2022-10-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så svårt är det inte att sia.

M, SD och KD har gjort sin politik väldigt tydlig genom Tidö-avtalet eftersom de så mangrant ställer sig bakom det. L är väldigt otydliga eftersom de tjafsar om det men ändå har godkänt det men nu inte vet om de stödjer det eller om de rösta internt om det eller…

Om L med tiden skjuter avtalet i sank istället för att hedra det så får de det svårt i ett extraval. De måste då välja sossesidan, och då åker de ur riksdan. Frågor på det?

Vem som blir vinnare i ett extraval beror på var Sverige står i utvecklingen. Jag tror dock att regeringen kommer att ha hunnit leverera så pass mycket när det gäller migration och brottslighet att SD, M och KD skulle vinna ett extraval.
Tack för ditt svar.
Citera
2022-10-17, 15:27
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
I farans riktning ligger en (m) + (s) regering. Magdalena sträckte ju ut en hand till Ulf, tidigare.

Om Uffe skulle nappa på det, är hans politiska karriär över. Och det vet han givetvis. Inte ens de mest liberala moderaterna skulle acceptera det. Om S vill komma tillbaka som herre på täppan får de göra som de danska sossarna och appropriera SD:s politik. Vilket inte skulle förvåna mig. Allt för makten.
Citera
2022-10-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Om Uffe skulle nappa på det, är hans politiska karriär över. Och det vet han givetvis. Inte ens de mest liberala moderaterna skulle acceptera det. Om S vill komma tillbaka som herre på täppan får de göra som de danska sossarna och appropriera SD:s politik. Vilket inte skulle förvåna mig. Allt för makten.
Frågan är vilka alternativ han har om detta havererar?
Citera
2022-10-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ska man starta en äggklocka nu för att se hur gammal denna regeringsbildning blir?
Haha ja
Citera
2022-10-17, 15:36
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Frågan är vilka alternativ han har om detta havererar?

Vi ska inte måla fan på väggen det första vi gör. Min övertygelse är att Tidöavtalet är väl genomarbetat och kommer att utgöra basen för Uffes regeringsförklaring imorgon. De har också hela tiden sagt att de jobbar på ett samarbete som ska sträcka sig bortom denna mandatperioden. Sammantaget låter det som ett mycket stabilare regeringsunderlag än vi haft under sossarnas sista skräckvälde.

När nu skutan äntligen börjat vända tror jag att C känner av kursändringen också. Med Lööf ute ur bilden kan de bli ett stabilare stödparti än L. Kanske får de ta L:s plats i regeringen 2026
Citera
2022-10-17, 15:37
Medlem
Jag kommer ALDRIG rösta på de rödgröna så länge det finns en enda svensk som bor på gatan eller får gå till soppkök när invandrare får bidrag och lägenheter.

https://sverigesradio.se/artikel/stadsmissionen-larmar-fattigdomen-okar-i-stockholm

Det är en stor jävla skam hur lite politikerna bryr sig om Svenska folket.
Bara för att de ska kunna sitta på EU toppmöten och skryta om hur mycket invandrare vi tagit in.

Är det konstigt att allt fler får det sämre när hundratusentals går på socialbidrag?
Skattepengar går inte till Svenska folket, det går till massa bidrag för IS återvändare och annat pack!
Citera
2022-10-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Tror högern tappar sin majoritet till nästa val. Vi går mot väldigt tuffa tider globalt och med en sådan bajsmacka slår politiken de vill driva väldigt dåligt. Jag tror Liz Truss och Tories i Storbritannien just nu är en väldigt bra fingervisning om hur det kommer att gå.
Håller med
Citera
2022-10-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Vi ska inte måla fan på väggen det första vi gör. Min övertygelse är att Tidöavtalet är väl genomarbetat och kommer att utgöra basen för Uffes regeringsförklaring imorgon. De har också hela tiden sagt att de jobbar på ett samarbete som ska sträcka sig bortom denna mandatperioden. Sammantaget låter det som ett mycket stabilare regeringsunderlag än vi haft under sossarnas sista skräckvälde.

När nu skutan äntligen börjat vända tror jag att C känner av kursändringen också. Med Lööf ute ur bilden kan de bli ett stabilare stödparti än L. Kanske får de ta L:s plats i regeringen 2026
Javisst. Det är bara det att (l) är jokern i leken . . . .
Citera
2022-10-17, 15:39
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Regeringen i UK är extremt mycket längre ut i libertariansk riktning än den svenska regeringen, som dessutom bromsas av SD och L, vad avser slakt av välfärd.

Vad betyder libertariansk riktning egentligen? Kan du ge ett exempel.
Citera
2022-10-17, 15:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Så har Ulf Kristerssons väg till makten sett ut
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-har-ulf-kristerssons-vag-till-makten-sett-ut

Var det inte Åkesson som bestämde, sa de förra veckan i alla fall?
Citera
2022-10-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
https://energiforsk.se/nyhetsarkiv/arkiverade/det-gar-att-lagra-solenergi/

Tack. Mycket intressant.
Låt oss hoppas det blir möjligt annars kan vi ju bygga husen i halvmetertjock xps. (Vet en 30+ år gammal normalvilla som drar 900 watt, direktverkande, vid -20)
Senast redigerad av curlingstaten 2022-10-17 kl. 16:03.
Citera
2022-10-17, 15:56
Medlem
Citat:
I farans riktning ligger en (m) + (s) regering. Magdalena sträckte ju ut en hand till Ulf, tidigare.

Ja, när det gäller S och köttgrytorna har ordet skam raderats i SAO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in