Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Enligt polisen såg han skum ut o dömdes dörför av poliserna till arrest i polisbil och dumpning i Märsta
allt i lönndom o utan domtstolsprövning - gissningsvis finns övervakningskameror - poliserna själva har nog inte vågat spela in.

...

Sen måste man fundera vidare - Arlanda Flygplats är inte allmän plats utan privat område.

Detta innebär att även flygplatsen har ett skadeståndsansvar.

...

O tillåter flygplatsen Zacke att vara där har polisen inte rätt att agera mot honom.
Oj vad många felaktighete, kanske rekord...

1. Polisen dömer inte, det gör domstol.

2. Man kan inte dömas till arrest.

3. Polisbilen är ingen arrestlokal.

4. Det troliga är att han inte ens greps utan omhändertogs och avlägsnades.

5. Han blev inte dumpad i skogen, Märsta är en tätort med kollektivtrafik.

6..Det är inte lönndom bara för att det inte står i sociala medier, det räcker att polisen rapporterar och dokumenterar internt.

7. Polisen har laga befogenhet till ovanstående utan domstolsprövning.

8. Polisen lyder inte och agerar inte under Swedavia så Swedavia har inget ansvar för vad polisen gör i sin myndighetsutövning.

9. Att prata om skadestånd i ett ärende som vi inte ens vet om det är anmält är spekulativt, väldigt få felaktigheter leder till skadestånd.

10. Polisen får ingripa överallt, Swedavia kan inte ge någon individ frikort.
Citera
2022-10-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Oj vad många felaktighete, kanske rekord...

1. Polisen dömer inte, det gör domstol.

2. Man kan inte dömas till arrest.

3. Polisbilen är ingen arrestlokal.

4. Det troliga är att han inte ens greps utan omhändertogs och avlägsnades.

5. Han blev inte dumpad i skogen, Märsta är en tätort med kollektivtrafik.

6..Det är inte lönndom bara för att det inte står i sociala medier, det räcker att polisen rapporterar och dokumenterar internt.

7. Polisen har laga befogenhet till ovanstående utan domstolsprövning.

8. Polisen lyder inte och agerar inte under Swedavia så Swedavia har inget ansvar för vad polisen gör i sin myndighetsutövning.

9. Att prata om skadestånd i ett ärende som vi inte ens vet om det är anmält är spekulativt, väldigt få felaktigheter leder till skadestånd.

10. Polisen får ingripa överallt, Swedavia kan inte ge någon individ frikort.

Ankdammspolisen dömde honom till arrest i polisbil . han var frihetsberövad o placerad i polisbil - det var inte domstol som beslutade om frihetsberövande
Citera
2022-10-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Men vad är anledningen? De kan ju inte bara gå på utseende, hoppas jag.

Jo poliserna påstår att han ser skum ut.
Citera
2022-10-17, 11:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Poliser har erfarenhet av sitt eget arbete. Den som ser t.ex polis-serierna på TV vet att de kollar upp bilar som ser skumma ut, där den som kör gör skumma saker, och det-var-som-tusan, de hade cannabis under sätet.

Jag har inte 100% förtroende för svensk polis, men nog har jag så mycket att jag vet att de inte i onödan talar med personer utan de gör ett urval beroende på hans utseende och uppträdande.
Citera
2022-10-17, 11:33
Medlem
Firewaias avatar
Dumjävel blir avhyst, skall käfta om det och blir nerbrottad. Där har han redan cementerat att han skall bli utslängd och allt som händer därefter är bara det.

Så helt enkelt blir en dryg jävel avhyst från flygplatsen, till och med skjuts bort från platsen? Men småfittorna som lyssnar på dagens rap skriker sig hesa över…. Vad?
Vad är ni förbannade över?
Citera
2022-10-17, 11:42
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:

Jag var tvungen att först googla denna "artist".
Fanns lite bilder på honom och flickvännen Vera Carlbom (är också "artist" tydligen)

En del av dessa dök känslan av pundare upp.

Men visst måste först se en helhet för att avgöra om något är suspekt.

Vet ej vad som hänt men som så oftast ingen rök utan eld är vad som gäller.
Citera
2022-10-17, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Polisen trodde med all rätt att han var en uteliggare som tänkte sova där; när han sedan uppträdde förvillat och ohyfsat så tog de helt enkelt hand om honom.
Polisen gjorde inget fel allt var korrekt hur skulle det annars se ut om diverse sluskar skall sitta och hänga i väntrummen.
Ens om de hade haft rätt så hade det självklart varit fel att misshandla en uteliggare som tänkte sova bara för att han blev irriterad, din dumma svenne.
Citera
2022-10-17, 11:56
Medlem
ColaKexs avatar
Läs polislagens 13:e paragraf. Byfånen störde väl den allmänna ordningen så poliserna avlägsnade honom till Märsta.
Citera
2022-10-17, 11:58
Medlem
fittslems avatar
Låt mig gissa, ännu en vänstersympatisör som ska käfta mot polisen och provocerar. För att sedan kunna filma och slänga upp på instagram för ryggdunkningar från andra frihetskämpar?

Hade han bara gjort som dom sa så hade han inte behövt slicka golvet.
Citera
2022-10-17, 11:59
Medlem
Imnshos avatar
Vem fan är Zacke Zachrisson? Man inser att man börjar bli gammal när man inte känner igen artister.

Har jag missat något av hans epos? Nåt jag ska kolla upp på Spotify? Är han en skicklig musiker?
Citera
2022-10-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Låt mig gissa, ännu en vänstersympatisör som ska käfta mot polisen och provocerar. För att sedan kunna filma och slänga upp på instagram för ryggdunkningar från andra frihetskämpar?

Hade han bara gjort som dom sa så hade han inte behövt slicka golvet.

Vaddå käfta mot - han bara var där - kan han inte få vara där - han hade ju inget ont gjort.

Man har faktiskt rätt att få vara ifred för polisen - jag citerar Kommissarie Björn Sellström
poliser skall man ha att göra med så lite som möjligt - t o m denne polischef inser o vet att
det är något sjuukt med ankdammspolisen o akdammspoliserna
Citera
2022-10-17, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Vem fan är Zacke Zachrisson? Man inser att man börjar bli gammal när man inte känner igen artister.

Har jag missat något av hans epos? Nåt jag ska kolla upp på Spotify? Är han en skicklig musiker?
Nu är han känd av mångdubbelt fler än förra veckan. Det blir kanske en boost av hans karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in