic communication” to be called “United News.”

https://deadline.com/2022/03/ukraine-president-vologymyr-zelensky-combines-all-national-tv-channels-to-combat-alleged-misinformat ion-1234982814/

Varken European Journalists, Al Jazeera eller Deadline har något med den ryska staten att göra och där med kan detta inte anses vara rysk propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Inget av det du skriver ger stöd till det du tidigare påstod, dvs att Indien och Kina står på Rysslands sida i detta krig.
Det är mitt antagande att de gör det men jag har inte tillgång till insiderinformation. Jag måste tyvärr göra antaganden. Några exempel.

Kinas syn på kriget i Ukraina - indikerar att Kina rör sig mot Ryssland
https://www.kcl.ac.uk/ukraine-invasion-why-china-is-more-likely-to-support-russia-than-in-the-past

Indiens syn på kriget i Ukraina - indikerar att det kan gå åt båda hållen
https://carnegieendowment.org/2022/04/25/what-is-in-our-interest-india-and-ukraine-war-pub-86961

Inte sagt att jag håller med om allt. Jag vill påpeka att varken Kings College London och Carnegie är ryska propagandasajter. Du har redan bestämt dig för att jag har fel. Jag tror det är ett misstag.
Senast redigerad av Edgerton 2022-10-22 kl. 23:08.
Citera
2022-10-22, 22:52
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ta och titt på vad Angela Merkel gjorde då då stora delar av den Ukrainska armén blev inringade i Donbas och riskerade att utplånas, men det visste du troligen inte om. Ukrainska råskinn och nazister besköt ständigt Doneskt och byar runt. Zelenskyj gjorde ett försök att prata med dom om att sluta men dom gav honom fingret, ytterligare något du inte visste om. Folket i Ukraina rösta på Zelenskyj för att han lovade att avsluta konflikten i Donbas och gå vidare med Ukraina, råskinnen och ultranationalisterna hade tillsammans med NATO andra planer.

Så enkelt var den sanningen ni inte vill höra eller läsa.

Den stackars Ukrainska befolkningen har inget annat alternativ idag för annars kommer SBU, det fria ordet i Ukraina är som du förstår ansträngt. Trots massiv propaganda att Ukraina är världen centrum, urspunget för mänskligheten och vinner allt så vet det flesta Ukrianare att Ryssland är en militär stormakt med kärnvapen, det är bara råskinnen som inte fattar det.

Sanningen finns inte i din ryska propaganda, även om du säkert gärna vill tro det. Sanningen från oberoende källor, i det här fallet OSSEs observatörer i östra Ukraina, säger att fientligheterna i östra Ukraina har minskat stadigt sedan 2015 och särskilt mycket sedan 2019. År 2021 dog det 7 civila i konfliktrelaterade incidenter i hela östra Ukraina. Från 1 januari 2022 till 23 februari 2022 dog det exakt 0 stycken. Ryssland och separatisterna hade dock andra planer.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
NATO är en rest från kalla kriget och skulle ha försvunnut med Warsavapakten och ersatts av en militär allians kontrollerad av EU och inte USA för att värna våra intressen.

Att du som en putlerist vill få bort NATO förstår jag. Det ger Putin en öppning till att angripa fler länder i Europa.

Dock är USA en väldigt viktig del av Europas militära försvar. USA är vad som gör att Europa och NATO inte går att besegras. Utan USA är situationen mer osäker. I teorin skulle det förstås kunna fungera utan USA, men då måste de europeiska länderna satsa mycket mer på eget försvar. Men vill de det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Nu ska man komma ihåg att den större delen av befolkningen kör vedeldat för värme, så frysa lär de inte göra. Bara hata kloakråttorna lite mer.

Hahaha kör den större delen av befolkningen med vedeldning? I dom lite större städerna med? Jo tjena fan vad ni hittar på skit att ljuga om. Tror du att det är nåt jävla land som lever som på medeltiden eller? Har varit i odessa själv och kan LOVA dig att INGEN absolut noll eldar med ved o huvudsak i den staden. Helt elberoende. God natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in