Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-19, 17:44
  #5377
Avstängd
Odagans avatar
Klurigt värre.. Hade visserligen bonnaflyt med Avanza, men annars är det hopplöst att sia om riktningen för någonting. Förutom USA;s 10-åring som är uppe på nivåer vi inte sett sedan 2008, typ..
Citera
2022-10-19, 17:45
  #5378
Medlem
Swingexpertens avatar
Drömavkastning idag också 🥳 IG-CFD-portföljen steg med maxade +5,6% 🥇 OMXS30 sjönk med -0,6%.
Citera
2022-10-19, 23:10
  #5379
Medlem
MrLevaLivets avatar
Min korta position i Netflix slaktade sönder dagens annars fina resultat, back en femhundring. Lockheed Martin har gått väldigt starkt i veckan, upp ca 10%, och div naturgasaktier går förvånansvärt bra med tanke på att naturgasfutures slaktas. Marknaden verkar tro att det blir körigt i vinter, och det är tacksamt för portföljen. Energi går bra. Ska vi se om några björnar vaknar till liv också.
Citera
2022-10-19, 23:12
  #5380
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Klurigt värre.. Hade visserligen bonnaflyt med Avanza, men annars är det hopplöst att sia om riktningen för någonting. Förutom USA;s 10-åring som är uppe på nivåer vi inte sett sedan 2008, typ..

Cheniere går bra va? Jag har ett GAV på 97,85 där, hehe.
Citera
2022-10-20, 17:48
  #5381
Medlem
Swingexpertens avatar
Magnifikt rally utan risk tack vare ett VIX > 30 😎

IG-CFD-portföljen +5,9% 🥇 OMXS30 -1,1%.
Citera
2022-10-20, 18:09
  #5382
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Cheniere går bra va? Jag har ett GAV på 97,85 där, hehe.
Tur att du har lite seriösa axier nu när nasdaqbjörnarna grillas över öppen låga av vannaflödena av över 9000 puts vars gamma ebbat ut inför opex i morgon.

Mina går skitbra även om jag är mest cashgang.
Citera
2022-10-20, 18:44
  #5383
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Tur att du har lite seriösa axier nu när nasdaqbjörnarna grillas över öppen låga av vannaflödena av över 9000 puts vars gamma ebbat ut inför opex i morgon.

Mina går skitbra även om jag är mest cashgang.

Haha, ja shit asså, men jag hade lite flyt häromdagen (när jag insåg Netflixmissen) och RAGE:ade in några fler Nasdaqbjörnar när futures var upp 2,30% (för att sedan se index tappa efter öppning). Mina Nasdaq x 15 har ett GAV på 0,44, de står på 0,50 nu. Mina x 12 har ett GAV på 0,31, de står på 0,30 nu. Så det är helt OK (förutom Netflix, fett back) men de klarar inget mer race nu! Jag har även kvar några OMX, DAX, Russell, S&P som ligger strax under mina GAV. Men de har jag plockat så mycket vinst ifrån redan så det är skit samma egentligen, men det är ju aldrig kul att förlora cash. Snart brummar det igen!

Edit: Glömde basen på mina gamla Dow, GAV 35, står på 42 nu, så de klarar en smäll till!
__________________
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-10-20 kl. 18:49.
Citera
2022-10-20, 20:15
  #5384
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Tur att du har lite seriösa axier nu när nasdaqbjörnarna grillas över öppen låga av vannaflödena av över 9000 puts vars gamma ebbat ut inför opex i morgon.

Mina går skitbra även om jag är mest cashgang.
Jag behöver nog ordlista till dina inlägg.
Annars känns det som vi kan vara vid en brytpunkt, eller också fortsatt fall.
Citera
2022-10-20, 21:12
  #5385
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag behöver nog ordlista till dina inlägg.
Annars känns det som vi kan vara vid en brytpunkt, eller också fortsatt fall.

Om du tänker dig en affärsbank som säljer optioner gällande underliggande tillgångar (aktier) och en jävla massa folk enbart köper optioner som innebär att börsen skall ned, så blir det sedan en kraftig motreaktion när alla dessa spelare säljer sina optionskontrakt. Då behöver affärsbanken handla de underliggande aktierna igen (efter att ha sålt som fan) för att hitta ett mellanläge igen. Vanna är ett mätesätt för affärsbanken att hålla koll på alla utestående optioner samt att tackla volatiliteten.
Bajsis, pls add comments if/prob needed!
Citera
2022-10-20, 21:27
  #5386
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Om du tänker dig en affärsbank som säljer optioner gällande underliggande tillgångar (aktier) och en jävla massa folk enbart köper optioner som innebär att börsen skall ned, så blir det sedan en kraftig motreaktion när alla dessa spelare säljer sina optionskontrakt. Då behöver affärsbanken handla de underliggande aktierna igen (efter att ha sålt som fan) för att hitta ett mellanläge igen. Vanna är ett mätesätt för affärsbanken att hålla koll på alla utestående optioner samt att tackla volatiliteten.
Bajsis, pls add comments if/prob needed!
Ungefär så ja. Normalt i en bullmarket är det ju positiv gamma pga calls vilket innebär att det som fått media attention börjar gå ner inför opex pga just denna effekten.

Inför den här opexen var det nytt rekord i motsatsen puts och eftersom atomkriget uteblev den här veckan med går det hårdast nertryckta upp. Typ netflix.
Citera
2022-10-20, 21:30
  #5387
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ungefär så ja. Normalt i en bullmarket är det ju positiv gamma pga calls vilket innebär att det som fått media attention börjar gå ner inför opex pga just denna effekten.

Inför den här opexen var det nytt rekord i motsatsen puts och eftersom atomkriget uteblev den här veckan med går det hårdast nertryckta upp. Typ netflix.

Tack! Ja, får hoppas att självupplevda äventyr fastnar i hjärnbarken
Citera
2022-10-20, 22:11
  #5388
Medlem
Ringhals3s avatar
Jotack, mina aktier i Wihlborgs Fastigheter steg 2,98%!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback