Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-24, 15:04
Medlem
Hoylers avatar
Ja, som titeln lyder;

Mitt Battle.net vägrar uppdatera och installera spel. Den står i princip bara och spinner på 0%.

Jag har hittills gjort i princip allt som man kan tänka sig. Startat om, startat som administratör, flushat DNS, återställt nätverksinställningar, stängt av alla brandväggar, ominstallerat Battle.net, allt. Tänkte att sista utvägen skulle bli att ominstallera hela spelet, men nu sitter jag här och kan istället inte installera det igen.

Internet funkar utan problem när det kommer till allt annat, förutom att battle.net inte verkar kunna göra något alls.

Jag har inga fler idéer faktiskt. Har aldrig haft denna form av problematik förut.

Någon som har någon idé alls?
Citera
2022-09-24, 15:21
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Ja, som titeln lyder;

Mitt Battle.net vägrar uppdatera och installera spel. Den står i princip bara och spinner på 0%.

Jag har hittills gjort i princip allt som man kan tänka sig. Startat om, startat som administratör, flushat DNS, återställt nätverksinställningar, stängt av alla brandväggar, ominstallerat Battle.net, allt. Tänkte att sista utvägen skulle bli att ominstallera hela spelet, men nu sitter jag här och kan istället inte installera det igen.

Internet funkar utan problem när det kommer till allt annat, förutom att battle.net inte verkar kunna göra något alls.

Jag har inga fler idéer faktiskt. Har aldrig haft denna form av problematik förut.

Radera och ladda om .. suger men men ..
Citera
2022-09-24, 15:28
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ja, som titeln lyder;

Testa reparera då .. Finns väl ett sånt alternativ om jag inte minns fel
Citera
2022-09-24, 15:30
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Testa reparera då .. Finns väl ett sånt alternativ om jag inte minns fel

Japp, gjort. Sitter nu och installerar om Battle.net igen för att jag plötsligt fick ett felmeddelande om att appen behövde startas om. Ska testa att byta region och se om det hjälper, men det tror jag föga.
Citera
2022-09-24, 15:49
Medlem
Ferhs avatar
Citat:

Jag har hittills gjort i princip allt som man kan tänka sig.

Hade det felet förut en gång. Fick koppla in en annan äldre dator, ladda ner uppdateringen på den (för hade inga problem alls att connecta där), sen kopiera över filerna till ett usbminne, och sen föra över allt därifrån till den nya datorn. Det var det enda sättet att få det att fungera, testade allt annat tänkbart utan resultat.
Citera
2022-09-24, 15:52
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Hade det felet förut en gång. Fick koppla in en annan äldre dator, ladda ner uppdateringen på den (för hade inga problem alls att connecta där), sen kopiera över filerna till ett usbminne, och sen föra över allt därifrån till den nya datorn. Det var det enda sättet att få det att fungera, testade allt annat tänkbart utan resultat.

Gud hjälpe mig, för detta är den enda dator jag har. Håller på att reparera nu efter jag ominstallerat battle.net, så får vi hoppas det löser sig.

Annars blir det ingen nostalgi med lich king för min del ;(.
Citera
2022-09-24, 17:25
Medlem
Hoylers avatar
Jag verkar ha löst det (tillsynes, åtminstone nu till en början) genom att använda mig av en VPN.

Nu kan jag ladda ned åtminstone, så nu ska väl installation och patching gå som planerat.

Ni som har problem likt dessa; testa VPN.
Citera
2022-09-25, 06:23
Moderator
^Eazs avatar
Dator- och konsolspel --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
2022-09-27, 10:25
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Jag verkar ha löst det (tillsynes, åtminstone nu till en början) genom att använda mig av en VPN.

Nu kan jag ladda ned åtminstone, så nu ska väl installation och patching gå som planerat.

Ni som har problem likt dessa; testa VPN.
Vad menar du? Nostalgi med Lich King?
Citera
2022-10-22, 16:52
Medlem
Började funka när jag stängde av VPN. Men behöver ominstallera CoD MW2.
Citera
2022-10-22, 16:58
Medlem
Neroxxs avatar
Kan detta vara något fuffens som blizz kan ha gjort på konton som flaggats för fusk eller liknande? Ett sätt att paja för de som de anser fuskat/bottat/bettet sig jävligt? Att kanske är kopplat till IP då kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback