Citat:
Ursprungligen postat av
Kukilon
Om du kan något om världsekonomin så finns det extremt få vinnare i detta spektaklet. Kanske några inom OPEC men de tar stora risker om de gör sig osams med Väst de med. Utan jänkarna så är jag skeptiskt till om dessa länder ens existerat idag.
Kortsiktigt tjänar även Kina och Indien på detta men frågan är om ens de tjänar på konflikten i längden. Deras utveckling bygger på att Väst köper deras produkter. Blir det för utdraget är inte ens dem vinnare.
Ryssland behöver vi inte ens diskutera och Ukraina betalar för sin frihet med blod.
Behövs det så tar jag gärna upp vapen mot regimen i Ryssland men för tillfället gör jag mest nytta av att vara produktiv och stötta Ukraina på andra sätt. Så länge Putlers antagonister klarar av att vara produktiva så finns det ingen möjlighet för någon rysk framgång.
Come on. Nordstream blir till och med sprängt,
en ukrainare ertappas att försöka spränga Turkstream och ändå förstår du inte att det i slutändan drabbar dig. Gasen kan vi få ifrån USA längre fram, då är det väl dem som tjänar på det?
Kan helt ärligt inte förstå denna försvarande av Ukraina. Shit happens, det är många länder som råkar ut för liknande. Vi vänder bort och det drabbar oss inte. Men att våra barn ska växa upp under ett potentiellt 3e världskrig för att vi ska hålla Zelenkys rygg är för mig väldigt skrämmande. Jag bryr mig inte om Ryssland heller låt landet brinna. Men att hålla Zelenskys rygg vad det än kostar är verkligen skrämmande..