2022-10-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Så USA ska komma in och helt magiskt fixa strömmen åt Ukraina nu på några veckor innan vinterkylan slår till? Eller hur ska som hjälpa menar du att gå in fullt ut och kriga mot Ryssland? Kommer inte hända USA bryr sig inte om nån bra lösning på det här för ukrainska befolkningen

Du är helt fixerad på USA enligt känd agenda.
De har fullt upp med att hålla elen igång under vinterstormarna.
Världen utanför ryzzland är stor även utan USA. Och mäktig. Lärde du inget I skolan?
Citera
2022-10-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Vilken fruktansvärt usel analys aggressorn är Ryssland men det nämner du inte.
Aggressorn är USA och NATO och Rysslands reaktion bara ett resultat av det. Det Ukrainska folket är ett offer och Zelenskyj en bedragare, lögnare och landsförädare. Se tillbaka i tiden hur NATO flyttat fram hela tiden till Ryssland gränser för att få ett slagläge och det fick man nu i Ukraina som agerar proxy. Innan statskuppen 2013 var det ett jäkla tjat ifrån nationalisterna att kasta ut ryssarna ifrån deras flottbas på Krim och och låta NATO härja vilt. Till och med att skaffa kärnvapen togs upp. Ryssland agerade och många i södra och östra Ukriana ville inte längre ha något med Kiev-regimen att göra därav inbördeskriget som uppstod. Inbördeskriget gick inget vidare för Ukriana så Minsavtalet slöts men inte heller det kunde man följa och avsluta dödandet i Donbas. Under dessa åtta år har istället NATO tränat och utrustat Kiev-regimen för att återta Donbas och Krim. Ryssland väntade länge på att avtal och fred skulle komma men tröttnade efter alla år och agerade istället. Man slog till innan Ukraina och NATO gjorde det och här är vi. Fred och en överenskommelse var nära i mars men USA och NATO sa stopp och kriget fortsätter och eskalerar.

Hur många gånger ska man upprepa det här innan det går in i era tröga skallar? NATO blir Europas fall och det är bara att konstatera då vi ser oss omkring i våra ekonomier.
Citera
2022-10-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Läs på lite själv och inse att Tass och RT inte ger ett fullt perspektiv.
Jag baserar mina inlägg från mina erfarenheter.
Och blir lite betört av de småbarn som aldrig funderat på hur omvärlden fungerar.
CNN har aldrig varit min utgångspunkt snarare mitt internationella arbete.
Jag kan försöka ge en lite generell utbildning, men det krävs lite IQ för att förstå.
Den svenska utgångspunkten att nå konsensus är rätt unikt.
Går vi till den Arbiska eller till och med den mer generella ståndpunkten är att ma ställer frågan på sin spets från sin utgångspunkt sen förhandlar man hårt från den.
Pratar vi rysk så gäller att man gå hur långt som helst inklusive lögner för att få sin vilja fram, alla eftergifter från motparten ses som svaghet.
Gällande det som hände 2014 i Ukraina så störtades en sittande president av en relativt enigt parlament då han uppenbarligen övertrött sina befogenheter och fo,kets vilja.
Läs på lite och skaffa dig lite perspektiv innan du ger dig in i en argumentation.@

Det kallas STATSKUPP! En demokratiskt vald regering störtades med våld. Fakta.
Citera
2022-10-22, 22:09
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Om det stämmer att Ryssland har slagit ut 40-50% av HELA Ukrainas elförsörjning redan nu så här snabbt, på bara några dagar kanske en vecka eller nåt så skulle jag nog inte underskatta hur snabbt Ryssland kan slå ut 60-100 % av elförsörjningen på en gång om dom vill. Fan innan oktober är slut förmodligen. Och då är det rena natten bokstavligen talat.
Njuter du av att se ryssarna plåga andra människor, är det din kick i livet. Eller varför är du så nöjd om det skulle bli så.
Om du tror att det kommer att vända opinionen är du dummare än det troll du är. Bara mer hat mot ryssar är vad du orsakar. Kanske väst ska intervenera. För det är förstås en lösning för att stoppa ondskan från öster.
Citera
2022-10-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Att erövra kand och skaffa lebensraum är från tiden när jord och skogsbruk var huvudnäring. Idag bor människor på höjden i utvecklade länder och jobbar med andra saker.

Ukraina kommer snart inte vara ett utvecklat land.
Citera
2022-10-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Aggressorn är USA och NATO och Rysslands reaktion bara ett resultat av det. Det Ukrainska folket är ett offer och Zelenskyj en bedragare, lögnare och landsförädare. Se tillbaka i tiden hur NATO flyttat fram hela tiden till Ryssland gränser för att få ett slagläge och det fick man nu i Ukraina som agerar proxy. Innan statskuppen 2013 var det ett jäkla tjat ifrån nationalisterna att kasta ut ryssarna ifrån deras flottbas på Krim och och låta NATO härja vilt. Till och med att skaffa kärnvapen togs upp. Ryssland agerade och många i södra och östra Ukriana ville inte längre ha något med Kiev-regimen att göra därav inbördeskriget som uppstod. Inbördeskriget gick inget vidare för Ukriana så Minsavtalet slöts men inte heller det kunde man följa och avsluta dödandet i Donbas. Under dessa åtta år har istället NATO tränat och utrustat Kiev-regimen för att återta Donbas och Krim. Ryssland väntade länge på att avtal och fred skulle komma men tröttnade efter alla år och agerade istället. Man slog till innan Ukraina och NATO gjorde det och här är vi. Fred och en överenskommelse var nära i mars men USA och NATO sa stopp och kriget fortsätter och eskalerar.

Hur många gånger ska man upprepa det här innan det går in i era tröga skallar? NATO blir Europas fall och det är bara att konstatera då vi ser oss omkring i våra ekonomier.
NATO är en försvarsallians. Får också två nya medlemmar varav Finlands gränsar mot Ryssland och detta pga av Rysslands aggressivitet.
NATO bedriver Inte invasioner så som Ryssland.
Så förstår inte varför Ryssarna darrar så fort de hör ordet NATO nämns.
Men varenda Ryssanhängare kissar på sig.
Citera
2022-10-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det gör förstås inte du heller. Du är helt emot att de ska slippa frysa. Men du är förstås medskyldig till det om du fortsätter att stödja ryssarna. Det är dig och dina gelikar vi kommer att lägga skulden på. Det är ni som stöder att de ska frysa om inte idiotryssarna får som de vill. Du är egentligen en hemsk människa. Har du ingen heder i kroppen.

Jag stödjer ingen jag vill inte se krig. Jag är varken ukrainare eller ryss jag är svensk. Det enda jag är intresserad av är sanningen och vad som egentligen händer i detta. Och jag söker och får information från hela spektrat av rapportering från olika länders medier. Och man kan enkelt räkna ut att det stämmer inte alls med verkligheten det man får från Sveriges och andra västländers propaganda kanaler. Det är äckligt vad det ljugs och förvrängs i västmedia så långt har jag fattat.

Dom borde ha satt sig vid förhandlingsbordet för längesedan men det är USA/NATO som vägrat och dom driver på detta krig och lidande så mycket har jag fattat. Som sagt allt jag vill se och är intresserad av är sanningen och bara det sen spelar det inte mig nån roll om Ukraina eller Ryssland vinner det skiter väl jag i det här är deras krig inte Sveriges. Sluta lägg er i andras affärer med näsan i blöt.
Citera
2022-10-22, 22:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ukraina kommer snart inte vara ett utvecklat land.
Ryssland är definitivt inte det. Det visar deras handlingar. En samling ociviliserade idioter.
Citera
2022-10-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Njuter du av att se ryssarna plåga andra människor, är det din kick i livet. Eller varför är du så nöjd om det skulle bli så.
Om du tror att det kommer att vända opinionen är du dummare än det troll du är. Bara mer hat mot ryssar är vad du orsakar. Kanske väst ska intervenera. För det är förstås en lösning för att stoppa ondskan från öster.

Är väl mest USA som plågar Ukraina nu som håller detta vansinne igång och inte vill ha någon fredlig lösning. Detta är startat av USA för att försvaga ryssen och hålls igång av USA oavsett om ukrainska befolkningen får lida eller inte det bryr dom sig inte om på något vis. Ett utnyttjande av Ukraina som land och deras stackars befolkning.
Citera
2022-10-22, 22:16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Utan el kan inte UAF kommunicera med varandra, då blir det inte så enkelt att bedriva krig..
Det är enkelt att säga tulipaniros....
Citera
2022-10-22, 22:18
Medlem
Citat:
Jag stödjer ingen jag vill inte se krig. Jag är varken ukrainare eller ryss jag är svensk. Det enda jag är intresserad av är sanningen och vad som egentligen händer i detta. Och jag söker och får information från hela spektrat av rapportering från olika länders medier. Och man kan enkelt räkna ut att det stämmer inte alls med verkligheten det man får från Sveriges och andra västländers propaganda kanaler. Det är äckligt vad det ljugs och förvrängs i västmedia så långt har jag fattat.

Dom borde ha satt sig vid förhandlingsbordet för längesedan men det är USA/NATO som vägrat och dom driver på detta krig och lidande så mycket har jag fattat. Som sagt allt jag vill se och är intresserad av är sanningen och bara det sen spelar det inte mig nån roll om Ukraina eller Ryssland vinner det skiter väl jag i det här är deras krig inte Sveriges. Sluta lägg er i andras affärer med näsan i blöt.

Man vet att man gör något rätt när ni rysstroll bjäbbar i högan sky. Hur lågt vill ni sjunka det är frågan. Ryzzen åker på stryk och det är upp till er hur många år Ryssland vill vara avskydda. Det är väl för övrigt trevligt att starkare parter inte tillåts härja runt bäst man vill i världen. Att lägga näsan i blöt mot övergrepp är ett tecken på att västvärlden är rätt ute.
Citera
2022-10-22, 22:19
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hej proryska avskum i tråden.

Varför evakuerar man Kherson?

Sen dag tre i kriget är alla bakslag och förluster ett sätt att luuuura fienden att tro att man är svag, sen vänder man och erövrar! Fast nu vet jag inte riktigt när man ska visa sig stark, för det har inte visats än sen dag tre i kriget, när det gick upp för omvärlden vad man har att göra med.

Något rysstroll får gärna flika in här och berätta mer om taktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in