Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-19, 19:33
  #11533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eklektiskwiccan
Tillräckligt frisk för att tjänstgöra (akademiskt) inom psykiatrin på PIVA. Men det är OT.

Som jag sa, jag försvarar inte det Göran har gjort, MEN jag anser fortfarande inte att han ska dömas mer än han är dömd. Och ej heller att han ska dömas av "vanligt folk" utan i så fall av rättsväsendet (vilket redan har gjorts).

Vidare är det GIVETVIS vidrigt (och inte friskt, för att sno någon annans term) att Göran inte tagit ansvar för det han gjort/ser sig som oskyldig.

Mitt långa inlägg tidigare var inte menat att försvara Göran med, snarare att förklara att alla tänker olika och att det finns människor som är mer moraliska och anser att när myndighetenhar gjort sitt/straffet är avtjänat så är det över sen.

Som sagt, alla tänker olika så man behöver inte hålla med om det om man är lite rabiat av sig och fortfarande vill skuldbelägga såna som avtjänat sitt straff.

Kanske bör man själv ta sig en djupare funderare över "varför" man så gärna vill spä på & älta vidare?
Vilka behov tillfredsställer det hos en själv? Och varför kan man inte släppa det och gå vidare? (det senaste med tanke på att Göran - fortfarande UTAN att försvara det han är dömd för - inte har gjort något mer brottsligt som blivit känt sedan han släpptes ut).

Att han inte anmälde misshandeln kan enl. spekulation tyda på att han tyckte sig förtjäna den...men det är bara spekulation...
Tjänstgöra "akademiskt" 😂

Hur man säger att man har väldigt höga tankar om sig själv utan att säga att man har väldigt höga tankar om sig själv 😂
Citera
2022-10-19, 20:15
  #11534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nja, tydligen blev det aldrig utrett utan kallades för trafikolycka, men han hittades blåslagen och medvetslös intill en fyrhjuling.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kadad-i-olycka

Karma !!
Citera
2022-10-19, 20:20
  #11535
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Karma !!
Ja, det känns väldigt rättvist! Oavsett om det var en olycka eller en misshandel. Jag tror (hoppas kanske också) på det senare. Men själv skulle han väl aldrig erkänna det.
Citera
2022-10-19, 20:21
  #11536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, det känns väldigt rättvist! Oavsett om det var en olycka eller en misshandel. Jag tror (hoppas kanske också) på det senare. Men själv skulle han väl aldrig erkänna det.

Bra då är vi två och jag skiter fullständigt i vad han erkänner eller inte.
Han ska vara glad att han lever i mitt tycke.
Citera
2022-10-19, 21:37
  #11537
Medlem
Inga kända brott har förekommit, MEN det nämns i tråden att han hade en kriminell individ boende på sin gård. Huruvida han kände till att individen som hyrde in sig där hade kriminellt förflutet eller inte vill jag låta vara osagt, men jag tror personligen att han kände till det.
Citera
2022-10-20, 10:53
  #11538
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eklektiskwiccan
Inga kända brott har förekommit, MEN det nämns i tråden att han hade en kriminell individ boende på sin gård. Huruvida han kände till att individen som hyrde in sig där hade kriminellt förflutet eller inte vill jag låta vara osagt, men jag tror personligen att han kände till det.
De blev väl rentav polare i fängelset?
Citera
2022-10-20, 20:33
  #11539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
De blev väl rentav polare i fängelset?

Mycket möjligt. (Jag vet inte om dom satt i fängelse samtidigt eller ens på samma plats).
Jag tänkte dock att även att Kapten Klännings bakgrund inom polisen kan ha givit honom kännedom om en hel del typer med suspekta livsstilar och kriminella verksamheter.
Citera
2022-12-01, 13:56
  #11540
Medlem
.-.-.s avatar
Idag driver våldtäktsmannen ett stall där det dagligen vandrar omkring en massa unga tjejer.
hur kan föräldrar låta sina barn va på detta stall? Känns helt skruvat.

https://www.tidningenridsport.se/val...FyN_tUsWirhnc4
Citera
2023-03-02, 12:04
  #11541
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Erkände någonsin kapten klänning?
Jag tycker ju att han personifierar hur de flesta manliga feminister jag träffat fungerar och använder honom gärna som slagträ mot dem, men vill då vara säker på att han faktiskt gjorde det som påstås så att han inte råkade ut för ett feministdrev. Vill bara ha ett kort svar, inte en lång tråd/diskussion.
Citera
2023-03-02, 18:42
  #11542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
De blev väl rentav polare i fängelset?

ja det stämmer
Citera
2023-05-26, 01:14
  #11543
Medlem
Bor han kvar på Snokebovägen 110 i Vimmerby?
Han ska ha haft telefon nr 0492 152 90 ?

Men nu står det adress okänd på hitta och mrkoll m.m. Men adressen står kvar här https://www.eniro.se/karl+lindberg+v...3586290/person

Är hans gård fortfarande Haga Gård i Vimmerby ?
__________________
Senast redigerad av Grumbo 2023-05-26 kl. 01:16.
Citera
2023-05-26, 01:42
  #11544
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Bor han kvar på Snokebovägen 110 i Vimmerby?
Han ska ha haft telefon nr 0492 152 90 ?

Men nu står det adress okänd på hitta och mrkoll m.m. Men adressen står kvar här https://www.eniro.se/karl+lindberg+v...3586290/person

Är hans gård fortfarande Haga Gård i Vimmerby ?

Den lär han inte släppa - det är arvegods med noll i belåning - o han är rik
plus att han har statlig pension efter +70,000 kr mån
o det kommer unga tjejer dit o dessutom lättklädda på sommaren
o med urringningar o korta kjolar/klänningar eller minishorts
som gjort o dröm för en peddopervo som klänningen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback