Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-07, 19:23
  #2125
Medlem
Bokade tid I Juni, fick komma ner till de civilanställda klåparna och få mitt tryne plåtat för 4 veckor sedan. Passet.!? Hja det kommer inte förr, än I mitten på December..!!

Kan vi inte bättre än så med ett av Världens högsta skattetryck..!?
Som värre än ett jävla U-land ta mig fan.!

Pratade med hemmafrun i Kambodja, i det U-landet tar det 2 veckor att få sig ett nytt pass, Ja, nu, efter "Pandemin".!

Gissa om man suttit svullen hemma i stugan i åratal vid det här laget och fantiserat ihop fler perversa sexakter än vad Folkhälsomyndigheten tillåter..

Men dom skall ha oss karla-slavar kvar i Sverige till o betala moms för deras "Jämställda" universitets-studier åt våra privilegierade hor-konor till feminister..!

Fy fan, jag Hatar..!! detta Sverige av idag..!
Citera
2022-10-07, 19:24
  #2126
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Ingen kötid alls nu ju.
Citera
2022-10-07, 19:39
  #2127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Ingen kötid alls nu ju.
Kötid.? - Det tar 13 Tretton Veckor att trycka det där förbannade passet.!

Jag har nu bokat tid till nästa sommar för förnyelse av det pass jag inte får förr än I December.
Gud vet hur många år det tar att få sitt lumpna 4.5-års pass Nästa gång.
Säkrast att förnya skiten varje år.!
Citera
2022-10-13, 17:10
  #2128
Medlem
Det var som fasiken. Stockholm: Passet kan hämtas ut 8 veckor efter plåtning. De berättade då att det skulle ta 14 veckor. När jag var inne och fixade Nationellt ID-kort för någon vecka sedan sa de att det preliminärt skulle ta 11 veckor (tot).
Citera
2022-10-13, 18:21
  #2129
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Det var som fasiken. Stockholm: Passet kan hämtas ut 8 veckor efter plåtning. De berättade då att det skulle ta 14 veckor. När jag var inne och fixade Nationellt ID-kort för någon vecka sedan sa de att det preliminärt skulle ta 11 veckor (tot).
Förståeligt att det blev kaos då alla kom och ville ha pass då restriktionerna släppte men nu borde dom faktiskt ha kommit ikapp. Dåligt att det fortfarande tar så pass lång tid att få passet.
Citera
2022-10-16, 00:29
  #2130
Medlem
Dom har ju bara en maskin som kan göra pass och den är i Finland! Hur FAAN kan man inte ha en maskin som gör svenska pass i Sverige? Alla JO anmälningar har lagts ner. Kan man änmala det här någon annanstans? Dom håller ju för fan folk fångna i sitt eget land om man inte kan få ett pass på sex månader.
Citera
2022-10-16, 11:54
  #2131
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
Dom håller ju för fan folk fångna i sitt eget land om man inte kan få ett pass på sex månader.
Håller med om att det är undermåligt och kasst upplägg med en så viktig maskin men eftersom inte internationella ID-kort tillverkas av den maskinen och vad jag hört går hyfsat snabbt att få så är man bara fången inom Europa.
Citera
2022-10-16, 12:05
  #2132
Avstängd
wwrs avatar
Man håller gradvis på att stänga in oss. Flygskam fungerade inte, då kom Coronarestriktionerna, Arlandakaoset och nu passframställningen. Flygbolagens strängare krav på biljetter om vidaretransport har funnits en längre tid. (Flygbolagens krav är ofta strängare än vad ländernas immigrationsmyndigheter tillämpar.)

Man utfärdar ID-kort som gäller inom EU, medan passmaskinen "har problem".

Den Europeiska Unionen kommer att bli som Sovjetunionen. Vi kommer inte att kunna resa ut.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-10-16 kl. 12:15.
Citera
2022-10-16, 12:11
  #2133
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Förståeligt att det blev kaos då alla kom och ville ha pass då restriktionerna släppte men nu borde dom faktiskt ha kommit ikapp. Dåligt att det fortfarande tar så pass lång tid att få passet.

Du vet ju själv att det fanns oärliga personer som bokade upp massvis med tider och sålde dessa vidare till ockerpriser.
Minns du inte att passkontoren ofta gapade tomma?
Citera
2022-10-16, 12:18
  #2134
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Du vet ju själv att det fanns oärliga personer som bokade upp massvis med tider och sålde dessa vidare till ockerpriser.
Minns du inte att passkontoren ofta gapade tomma?
Det borde fixas genom bokning med BankID och straffavgifter för oannonserat återbud.

Man håller på att stänga in oss:
(FB) Väntetiderna på pass - en helt oacceptabel situation
Citera
2022-10-16, 12:29
  #2135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
Dom har ju bara en maskin som kan göra pass och den är i Finland! Hur FAAN kan man inte ha en maskin som gör svenska pass i Sverige? Alla JO anmälningar har lagts ner. Kan man änmala det här någon annanstans? Dom håller ju för fan folk fångna i sitt eget land om man inte kan få ett pass på sex månader.
Och ännu värre är det med exitskatten:

När du flyttar från Sverige så är du obegränsat skattskyldig till Sverige i 10 år efter att du har flyttat 😂🥳

Jävla uland till diktatur Sverige har blivit. Hoppas de inte får igenom den lagen.

Och jag tror att jag ska avsäga mig mitt medborgaskap och bli medborgare här i Norge istället. Då slipper jag hålla på och förnya svenska passet så ofta.
Citera
2022-10-16, 12:39
  #2136
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Du vet ju själv att det fanns oärliga personer som bokade upp massvis med tider och sålde dessa vidare till ockerpriser.
Minns du inte att passkontoren ofta gapade tomma?
Kanske det men det är inget försvar idag då det snarare är väntetiderna för att tillverka passen som är rent sjuka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback