Citat:
Ursprungligen postat av
oresundsbroen
Är det bara min känsla att Kristersson kommer fjäska sönder för Erdogan nu när han ska resa ner till Ankara?
Vad ska Kristersson kunna göra annorlunda än vad maggan gjorde? Att komma med "vi är beredda att sälja vapen, utbyta underrättelseinformation, arbeta hårt mot PKK" kommer inte göra Erdogan imponerad. Erdogan vill ha personer utlämnade, som redan fått rätt av högsta domstolen att inte bli utlämnade. Och där kommer Kristersson aldrig kunna göra något även om han så ville.
Det komiska är att svenskarna in i det sista kommer copea med "amerikanarna kommer till slut dra öronen åt Erdogan och släppa in Sverige" vilket man nu sagt i flera månader utan att amerikanarna direkt brytt sig.
Det är långt kvar tills Erdogan blir nöjd.
Kristersson ska tydligen träffa Erdogan, mest för att visa att det nu blir en "nystart".
Billström har redan sagt att Turkiet är ett demokratiskt land, så ja, Moderaterna gör allt de kan för att tunga turk röv. Bara att skicka ner Pål Jonson till Ankara för att äta turk-bajs.
Erdogan väntar fortfarande på att Sverige ska lämna ut sina kurder och islamister.
Jag tror M skulle nog kunna gå med på det, men KD och L har redan uttalat sig emot någon utlämnande av kurder och islamister. Så det här är ytterligare en fråga som regeringen måste förhandla om.
Jag har verkligen svårt att se Kristersson, Bilström och Jonson övertyga Gülen Avci, Ebba Busch och Romina Pourmakhtari om att det är bra att utelämna kurder och FETÖ-medlemmar till Erdogan.